וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: ניאו-נאצי ובת זוגו מואשמים בניסיון "להרוס את העיר בולטימור"

עודכן לאחרונה: 7.2.2023 / 15:36

משרד המשפטים האמריקני הגיש כתבי אישום נגד ברנדון קלינט ראסל, מנהיג קבוצה ניאו-נאצית, ושרה בת קלנדניאל בקשירת קשר לגרום לנזק במתקני אנרגיה של העיר, כולל תחנת כוח גרעינית, כשהמניע הוא ככל הנראה אמונותיהם הגזעניות

מנהיג ניאו-נאצי ובת זוגו הואשמו בקשירת קשר לגרום נזק למתקני אנרגיה במדינת מרילנד בארצות הברית. השניים תיכננו ככל הנראה להתקיף תחנות כוח שמקיפות את בולטימור ו"להרוס כליל" את העיר, על פי מסמכי בית משפט פדרליים.

משרד המשפטים האמריקני הגיש כתבי אישום נגד ברנדון קלינט ראסל ושרה בת קלנדניאל בקשירת קשר לגרום לנזק במתקני אנרגיה, כשהמניע הוא ככל הנראה אמונותיהם הגזעניות.

הם "זממו לגרום לנזק מקסימלי לרשת החשמל", אמר אתמול (שני) טום סובוצ'ינסקי, ראש משרד השטח של ה-FBI בבולטימור, במסיבת עיתונאים. "הם מואשמים בנקיטת צעדים לקראת הגשמת האיומים שלהם והיעדים הקיצוניים שלהם".

בשיחה מוקלטת בחודש שעבר, קלנדניאל אמרה למקור ל ה-FBI כי המטרה בתקיפת המתקנים היתה ל"הרוס כליל את כל העיר". היא וראסל שלחו למקור מידע לגבי המתקנים, ולפי מסמכי התביעה, ראסל שלח למקור גם סרטון יוטיוב של תקיפת תחנה דומה בצפון קרולינה.

ה-FBI השיג גם מסמך שככל הנראה נכתב על ידי קלנדניאל, שלדברי הרשויות מזכיר מניפסט. במסמך היא מתייחסת להיטלר, כמו גם לטרוריסט טד קוזנסקי, היונבומבר, ולאנדרס ברינג בריוויק, מבצע מתקפת הטרור בנורבגיה ב-2011.

ראסל, על פי התביעה, מאמין בתיאוריות ניאו-נאציות ואף ייסד את הסניף המקומי של התנועה הנציונל-סוציאליסטית. לפני שזמם להרוס את רשת החשמל של בולטימור, הוא תכנן עם שותפיו לדירה בפלורידה להרוס מתקני אנרגיה מקומיים. המזימה נחשפה במהלך חקירה לגבי הרצח ב-2017 של שני שותפים לדירה של ראסל.

ראסל וקלנדניאל ניהלו מערכת יחסים פיזית ומקוונת, אמרו הרשויות אתמול. לטענת משרד המשפטים, ראסל, תחת שם משתמש "הומונוקולוס", נמצא בקשר עם ה-FBI מאז יוני. הוא היה בקשר עם המקור במהלך 2022 וסיפק לו מידע לגבי תקיפה של תשתיות. קלנדניאל, שהשתמשה בשמות משתמש "Nythra88" ו-"Kali1889", הציגה את עצמה בפני המקור לראשונה בחודש שעבר. היא אמרה לו שהיא רוצה להשיג "דבר מה חשוב" לפני שתמות ממחלה סופנית וכי היא מנסה להשיג כלי נשק.

השניים נמצאים בקשר מאז 2018 לפחות, אז שהו השניים בבתי כלא נפרדים. ראסל נשפט ל-60 חודשים בכלא בינואר 2018 לאחר שהודה באשמה באחזקה ואחסון לא ראוי של חומרי נפץ ובאחזקה של כלי נשק לא רשום. שותפו לדירה אמר לרשויות כי הוא מנהיג של קבוצה ניאו-נאצית שמתכננת לתקוף מתקני תשתיות בארצות הברית, כולל תחנת כוח גרעינית.

קלנדיאל נעצרה ב-2006 בגין כמה עברות, כולל שוד של סופר באמצעות סכין קצבים. היא נשפטה לחמש שנים בכלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully