וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי רעידת האדמה: רוסיה ביקשה מישראל לסייע לסוריה

עודכן לאחרונה: 6.2.2023 / 15:05

על פי גורם מדיני, משטר אסד העביר בקשת סיוע הומניטרי לכל מדינות האזור, דרך האו"ם, כשגם רוסיה ביקשה מישראל לעזור לסורים. בישראל בוחנים את הבקשה. בעבר דחתה סוריה כמה הצעות של סיוע ישראלי בעקבות אסונות טבע

צילומי מזל"ט: מצילים בערים טורקיות מחפשים אחר ניצולי רעידת אדמה/רויטרס

רוסיה פנתה היום (שני) לישראל בבקשת סיוע לסוריה, בעקבות רעידת האדמה שפקדה את המדינה. לפי גורם מדיני, ישראל קיבלה את בקשת הסיוע מסוריה, שהועברה ככל הנראה דרך ארגוני האו"ם הפועלים במדינה. בישראל בוחנים את הבקשה. בעבר סוריה דחתה כמה הצעות של סיוע ישראלי בעקבות אסונות טבע.

הסיוע שישראל התבקשה להעביר הוא באספקת תרופות, שמיכות ואוהלים. בינתיים לא התקבלה פניה לטיפול רפואי בפצועים. ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע מוקדם יותר כי הוא הנחה, לפי בקשת ממשלת טורקיה, צוותי חילוץ והצלה למדינה. "מכיוון שנתקבלה גם בקשה לעשות זאת - לנפגעים רבים מהרעש בסוריה, הנחיתי לעשות זאת גם כן", הודיע ראש הממשלה. בישיבת סיעת הליכוד אמר נתניהו: "קיבלנו מגורם מדיני בקשה לעזרה הומניטרית מסוריה, אישרתי את זה ומקווה שזה יטופל בקרוב".

מניין ההרוגים בטורקיה ובסוריה בעקבות רעידת האדמה ממשיך לעלות, והגיע לכ-1,800 איש, אלף בטורקיה ו-800 בסוריה, לצד אלפי פצועים. הרשויות מעריכות כי היקף הנפגעים יהיה גבוה בהרבה, מאחר שרבים לכודים מתחת להריסות אלפי המבנים. בשעות הצהריים פקדה רעידת אדמה חזקה נוספת את טורקיה, והיא הורגשה ברחבי המזרח התיכון, כולל בישראל.

צוותי חילוץ מחפשים אחרי לכודים בהריסות אחרי רעידת אדמה בעיר אידליב, סוריה, 6 בפברואר 2023. רויטרס
מחפשים לכודים בהריסות באידליב, סוריה/רויטרס

רעידת האדמה הראשונה, שהכתה את טורקיה ואת סוריה בשעות הבוקר המוקדמות ובשיאו של החורף, הייתה בעוצמה של 7.8 והיא מהחזקות שהורגשו באזור במאה השנים האחרונות. רעידת האדמה השנייה הייתה קרובה לה בעוצמתה - 7.7 - אך בשלב זה לא ברור איזה נזק היא גרמה. הקהילה הבינלאומית, כולל ישראל, אמרה כי ערוכה להציע סיוע למוקדי האסון.

בסוריה רוב הנפגעים נמצאים במחוזות חמאת, חאלב ולטקיה שבשליטת המשטר, והשליט בשאר אסד כינס ישיבת חירום. על הקורבנות בסוריה נמנים גם אחותו של ראש הממשלה, חוסיין ערנוס, וכמה מילדיה ומנכדיה שנהרגו בחמאת.

עוד בוואלה!

כ-1,400 הרוגים ברעידת האדמה בטורקיה ובסוריה: "צריכים עזרה"

לכתבה המלאה
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה בקרמלין במוסקבה, 30 בינואר 2020. רויטרס
נתניהו ופוטין/רויטרס
אנשים סורקים בהריסות מבנה שהתמוטט בעקבות רעידת אדמה במחוז חמאת, סוריה, 6 בפברואר 2023. רויטרס
סורקים מבנה שהתמוטט בהריסות במחוז חמאת, סוריה/רויטרס

מבנים רבים באזור סובלים מנזק רב ממלחמת האזרחים המתחוללת במדינה קרוב ל-12 שנה, והם אינם יכולים לעמוד בעוצמתן של רעידות אדמה משמעותיות. ראש שירותי הבריאות בחאלב, זיאד האגה טהא, אמר כי "כל בתי החולים הציבוריים והפרטיים בכוננות גבוהה. הפצועים עדיין מגיעים בגלים".

הרס אדיר נרשם גם בשטחים שבשליטת האופוזיציה הסורית בצפון המדינה, סמוך לגבול עם טורקיה, וצוותי ההצלה שם דיווחו על לפחות 147 מתים. אסמאעיל אל-עבדאללה, אחד מחברי ארגון ההצלה "הקסדות הלבנות", אמר לרשת BBC כי "אנחנו זקוקים לעזרה, אנחנו זקוקים לקהילה הבינלאומית שתעשה משהו, שתעזור לנו, שתתמוך בנו. צפון-מערב סוריה הוא אזור אסון. אנחנו צריכים עזרה מכולם כדי להציל את עמנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully