וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה סופית את ביטול חוק החד"פ

עודכן לאחרונה: 29.1.2023 / 15:49

השר סמוטריץ', שקידם את המהלך, מסר: "הבטחנו וקיימנו, המאבק ביוקר המחיה זה מאבק של כולנו". המס, שהוטל בהתאם להחלטת ליברמן וזנדברג, עורר התנגדות בעיקר של חרדים. משרד האוצר הודיע כי המדינה צפויה להפסיד 330 מיליון שקלים בעקבות ביטול החוק

בווידאו: לפני עליית המחירים נרשמה עליית ברכישת הכלים החד פעמיים/צילום: שי מכלוף

המס על החד-פעמי, שאושר בממשלת בנט-לפיד, בוטל היום (ראשון). שר האוצר בצלאל סמוטריץ' שקידם את המהלך מסר, "הבטחנו וקיימנו. אני קורא לאזרחי ישראל לבדוק מול הקמעונאים ובעלי המכולות את הורדת מחיר החד פעמי, המאבק ביוקר המחיה זה מאבק של כולנו".

בהתאם להחלטה שקידם שר האוצר לשעבר אביגדור ליברמן והשרה לשרת הסביבה לשעבר תמר זנדברג, החל מנובמבר 2021 מוטל מס של 11 שקל לק"ג על כלי פלסטיק ו-3.3 שקל לק"ג על כלים חד-פעמיים מנייר המכילים פלסטיק.

אריה דרעי בירך על המהלך. "כפי שדרשנו בהסכמים הקואליציוניים, הממשלה ביטלה כעת את המס על הכלים החד פעמיים שהפך לסמל הפגיעה המכוונת באוכלוסייה חרדית", טען. "אני מודה לשר האוצר סמוטריץ' ולשרים שתמכו ומצפה מרשתות השיווק להוזיל את המחירים".

בצלאל סמוטריץ' יו"ר מפלגת הציונות הדתית באירוע משותף עם איתמר בן גביר 26 באוקטובר 2022. אבי רוקח
"הבטחנו וקיימנו". סמוטריץ'/אבי רוקח

מדובר במס ניטרלי שחל על כל שכבות האוכלוסייה, על יבוא וייצור מקומי על בסיס משקל המוצרים. מטרת התוכנית הייתה הפחתת שימוש בכלי פלסטיק חד-פעמיים, במטרה לצמצם את התופעה השלילית - והייחודית בהיקפה בישראל - של שימוש בכלים חד פעמיים מפלסטיק וליישר קו עם הנהוג במדינות מתקדמות אחרות בעולם הנוקטות בצעדים דומים.

יחד עם זאת, המס עורר התנגדות בעיקר של חרדים, אוכלוסייה שמשתמשת ברובה בכמות גדולה של כלים חד פעמיים, גם מטעמי כשרות והתאמתם של אלה הן למאכלי חלב והן לבשר, אך בעיקר בשל גודלן של המשפחות במגזר החרדי.

משרד האוצר הודיע בתחילת החודש כי המדינה צפויה להפסיד 330 מיליון שקלים בעקבות ביטול חוק החד"פ. כדי לממן את הפסד הכנסות המדינה, יופחת שיעור הפרשת המס לקרן תשלום פיצויים בעד נזקי מלחמה ובצורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully