וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי לחץ בינ"ל: הריסת ענק של בניין במזרח ירושלים תוכננה למחר - נדחתה

עודכן לאחרונה: 6.2.2023 / 16:23

על הבניין, שמאכלס כמאה משפחות, הוצא צו הריסה לפני כ-8 שנים. לאחר שארה"ב, בריטניה ומדינות נוספות פנו בדאגה ללשכת רה"מ, הוחלט לדחות את הריסת המבנה. סער לעג לבן גביר: נתניהו שוב הוציא אותך פיתה

הבניין שמתוכנן להיהרס במזרח ירושלים
6.2.23. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הבניין המיועד להריסה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הריסת ענק של בניין מגורים במזרח ירושלים שאמורה הייתה להתרחש מחר (שלישי) - נדחתה למועד לא ידוע. לבניין, שמאכלס כמאה משפחות, הוצא צו הריסה ב-2015.

דיפלומטים מערביים אמרו כי שגרירויות ארה"ב, בריטניה וכמה מדינות נוספות פנו בימים האחרונים ללשכת ראש הממשלה והביעו דאגה מהכוונה להרוס את הבניין בו מתגוררות 100 משפחות פלסטיניות במזרח ירושלים. הדיפלומטים המערביים ציינו כי הבוקר עודכנו כי לשכת רה"מ הנחתה לדחות את הריסת הבניין.

הבניין המיועד להריסה במזרח ירושלים
6.2.23. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הבניין המיועד להריסה במזרח ירושלים 6.2.23/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הבניין, בן 4 קומות, מאכלס 12 יחידות דיור בהן מתגוררות כמאה משפחות. בספטמבר האחרון קיבלו הדיירים הארכה של 90 יום, ולאחר מכן של 30 יום נוספים שמסתיימים מחר. לאחרונה התגלו סדקים בקירות המבנה, שהופכים אותו לבלתי יציב ומסוכן ולכן הוחלט לקדם את ההריסה בהקדם. התושבים עצמם טוענים שלאחרונה הם דנו עם העירייה לגבי תוכניות חלופיות להריסה, אך לא היה סיכום רשמי שיעצור את צו ההריסה.

באופוזיציה ניצלו את המקרה כדי ללעוג לממשלת ה"ימין מלא-מלא". ח"כ גדעון סער פנה לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בטוויטר וכתב לו: "שוב הוציא אותך פיתה", כשהוא מתכוון לראש הממשלה נתניהו. גם חברו לסיעה זאב אלקין פרסם ציוץ בו כתב: "לא יכול להיות. בטח פייק ניוז. לא מאמין שסמוטריץ' ובן גביר נכנעו ללחץ בין לאומי, ועוד בירושלים. עוד מעט יגידו לנו שממשלת ימין על מלא ביקשה דחיה בפינוי חאן אלאחמר. בקצב הזה השגרירים עוד ידרשו להחזיר את הפיתות, וחס וחלילה מהפכת הפיתות העצומה גם תבוטל. עד כאן!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully