וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעידת אדמה הורגשה בישראל, השלישית תוך יממה

עודכן לאחרונה: 8.2.2023 / 21:31

רעידת אדמה בעוצמה של 4.3 פקדה את לבנון והורגשה בכמה אזורים בצפון הארץ. קודם לכן בסמוך לשעה חמש התרחשה עוד רעידה, בעוצמה 3.3 במרחק 20 ק"מ דרומית מזרחית לאריאל. הרעידה הנוכחית היא האחרונה בסדרת רעידות שפוקדות את האזור מאז רעשי האדמה הקטלניים בטורקיה וסוריה

רעידת אדמה הורגשה בישראל, 7 בפברואר 2023/סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

רעידת אדמה נוספת הורגשה הערב (רביעי) בישראל, השלישית ביממה האחרונה. ממכון הגיאולוגי נמסר כי הרעידה התרחשה בעוצמה 4.3 בלבנון הסמוכה ולכן הורגשה גם בכמה אזורים בצפון הארץ. עוד רעידת אדמה הורגשה מוקדם יותר היום, סמוך לשעה חמש אחר הצהריים ועוצמתה היתה 3.3, במרחק של 20 ק"מ דרומית מזרחית לאריאל. דיווחים עליה התקבלו ביהוד, פתח תקווה, אריאל והשומרון. רעש האדמה הנוכחי הינו האחרון בסדרת רעשי אדמה שפוקד את האזור זה יומיים, לאחר רעידות האדמה הקטלניות שאירעו בטורקיה וסוריה.

בגני תקווה הופעלה אז אזעקה בבית ספר תיכון. "זה היה מלחיץ מאוד", סיפרה תושבת שגרה סמוך למקום. "האזעקה הופעלה למרות שלא הרגשנו כלום, לעומת הלילה לפני יומיים שממש הרגשנו".

ניסיונות החילוץ של הצוותים הישראליים  של לכודים בין ההריסות בטורקיה. 8 בפברואר 2023. יואב איתיאל
נזקי רעידת האדמה בטורקיה. טורקיה, הבוקר/יואב איתיאל

תפארת שנלר, המתגוררת ביישוב הר ברכה בשומרון סיפרה ששהתה עם ילדיה ובעלה בסלון דירתם בשעה שהחלה רעידת האדמה. "הרגשתי כאילו הבית עולה על גל, וראיתי את המים בבקבוק מים זזים. הילדים לא הבינו מה קורה. אחרי שתי דקות ראינו בקבוצות שכולם מדברים על רעידת אדמה. קצת מדאיג, בלשון המעטה, שתוך פחות מ-24 שעות זה קורה שוב. יחד עם כל המראות בטורקיה זה ממש מלחיץ".

בעקבות רעידות האדמה האחרונות שהורגשו בשומרון, מסר ראש המועצה יוסי דגן: "עלינו להערך לכל תרחיש. קוראים לרשויות לצייד את המועצה בנגררי חילוץ וציוד חירום מתאים כאילו הרעש הגדול כבר כאן".

אתמול בלילה דיווחו תושבי ירושלים, בית שמש ומבשרת על רעש אדמה שהזיז מנורות וחפצים בבית. מהמכון הגיאולוגי נמסר כי עוצמת הרעידה היתה 3.6 ומוקדה היה במרחק של 12 ק"מ דרומית-מזרחית לאריאל. היא התרחשה בשעה 23:14. הרעידה הורגשה גם בהוד השרון, רחובות, תל אביב, מודיעין, כפר סבא, רמת השרון ופתח תקווה.

עוד בוואלה!

מה עושים בזמן רעידת אדמה בישראל? המדריך המלא

לכתבה המלאה
טורקיה רעדה- מאות הרוגים ברעידת אדמה עוצמתית בטורקיה. בינואר 2023. יואב איתיאל
נזקי רעידת האדמה בטורקיה. טורקיה, הבוקר/יואב איתיאל

רעידת האדמה שאירעה אתמול בטורקיה ובסוריה והורגשה גם בישראל, העלתה חששות רבים לגבי המצב בארץ. בפיקוד העורף פרסמו אתמול את ההנחיות הבאות:

אם אתם מסוגלים לצאת מהבניין תוך כמה שניות - עשו זאת, והתרחקו לשטח פתוח.

אם אין לכם אפשרות כזאת, היכנסו לממ"ד והשאירו את הדלת והחלונות פתוחים. לחילופין, צאו לחדר המדרגות והמשיכו לרדת עד ליציאה מהמבנה.

במידה ואתם לא יכולים לפעול באף אחת מהאופציות לעיל - שבו בפינה פנימית של החדר או תחת רהיט כבד, והגנו על ראשכם באמצעות הידיים.

שימו לב: אין להשתמש במעלית בזמן רעידת האדמה או אחריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully