וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "דמוקרטיה היא שלטון הרוב, לא שלטון הרובה"

עודכן לאחרונה: 6.2.2023 / 17:29

ראש הממשלה גינה פעם נוספת את ההתבטאויות המסיתות נגדו, לכאורה, במליאה שהתקיימה בישיבת הכנסת לציון 74 שנים לרשות המחוקקת. יו"ר האופוזיציה שנאם אחריו כינה את האירוע: "יומולדת עצוב", ומהומה החלה במקום. נשיאת ביהמ"ש העליון החרימה את הישיבה החגיגית שקדמה למליאה

הכנסת חוגגת יום הולדת | נתניהו: "דמוקרטיה היא שלטון הרוב, לא שלטון הרובה"/מערכת וואלה!

הכנסת חגגה היום (שני) 74 שנים בשורה של אירועים חגיגיים בצל המתיחות בין הרשויות בישראל בעקבות הרפורמה המשפטית שמקדמת הקואליציה. במליאת הכנסת שהתקיימה במשכן, גינה ראש הממשלה בנימין נתניהו את דברי ההסתה לכאורה שנשמעו נגדו בימים האחרונים, ואמר: "דמוקרטיה היא שלטון הרוב, לא שלטון הרובה".

"על הרבה דברים אפשר להתווכח, אפילו צריך להתווכח", אמר נתניהו. "אבל יש דבר אחד שאי-אפשר להתווכח עליו, והוא המרדה לאלימות וקריאה לרצח. זוהי חצייה של קו אדום בוהק. דמוקרטיה היא שלטון הרוב, לא שלטון הרובה". בסיום דבריו אמר, "אני קורא לכל חלקי הציבור: הבה נוריד את גובה הלהבות. הבה נימנע מאלימות, משיח קיצוני. נלבן את הסוגיות בינינו בפורומים המתאימים, בראש ובראשונה הכנסת".

מיד אחריו נאם ראש האופוזיציה יאיר לפיד, שהחל את דבריו באומרו כי "זה יומולדת עצוב, של כנסת שהולכת לאיבוד. אני שואל את עצמי ושואל את חברי הבית אם התכנסנו כאן היום כדי לציין את יום הולדתה של הכנסת, או שזה טקס הפרידה מהכנסת שהכרנו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת מליאה חגיגית לרגל יום הולדתה של הכנסת, 6 בפברואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
"דמוקרטיה היא שלטון הרוב, לא שלטון הרובה". נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

"כבר עכשיו יותר ויותר אנשים אומרים לעצמם שאנחנו כבר לא עם אחד. שהמדינה שלהם ויתרה עליהם", המשיך לפיד ופנה לקואליציה באומרו, "חשוב לי שתדעו אני לא מאיים חלילה, אני משתף אתכם בדאגה גדולה מול תהליך שכבר קורה. נצחתם בבחירות, איש אינו טוען אחרת, אתם עכשיו בשלטון, אבל עם הכוח באה האחריות.

"המחיר של החקיקה שאתם מובילים עכשיו, הוא לא רק מחיקת הדמוקרטיה, הוא ההתפרקות הכואבת של החיים המשותפים. אנחנו עם אחד, אנחנו משפחה אחת, וזה קורע אותנו", המשיך.

דבריו עוררו סערה במליאה. השרה דיסטל אטבריאן התפרצת לנאומו, ואמרה "אתה מייצר המרדה". היא נקראת לסדר ויצאה החוצה במהלך דבריו. קודם כן ח"כ טלי גוטליב צעקה לעברו: "תפסיק להסית את העם, אנחנו עם אחד", ויצאה מהמליאה לאחר שאמרה: "לא יכולה לשמוע עוד מילה אחת שלו". ח"כ חנוך מילבצקי צעק לעברו: "תתבייש" ויצא גם הוא מהמליאה. גם חלק מחברי הכנסת של ש"ס יצאו במופגן החוצה מהמליאה.

עוד בוואלה!

סמוטריץ' תוקף את חיות: החרמת האירוע בכנסת - לא מכבדת את המוסד שבראשו היא עומדת

לכתבה המלאה
טלי גוטליב בישיבת מליאה חגיגית לרגל יום הולדתה של הכנסת, 6 בפברואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
גוטליב יוצאת מהמליאה בזמן נאומו של לפיד, היום/פלאש 90, יונתן זינדל
נשיא המדינה יצחק הרצוג בישיבת מליאה חגיגית לרגל יום הולדתה של הכנסת, 6 בפברואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
הרצוג במהלך האירוע, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

לפני המליאה נערך המפגש המסורתי של סמלי השלטון בכנסת, בנוכחות נשיא המדינה הרצוג, ראש הממשלה נתניהו, יו"ר הכנסת אוחנה וראש האופוזיציה יאיר לפיד, וכפי שפורסם בוואלה - נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות לא השתתפה בו והחרימה אותו על רקע קידום הרפורמה המשפטית. בלשכתה של חיות הסבירו אמש כי היא תיעדר בגלל אילוצי לו"ז ויום דיונים שהיא מנהלת, אף שבפועל יום הדיונים בבית המשפט הסתיים בשעה 14:00. יחד עם זאת, היא הצטרפה למליאת הכנסת.

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות בישיבת מליאה חגיגית לרגל יום הולדתה של הכנסת, 6 בפברואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
נעדרה מהמפגש החגיגי. חיות/פלאש 90, יונתן זינדל

הישיבה ממנה נעדרה חיות הינה ישיבה שנמשכת לרוב כ-20 דקות ובה משתתפים נשיא המדינה, ראש הממשלה, יו"ר הכנסת, נשיאת בית המשפט העליון וראש האופוזיציה יחד עם בנות ובני זוגם. באופן חריג, הכינוס של סמלי השלטון נערך הפעם גם ללא בני זוג.

בלשכתה של חיות מסרו אמש בתגובה לפרסום על ההיעדרות: "הנשיאה צפויה לשבת מחר בדיונים בבית המשפט, מדובר בלו"ז עמוס והיא תשתתף בכינוס המסורתי במליאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully