וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון לנתניהו: כפי שהבטיח, מחיר הדלק יעלה - וירד מיד

עודכן לאחרונה: 31.1.2023 / 15:33

ברגע האחרון נמנעה המבוכה: מחיר הדלק שיעלה הלילה בחצות ב-33 אגורות לליטר, יוזל למחרת - בזכות חתימת שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' על הפחתת הבלו. להחלטה קדם לחץ גדול מצד לשכת ראש הממשלה על האוצר, כדי למצוא מקור תקציבי להפחתת הבלו

ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ יקיימו  מסיבת עיתונאים בהשתתפות שר הכלכלה ניר ברקת ושר החוץ אלי כהן 25 בינואר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
ראש הממשלה ושר האוצר מציגים את התכנית להפחתת יוקר המחיה. ניצחון תקשורתי במחיר של הוזלה על חשבון הציבור/פלאש 90, יונתן זינדל

בתחילת חודש ינואר עמדו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר, בצלאלא סמוטריץ' אל מול המצלמות והכריזו על שורה של צעדי חירום להפחתת יוקר המחיה. אחד המרכזיים שבהם היה עצירת עליית מחיר הדלק.

נתניהו אף הסביר כי למחיר הדלק השפעה רוחבית על כלל עליית המחירים במשק. הלילה הייתה אמורה ההכרזה הזאת לספוג מכה, כאשר מחירי הדלק שנקבעים על ידי ועדה עצמאית, היו אמורים להתייקר בשיעור של כ-33 אג'ורות לליטר, לרמה של 7.17 שקל לליטר בנזין 95 בתדלוק עצמי.

ברגע האחרון נמנעה ההתייקרות: אמנם המחיר יעלה כמתוכנן, כי לא בסמכות הממשלה למנוע את ההתייקרות, אבל כבר למחרת היום הוא יירד. ההוזלה התאפשרה כששר האוצר חתם על צו המפחית את הבלו. הצו ייכנס לתוקפו בתוך 48 שעות - ויבטא למעשה הוזלה של מחיר הדלק, כפי שהוצגה על ידי נתניהו וסמוטריץ' במסיבת העיתונאים המשותפת.

לחתימה קדמה דרמה, עת הבינו בלשכת ראש הממשלה שאחת ההבטחות הפומביות שלו עומדת להיגנז נוכח עליית מחיר הדלק שהייתה אמורה להיכנס לתוקפה הלילה בחצות. לשכת נתניהו הפעילה לחץ כבד על אנשי האוצר. הבעיה הייתה כי מאחר שמדינת ישראל פועלת מתוקפו של תקציב המשכי, נזקקו באוצר ליצירתיות כדי למצוא מקורות מימון להפחתת הבלו, בשווי של מאות מיליוני שקלים. המקור שנמצא הוא בהפחתת ההפרשה לקרן מס רכוש, כפי שאושרה בוועדת הכספים.

רק לאחר שנמצאו המקורות, יכול היה שר האוצר לחתום על ההפחתה האמורה. במילים אחרות: למרות שמדובר בניצחון לנתניהו ובהוזלה שתיטיב עם כיסם של כלל אזרחי ישראל, יש לזכור כי מקורות המימון שנמצאו להוזלה, מגיעים אף הם מהקופה הציבורית, ובמילים אחרות: מהכיס של כולנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully