וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי החקירה: הטייס לשעבר שחשוד בהסתה נגד נתניהו שוחרר בערבות

עודכן לאחרונה: 5.2.2023 / 19:00

רז, שהשתתף בתקיפת הכור בעיראק, נחקר במשך כארבע שעות בחשד להסתה לאלימות ואיומים. זאת בעקבות פוסט שבו קרא ל"דין רודף" נגד ראש ממשלה שייקח לעצמו סמכויות דיקטטוריות על רקע המהפכה המשפטית. סנגורו תקף את המשטרה: הודיעה לתקשורת על תנאי השחרור לפני שעדכנו אותנו

בווידאו: חקירת זאב רז בלהב 433/יותם רונן

זאב רז, ממובילי ההפגנות נגד המהפכה המשפטית, שוחרר הערב (ראשון) בערבות לאחר שנחקר בחשד להסתה לאלימות ואיומים. זאת בעקבות פוסט שפרסם הטייס לשעבר בפייסבוק ופורש כאיום מרומז להרוג את ראש הממשלה בנימין נתניהו. במקביל אליו נחקר היום גם עו"ד דוד חודק, שאמר כי הוא ישתמש בנשק אם תיכון דיקטטורה בישראל.

סנגורו של רז, עו"ד דניאל חקלאי, תקף את המשטרה בתום החקירה. "מצער מאד שמשטרת ישראל מיהרה להוציא הודעה לתקשורת בדבר סיום החקירה של זאב רז בטרם עדכנה אותי שאכן נגמרה החקירה ואף בטרם עדכנה את אשתו של זאב", אמר. "מצער לא פחות שהודעה זו מפרטת תנאי שחרור שטרם נמסרו לזאב עצמו ולי. זהו המשך מקומם לכך שמשטרת ישראל מיהרה לעדכן אתמול שהיא פותחת בחקירה נגד זאב מבלי שאיש טרח לעדכנו אישית ומבלי שזומן בשעות הבוקר ללהב 433".

לדבריו, "אדגיש שהקצין שמופקד על החקירה נהג ברגישות ובאנושיות, אך התנהלותה הכללית של משטרת ישראל בפרשה זו מטרידה מאד. משטרת ישראל מחויבת לשמור על כבוד האדם ולא לראות בו כלי לצורך ניסוח הודעות לריצוי דעת קהל כזו או אחרת. בכל מקרה, זאב ישוחרר הערב לביתו ואנו נפעל במהירות כדי שפרשה זו תיגמר ללא כתב אישום".

זאב רז בהפגנה נגד הסכם הגז, 2015. תומר נויברג, פלאש 90
מחק את הפוסט לאחר הסערה. זאב רז בהפגנה נגד הסכם הגז, 2015/פלאש 90, תומר נויברג

הערב התראיין ברדיו 103 תא"ל במיל' אמיר נחומי, לשעבר סגן מפקד חיל האוויר, שהשתתף גם הוא בהפצצת הכור בעיראק. נחומי הביע את דעתו על הפוסט אותו שיתף רז, ואמר כי "גם אם זאת הייתה תגובה של מישהו אחר על מה שקורה פה היום, זאת לא התגובה שאני הייתי בוחר לשתף. אני לא חושב שהדרך היא להגיע למרי ברמה כזו. אני חושב שצריכים להבין במדינה מהי בעצם לב הבעיה".

"יש פה בעיה - אין פה מנהיגים, יש רק פוליטיקאים", המשיך נחומי. "כשלפני 41 שנה שלחו אותנו למקום עם סיכון גדול, מי שקיבל את ההחלטה היה מנחם בגין. הוא נבחר על ידי חלק בעם שרוצה להגיע לשלום, אבל במקסימום מלחמות. אני חושב שצריך להגיע לשלום במינימום מלחמות, אבל זה לא הפריע לי לבצע את הפקודות כי היה לי ברור שהמניעים של בגין היו של מנהיג ולא של פוליטיקאים".

לסיום, כשנשאל כיצד הוא מרגיש לאור הרפורמה המשפטית וההפגנות נגדה, השיב נחומי כי "אם הדברים יתגלגלו לכך שהמדינה שנתתי לה 45 שנים מחיי על חשבון הכול, וזה מה שנהיה ממנה בגלל שמי שהגיע לנהל אותה אלה פוליטיקאים שמעוניינים רק בעצמם - אני לא רוצה לקבל עיטורים. ברגע שהרפורמה הזו תעבור, ונהפוך למדינה שהפוליטיקאים לא מפחדים לא מעיתונאים ולא משופטים, איזו מדינה זו? הרי חלק מהם כבר מפחדים מהפוליטיקאים".

עוד בוואלה!

המשטרה חוקרת את מתנגדי נתניהו - אך לא את פעיל הליכוד שקרא "לנטרל" את היועמ"שית

לכתבה המלאה

בפוסט שפרסם אתמול רז, ומאז מחק אותו, הוא כתב: "מפליאה אותי מתינות הניסוח של חודק. רק התגוננות בנשק? פאסיבית? כוסות רוח למת", כתב רז בפוסט שנמחק תוך שהוא מתייחס לעו"ד דוד חודק שאמר "לא אהסס להשתמש באש חיה אם יכריחו אותי לחיות בדיקטטורה".

הוא הוסיף: "אם יקום ראש ממשלה ויטול לעצמו סמכויות דיקטטוריות, ראש הממשלה הזה הוא בן מוות, פשוט כך, יחד עם שריו ועושי דברו. גם לנו צריך להיות דין רודף", כתב. "דין הרודף שלי אומר: אם על ארצי השתלט אדם, זר או ישראלי, ומנהיג אותה באופן לא דמוקרטי, חובה להרוג אותו. לא מנומס, מעורר חלחלה, אבל הברירה היא הרבה מתים חפים מפשע, ומוטב להרוג קודם את הפושעים. מכין גילוי-דעת מפורט בנושא".

כמה דקות לאחר הפרסום, חזר בו מדבריו בפוסט נוסף וכתב: "הפוסט שהעליתי כאן עם המילים 'דין רודף' היה ציטטה של אדם שחזר בו, ומחקתי אותו. אינני מזדהה עם פוסט זה ועם רוח הדברים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully