וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו זילנד: 3 טונות קוקאין בשווי מאות מילוני דולרים נתפסו באוקיינוס

עודכן לאחרונה: 8.2.2023 / 14:57

על פי הרשויות, 81 חבילות של הסם צפו ברשתות במים בינלאומיים במשך שישה ימים: "זאת תפיסת הסמים הלא חוקיים הגדולה ביותר של רשויות החוק הניו זילנדיות", אמר מפקד המשטרה אנדרו קוסטר

רשויות ניו זילנד מצאו במים בינלאומיים בלב האוקיינוס השקט כמות עצומה של קוקאין שהיה בדרכו ככל הנראה לאוסטרליה.

שווי המשלוח ששקל 3.2 טונות הוא 500 מיליון דולר ניו זילנדי (315 מיליון דולר). זאת תפיסת הסמים הלא חוקיים הגדולה ביותר של רשויות החוק הניו זילנדיות, אמר מפקד המשטרה אנדרו קוסטר במסיבת עיתונאים היום (רביעי) בוולינגטון.

מבצע משותף של משטרת ניו זילנד ורשויות המכס הוביל לגילוי של הקוקאין באוקיינוס השקט, היכן ש-81 חבילות של הסם צפו ברשתות במים בינלאומיים במשך שישה ימים, אמר גרג ויליאמס, מפקד מחלקת הפשע המאורגן במשטרה.

הכמות שנתפסה היתה מספיקה לניו זילנד למשך 30 שנים, מה שמוכיח, לדברי ויליאמס, שהיעד הסופי של המשלוח לא היה מיועד למדינה. "ניו זילנד אינה שוק לקוקאין. אנחנו זעירים לעומת אוסטרליה", הוא אמר.

3.2 טונות קוקאין נמצאו באוקיינוס השקט. New Zealand police/New Zealand Defence Force, אתר רשמי
חבילות קוקאין צפו בלב האוקיינוס השקט/אתר רשמי, New Zealand police/New Zealand Defence Force

גילוי הסמים היה חלק ממבצע ניטור תנועתן של ספינות חשודות שהתחיל בדצמבר בשיתוף סוכנויות מודיעין של מדינות נוספות. לדברי ויליאמס, האסטרטגיה של סוחרי הסמים - להשאיר את המשלוח במים בינלאומיים כדי שספינות אחרות יאספו אותו - אינה יוצאת דופן.

עם זאת, הכמות שנתפסה הפעם היתה יוצאת דופן וגדולה פי ארבעה מהמשלוח הגדול ביותר שניו זילנד תפסה עד כה. במרץ האחרון, משלוח קוקאין במשקל 700 ק"ג שהגיע מדרום אמריקה, נמצא בנמל בניו זילנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully