וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' תוקף את חיות: החרמת האירוע בכנסת - לא מכבדת את המוסד שבראשו היא עומדת

עודכן לאחרונה: 6.2.2023 / 15:39

יו"ר הציונות הדתית יוצא נגד נשיאת העליון בעקבות הפרסום בוואלה! לפיו היא תיעדר במכוון ממפגש מסורתי בכנסת: "לא ראוי". נתניהו: "הרצוג פנה אליי בנוגע לרפורמה המשפטית - הפניתי אותו ללוין". גנץ מאיים: "אם המהפכה תימשך - המוני אזרחים יעצרו את המדינה מלכת"

בווידאו: נתניהו: יש נגדי הסתה חסרת אחריות בגיבוי של ראשי האופוזיציה/מערכת וואלה!

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' תקף היום היום (שני) את נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות בעקבות הפרסום בוואלה! לפיו תיעדר היום במכוון מכנס סמלי השלטון המסורתי בכנסת. "זה לא ממלכתי, לא ראוי, לא מכבד את המוסד החשוב שבראשה היא עומדת - וגם לא את הכנסת", אמר בישיבת הסיעה. "יש ויכוח והוא לגיטימי, אבל יש לשמור על גבולות גזרה. שיח של חרמות לא יוביל אותנו לשום מקום, אם היא רוצה להשפיע - זאת לא הדרך".

סמוטריץ' התייחס גם לאפשרות של שיחות על המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה ואמר כי "אנחנו בהחלט בעד הידברות, לבחון ולשמוע כיוונים ורעיונות שונים, אבל לא נהיה מוכנים לתת לאף אחד זכות וטו על המשך החקיקה".

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לניסיונות ההידברות ואמר בישיבת הממשלה כי "הנשיא הרצוג פנה אליי בעניין הרפורמה, ואמרתי לו שהכתובת לעניין הזה הוא שר המשפטים יריב לוין. הוא שחזה, הוא שהכין והוא שמעביר יחד עם יו"ר ועדת החוקה בכנסת את הרפורמה הזאת להשלמה".

בצלאל סמוטריץ' יו"ר מפלגת הציונות הדתית באירוע משותף עם איתמר בן גביר 26 באוקטובר 2022. אבי רוקח
מתקפה על נשיאת העליון. בצלאל סמוטריץ'/אבי רוקח

בד בבד, יו"ר המחנה הממלכתי, חבר הכנסת בני גנץ, איים מפני שביתה המונית אם הממשלה תמשיך לקדם את המהפכה המשפטית. "אני קורא לציבור להמשיך לצאת ולהביע את מחאתו בכל הכלים החוקיים - גם כאן מול הכנסת, גם ברחובות ובכל מקום", אמר בישיבת סיעתו. "אם הדהירה תימשך, נשתמש גם בזכות השביתה - והמוני אזרחים יעצרו את המדינה מלכת".

עוד קרא לממשלה להגיע לשיחות על הרפורמה, אך הבהיר כי הוא מוכן לקיים אותן רק בתנאי שייעצר הליך החקיקה. "לא יהיה מצב שוועדה אחת מריצה הפיכה משטרית, ולצדה קיימת 'ועדת קישוט' שמנהלת דיוני סרק במטרה להשתיק את המחאות. השהיית החקיקה היא דמי רצינות בסיסיים", אמר.

עוד הוסיף גנץ: "אם הממשלה פה לארבע שנים - מה החיפזון? המצב שבו כל יד שמושטת נדחית - מביש. אפילו שבועיים ימים שמבקש נשיא המדינה לעצור ולהקדיש על מנת לבחון הידברות - מסורבים בבוז".

עוד בוואלה!

נתן שרנסקי: "לקבל את הצעת הנשיא; פסקת התגברות ברוב של 61 זה אבסורד"

לכתבה המלאה
נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות בכנס המשפט הציבורי, חיפה, 12 בינואר 2023. שיר טורם, פלאש 90
נעדרת במכוון מהטקס. אסתר חיות/פלאש 90, שיר טורם

המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה כוללת שינויים נרחבים במערכת המשפט, בהם שינוי הרכב הוועדה למינוי שופטים כך שתישלט בידי הקואליציה, ביטול עילת הסבירות, החלשת היועצים המשפטיים לממשלה וחקיקת פסקת התגברות על בג"ץ ברוב של 61 חברי כנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully