וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה: שר ההגנה הוחלף; ציפיות למתקפה רוסית חדשה

עודכן לאחרונה: 6.2.2023 / 11:38

אולקסי רזניקוב, שהועבר מתפקידו בשל חשדות לשחיתות, הזהיר כי לרוסיה אין מספיק משאבים מוכנים למתקפה חדשה, אך יש אפשרות שתעשה זאת כמחווה סמלית ביום השנה לפלישה ב-24 בפברואר

אוקראינה מעריכה כי רוסיה תפתח במתקפה חדשה מאוחר יותר החודש, כך אמר הבוקר (שני) שר ההגנה היוצא של אוקראינה אולקסי רזניקוב. לדבריו, לא כל התחמושת המערבית תגיע למדינה בזמן, אך לאוקראינה יש מספיק מאגרי נשק כדי להדוף את החיילים הרוסים. נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי חייליו נלחמים בקרבות קשים בבחמוט, לימן ובוולדאר.

רזניקוב אמר את הדברים במסיבת עיתונאים, שעות ספורות לפני שפורסם כי יוחלף בתפקידו. ראש המודיעין הצבאי קירילו בודנוב, ימונה לשר ההגנה במקום רזניקוב, על פי מקור ממפלגתו של זלנסקי.

השינויים מגיעים על רקע שורה של שערוריות שחיתות במשרד ההגנה האוקראיני. רזניקוב הכחיש את הדיווחים בתקשורת, שלפיהם כמה גורמים במשרד חשודים במעילה בכספי ציבור לטובת רכישת מזון לצבא. השר, שנהפך לדמות מוכרת בזירה הבינלאומית בשל המלחמה באוקראינה, יכהן כעת בתפקיד השר לתעשיות אסטרטגיות.

במסיבת עיתונאים מוקדמת יותר, אמר רזניקוב כי לרוסיה אין מספיק משאבים מוכנים למתקפה חדשה, אך יש אפשרות שתעשה זאת כמחווה סמלית ביום השנה לפלישה ב-24 בפברואר. הוא הוסיף כי רוסיה רוצה להשלים את השתלטותה על כל חבל דונבאס במזרח, ובמקביל לתקוף בדרום.

תקיפת טיל רוסי בחרקיב, אוקראינה. רויטרס
מתקפת טילים בחרקוב/רויטרס
תקיפת טיל בחרקיב אוקראינה. רויטרס
מתקפת טילים בחרקוב/רויטרס
חרקיב, אוקראינה. רויטרס
הרוסים ממשיכים לתקוף בדונצק/רויטרס

רזניקוב אמר כי חיילים אוקראינים יתחילו היום בהדרכות על הטנק הגרמני לאופרד 2. הוא הוסיף כי בידי אוקראינה יש כעת טילים ארוכי טווח חדשים שיכולים להגיע לטווח של 150 ק"מ, אך לא ייעשה בהם שימוש בשטח רוסיה - רק נגד יחידות רוסיות בשטחים כבושים של אוקראינה. "אני בטוח שננצח במלחמה הזאת אך ללא מטוסי קרב מערביים, המחיר יהיה כבד יותר", הוא אמר.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר הלילה כי המצב קשה במיוחד במחוז דונצק, "אך אין לנו ברירה אלא להגן על עצמנו ולנצח". משרד ההגנהה בריטי העריך כי הכוחות האוקראינים בבחמוט מבודדים, ואילו הרוסים ממשיכים להתקדם בניסיונם להקיף את העיר. על פי המשרד, שני הכבישיםה ראשיים לבחמוט נמצאים תחת איום של אש ישירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully