וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם אין פיתות תאכלו כנאפה: תעשיית המזון של האסירים הביטחוניים

עודכן לאחרונה: 1.2.2023 / 16:43

בן גביר אמנם הורה לסגור מאפיות באגפים שבהם כלואים מחבלים, אך מדיניות השב"ס מאפשרת לאסירים עצמאות כמעט מוחלטת בתנאי ההזנה שלהם. כעת, המשפחות השכולות דורשות מהשר להגביר את הלחץ עליהם: "זה לא ייגמר במלחמת הפיתות"

בווידאו: בן גביר: "שומר חומות 2 בפתח - נעלה משכורות לכל השוטרים"/צילום: רוני כנפו

בן גביר מתעסק בפיתות בזמן שבכלא חוגגים: כבר שנים, מחבלים מתעדים את עצמם מכינים אוכל וממתקים. שב"ס מספק לאגפים הביטחוניים מוצרי מזון גולמיים ובכך מאפשר לאסירים עצמאות כמעט מוחלטת בתנאי ההזנה שלהם. גם אחרי ששב"ס אסר על הכנסת מיני מתיקה לכלא - הם הצליחו למצוא פתרונות יצירתיים

אחרי שהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הנחה לסגור את המאפיות באגפים הביטחוניים בבית הכלא שניהלו האסירים, סוגיית תנאי הכליאה שלהם צפה מחדש.

שב"ס מאפשר כיום לאסירים הביטחוניים עצמאות כמעט מוחלטת בתנאי ההזנה שלהם. לפי הנהלים הקיימים, הוא מספק לאגפים הביטחוניים מוצרי מזון גולמיים כשהאסירים הביטחוניים מנהלים את המטבח באופן עצמאי ומכינים לעצמם את האוכל ללא התערבות של הארגון.

בשב"ס טוענים כי המודל הקיים חוסך לארגון עלויות תפעוליות בהיקף של מיליוני שקלים. בשנים האחרונות מתמונות שדלפו מאגפי המחבלים שתועדו באמצעות טלפונים סלולריים שהוברחו לבתי הכלא הופיעו מיני מתיקה וממתקים שהכינו האסירים לעצמם מעת לעת במהלך השנה.

בימים האחרונים דיווחו ברשתות הפלסטיניות ששב"ס אסר על הכנסת מיני מתיקה או חומרי גלם לאסירים הביטחוניים, אך אלה מצאו פתרון עקיף באמצעות מוצרי צריכה שסופקו להם לאגפים להכנת הכנאפה הידועה גם בשם "כנאפת הכלא".

אסירים ביטחוניים עם "כנאפת כלא". תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
לא רק פיתות/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
בישולים בבתי הכלא הביטחוניים. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
בישולים בבתי הכלא הביטחוניים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בנוסף לכך, רשאים האסירים הביטחוניים לרכוש מוצרים בקנטינות באמצעות הפקדות כספים קבוצתיות על ידי הרשות הפלסטינית, ובכך הם עוקפים את הניסיונות של המשפחות השכולות לגבות את הפיצויים שהוטלו על המחבלים המעורבים ברצח יהודים.

סוגייה נוספת שעלתה בדוח הייתה צריכת המים במקלחות באגפים הביטחוניים שהצביעה על בזבוז מכוון של המים בהיקפים גדולים.

בעוד המהלך להכפפת מפכ"ל המשטרה לשר לביטחון לאומי מצוי עדיין בהליכי חקיקה בכנסת וסופג ביקורת מצד מתנגדיו, מעמדה של נציבת שב"ס והארגון שונה. לפי החוק, רשאי השר לביטחון לאומי לקבוע את מדיניות הארגון בכל עת.

בשנים האחרונות הצהירו השרים גלעד ארדן ואמיר אוחנה כי יפעלו לשנות את תנאי הכליאה של האסירים הביטחוניים בבית הכלא בישראל. עם זאת, בסופו של דבר מירב ההמלצות של דוח ועדת קעטבי לא יושמו, בין היתר לאחר שנבלמו על ידי גורמים ביטחוניים. זאת אף תחנוני ארגוני המשפחות השכולות להחמיר את תנאי הכליא. כעת מצפים המשפחות מהשר איתמר בן גביר ליישם את המלצות דוח ועדת קעטבי.

כנאפה בבתי הכלא הביטחוניים. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
כנאפה בבתי הכלא הביטחוניים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
איתמר בן גביר במהלך אירוע סיכום שנה של משטרת ישראל. 14 בינואר 2023. ראובן קסטרו
בן גביר/ראובן קסטרו

מאיר אינדור, יו"ר עמותת אלמגור - ארגון נפגעי טרור, אמר כי "כל החלטה שבאה לצמצם את תנאי הלוקסוס של קומונת המחבלים שנוצרו בכלא היא מבורכת. אבל אסור להסתפק בפיתות. המלחמה עם המחבלים לא תיגמר במלחמת הפיתות, היא חייבת להיות בכל תנאי היתר שהתרחשו במשך השנים כתוצאה מכניעה ורצון לקבל שקט זמני שהפך להיות ביצת טרור בתוך החצרות הפנימיות".

לדבריו, "אנחנו צריכים להגיע למצב שבו כמו שהיה בארצות הברית ליונתן פולארד. בישראל כמו ליגאל עמיר. צריך בידוד מוחלט של כל מחבל בכלא. בהיעדר של ביצוע עונש מוות זו התכלית הראויה זו החלופה המינימלית הנדרשת. לפרק את כל התאים שלהם, שבהם הם ממשיכים לפעול, ואז הם יאבדו מהכוח שלהם לארגן שביתות מאורגנות ולהעביר מסרים והוראות למחוץ לכלא. צריך להפסיק את ביקורי הצלב האדום וחברי כנסת ערבים אצל האסירים הביטחוניים".

הכנת כנאפה בבתי הכלא הביטחוניים. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הכנת כנאפה בבתי הכלא הביטחוניים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מלשכת השר בן גביר נמסר בתגובה: "המשמעות של סגירת המאפיות, כשמה כן היא. השר בן גביר סבור שיש עוד הרבה מה לתקן באשר לתנאי המחבלים ועובד קשה כדי להפסיק את תנאי הפינוקים ואכן חלקם הגדול של הדברים תלוי בקבינט. השר דורש ומבקש לעלות את דוח קעטבי במלואו לדיון בקבינט. עם זאת, עוד לפני הדיונים בדוח קעטבי, במשמרת של השר לא תהיה מאפיית פיתות בבית הסוהר הביטחוניים והשר נוקט צעדים נוספים כדי לטפל בתנאים ובפינוקים של המחבלים".

משב"ס לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully