וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג ה-KKK וניאו-נאצים: עצרת הימין שמדאיגה את וושינגטון

11.8.2018 / 14:30

העצרת צפויה להיערך מול הבית הלבן לציון שנה להפגנות האלימות בשרלוטסוויל שבהן נדרסה למוות פעילת שמאל. ארבע הפגנות מתוכננות להתקיים מנגד - אך המשטרה תנסה להפריד בין הצדדים. "מגיעים לעיר שלנו אנשים עם מטרה יחידה - להפיץ שנאה", אמרה ראשת העיר

צלמים זמניים מורשים

(בווידיאו: דריסת פעילת שמאל בהפגנת הימין הקיצוני בשרלוטסוויל בשנה שעברה)

הדריכות בוושינגטון בשיאה לקראת עצרת הימין הקיצוני "לאחד את הימין 2" שתתקיים מחר (ראשון) מול הבית הלבן. העצרת תיערך לציון שנה להפגנות האלימות בשרלוטסוויל, וירג'יניה, שבה נדרסה למוות מפגינת השמאל הת'ר הייר על ידי מפגין התומך בעליונות הגזע הלבן, ותשעה נוספים נפצעו. בין הנואמים הצפויים בעצרת: מנהיג ה-KKK לשעבר דיוויד דיוק ופעילים ניאו-נאצים.

במהלך היום יתקיימו ברחבי העיר כמה הפגנות שונות של יותר מ-20 ארגונים, כולל הפגנת נגד של פעילי שמאל. במשטרה נערכים באמצעים חריגים כדי למנוע התנגשות בין הצדדים. בין היתר תתוגבר באופן משמעותי האבטחה ברכבת התחתית כדי למנוע קטטות ו-16 רחובות צפויים להיחסם.

מפקד משטרת וושינגטון אמר אמש כי הוא מתכנן להפריד בין שתי הקבוצות. "כשהם באותו מקום באותו הזמן זה מוביל לאלימות, ואנחנו רוצים למנוע זאת", אמר. הוא הוסיף כי הוא רוצה שבתום היום "לא יהיו פצועים ולא ייגרם נזק". עוד הודיעה המשטרה כי מחזיקי נשק לא יוכלו להתקרב לאזור של 300 מטרים מההפגנה.

צעדת ימין קיצוני בשרלוטסוויל, וירג'יניה, אוגוסט 2017. רויטרס
צעדת הימין הקיצוני בשרלוטסוויל בשנה שעברה/רויטרס

ראשת העיר מוריאל באוזר אמרה במסיבת עיתונאים שהתקיימה בבית הכנסת "עדת ישראל" כי לקראת ההפגנה נפתח מוקד חירום מיוחד והמשטרה תעבור לכוננות גבוהה. לדברי באוזר, "מגיעים לעיר שלנו אנשים עם מטרה יחידה - להפיץ שנאה. אנחנו מגנים שנאה, אנחנו מגנים אנטישמיות ואנחנו מגנים את הרטוריקה שאנחנו צפויים לשמוע ביום ראשון". היא הוסיפה כי "למרבה המזל, ישנם רק מעטים שחולקים את הדעות שיושמעו בכיכר ביום ראשון. וושינגטון היא עיר של אהבה ושל מגוון אנושי, וכמו מיליוני אמריקנים אנחנו יודעים שהאנשים שבאים לפה כדי לזרוע שנאה טועים".

מארגני עצרת הימין ביקשו היתר ל-400 מפגינים, אולם נכון לעכשיו איש אינו יודע כמה אנשים יגיעו בפועל. מבין ההפגנות המתוכננות - לא פחות מארבע צפויות למחות נגד ההתכנסות. מארגני העצרת "וושינגטון מאוחדת נגד שנאה" הצהירו כי הם צופים לפחות אלף משתתפים. בנוסף לכך, קואליציה של כמה ארגונים הודיעה כי היא קיבלה היתר ל-2,500 בני אדם בשלושה מוקדים. כדי להקטין את הסיכוי להתנגשויות אלימות, הקצתה המשטרה שעות שונות ומקומות שונים לכל הפגנה, אך החשש במשטרה הוא כי בנוסף להפגנות המסודרות, שיזכו לאבטחה קפדנית, ייערכו גם הפגנות ספונטניות שעלולות לצאת משליטה.

ראשת העיר וושינגטון מוריאל באוזר לקראת הפגנת הימין הקיצוני מול הבית הלבן. רויטרס
"אנחנו מגנים שנאה ואנטישמיות". ראש העיר וושינגטון, מוריאל באוזר/רויטרס

בקהילה היהודית בוושינגטון פרסמו הצהרה לקראת ההפגנה ובה קראו לחברי הקהילה לשקול האם להגיע לאזור ההפגנה. "בטיחות צריכה להיות במקום הראשון בסדר העדיפויות", נכתב בהודעה משותפת של הפדרציות היהודיות והליגה נגד השמצה. "אנחנו ממליצים להיות במרחק רב ככל הניתן מהמפגינים, במיוחד לאור האלימות הקטלנית בשנה שעברה. קרבה פיזית מגדילה את הסיכוי לעימות או פוטנציאל לעימות".

עוד נכתב בהודעת הארגונים היהודיים לקהילה כי "הארגונים השונים צריכים לבדוק את נהלי האבטחה שלהם ולהישאר ערניים במהלך סוף השבוע. צרו קשר עם המשטרה אם יש לכם חששות כלשהם".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "המהומות בשרלוטסוויל לפני שנה גרמו ל"מוות ולפילוג חסרי שחר". לדבריו: "עלינו לעמוד יחד כאומה. אני מגנה את כל סוגי הגזענות והאלימות".

טראמפ מתייחס לעצרת בטוויטר:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully