וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעידת אדמה בעוצמה 3.6 פקדה את אזור ירושלים

תושבים בירושלים, בבית שמש ובמבשרת דיווחו על רעידת אדמה שהזיזה חפצים בבתיהם. במכון הסייסמולוגי בוחנים את הדיווחים. מהמכון הגיאלוגי נמסר כי מוקדה במרחק של 12 ק"מ דרומית-מזרחית לאריאל

רעידת אדמה הורגשה בישראל, 7 בפברואר 2023/סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

תושבי ירושלים, בית שמש ומבשרת דיווחו הלילה (רביעי) על רעש אדמה שהזיז מנורות וחפצים בבית. מהמכון הגיאולוגי נמסר כי עוצמת הרעידה היתה 3.6 ומוקדה היה במרחק של 12 ק"מ דרומית-מזרחית לאריאל. היא התרחשה בשעה 23:14. הרעידה הורגשה גם בהוד השרון, רחובות, תל אביב, מודיעין, כפר סבא, רמת השרון ופתח תקווה.

רעידת אדמה שהורגשה בישראל, 07 בפברואר 2023. המכון הגיאולוגי, אתר רשמי
הורגשה גם בתל אביב. מוקד רעידת האדמה/אתר רשמי, המכון הגיאולוגי

רעידת האדמה שאירעה אתמול בטורקיה ובסוריה והורגשה גם בישראל, העלתה חששות רבים לגבי המצב בארץ. בפיקוד העורף פרסמו אתמול את ההנחיות הבאות:

אם אתם מסוגלים לצאת מהבניין תוך כמה שניות - עשו זאת, והתרחקו לשטח פתוח.

אם אין לכם אפשרות כזאת, היכנסו לממ"ד והשאירו את הדלת והחלונות פתוחים. לחילופין, צאו לחדר המדרגות והמשיכו לרדת עד ליציאה מהמבנה.

במידה ואתם לא יכולים לפעול באף אחת מהאופציות לעיל - שבו בפינה פנימית של החדר או תחת רהיט כבד, והגנו על ראשכם באמצעות הידיים.

שימו לב: אין להשתמש במעלית בזמן רעידת האדמה או אחריה.

עוד בוואלה!

מה עושים בזמן רעידת אדמה בישראל? המדריך המלא

לכתבה המלאה
צוות החילוץ בחיפושים אחר ניצולים לאחר רעידת האדמה באל אתריב, סוריה 7 בפברואר 2023. רויטרס
צוותי חילוץ מחפשים אחר ניצולים בסוריה/רויטרס

מקור רעשי האדמה הוא הרעידה הקטלנית שהתרחשה שלשום בדרום טורקיה וצפון סוריה. טורקיה, המשתרעת על פני כמה קווי שבר, היא אחד האזורים הפעילים ביותר מבחינה סיסמולוגית בעולם. רעידת אדמה זו, שהגיעה לעוצמה 7.8, הייתה החזקה ביותר באזור מזה מאה שנים. מספר הנספים סעקבות הרעידה בטורקיה עלה ליותר מ-7,000 בני אדם, בעוד שבסוריה עומד מספר הנספים על יותר מ-1,900.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully