וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' תוקף את נגיד בנק ישראל: "הבנק טעה, יש כסף זול - כולם יקנו דירות"

עודכן לאחרונה: 31.1.2023 / 20:24

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' נשא דברים בכנס יועצי המשכנתאות, אז תקף את הנגיד על ההחלטה להעלאת ריבית הפריים. זאת, יממה בלבד לאחר שחתם על צו המפריד את חברת כרטיסי האשראי כאל מבנק דיסקונט, על אף התנגדותו של מפקח הבנקים - שטען להתנהלות על פי ניתוח כלכלי לא מבוסס

בווידאו: בנימין נתניהו בצלאל סמוטריץ' מציגים את התוכנית לטיפול בהתייקרויות במשק/מערכת וואלה!

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' נשא דברים הערב (שלישי) בכנס התאחדות יועצי המשכנתאות באילת, ותקף את נגיד בנק ישראל אמיר ירון על ההחלטה להגדיל את ריבית הפריים. עוד טען השר לירידה צפויה במחירי הדירות, שתאפשר לרבים לרכוש אחת בקרוב.

"הייתה לזה תרומה בהגדלת הביקושים - כשבנק ישראל אומר כי הריבית לא הולכת לעלות, יש כסף זול, כולם הולכים לקנות דירות", טען סמוטריץ', תוך שהוא תוקף את החלטת בנק ישראל להעלאת הריבית.

את הדברים נשא בכנס שהתקיים באילת, כיממה בלבד לאחר שחתם על צו שמפריד את חברת כרטיסי האשראי "כאל" מבנק דיסקונט, על אף התנגדותו של המפקח על הבנקים יאיר אבידן - שטען להתנהלות על פי ניתוח הכלכלי בלתי מבוסס. עוד טען המפקח כי זה לא מדובר במועד הנכון לשינוי הגדרת הבנק בעל היקף הפעילות הרחב.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בכנס התאחדות יועצי המשכנתאות, 31 בינואר 2023. התאחדות יועצי המשכנתאות, אתר רשמי
תקף את נגיד בנק ישראל. שר האוצר סמוטריץ'/אתר רשמי, התאחדות יועצי המשכנתאות

בהמשך, ציין השר את ההתנהלות הצפויה בתחומי הכלכלה והדיור. "האתגר שלנו בשנים הקרובות הוא לשמור על קצב התחלות הבנייה על אף הירידה במחירים, עליית הריבית והירידה בביקושים", טען סמוטריץ'. "כדי לעשות את זה, נצטרך לטפל בקשיי האשראי ליזמים ולקבלנים, בפישוט ובקיצור הליכי התכנון והרישוי, וכן בשמירת הכדאיות הכלכלית באיזורי הפריפריה". עוד הוסיף השר כי כלל הצעדים המתוכננים ישוקפו כבר בחוק ההסדרים ובתקציב הקרוב.

בצלאל סמוטריץ' שר האוצר הנכנס  בטקס החילופים, 1 בינואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
"כולם יקנו דירות", סמוטריץ'/פלאש 90, יונתן זינדל

אתמול, הצהיר משרד האנרגיה כי מחיר הדלק יעלה ב-33 אגורות - וכי החל מיום רביעי יעמוד על 7.17 שקלים לליטר. זאת, בניגוד להבטחות ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' בנושא. אולם, כמה שעות לאחר מכן נמנעה ההתייקרות, לאחר שסמוטריץ' חתם על צו המפחית את הבלו. משמעות החתימה היא שהעלייה במחירים אכן תתרחש, היות ולא בסמכות הממשלה למנוע אותה - אך תרד כבר ביום שלמחרת.

לחתימה קדמה דרמה, עת הבינו בלשכת ראש הממשלה שאחת ההבטחות הפומביות שלו עומדת להיגנז. לשכת נתניהו הפעילה לחץ כבד על אנשי האוצר. הבעיה הייתה כי מאחר שמדינת ישראל פועלת מתוקפו של תקציב המשכי, נזקקו באוצר ליצירתיות כדי למצוא מקורות מימון להפחתת הבלו, בשווי של מאות מיליוני שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully