וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוצר עונשה של הסייעת של כרמל מעודה, ההורים זועמים: "המדינה מפקירה את הילדים"

עודכן לאחרונה: 31.1.2023 / 17:33

ועדת השחרורים החליטה לקצר את עונשה של לירז נתן משנתיים לשנה, לאחר שהמדינה לא הבעיה התנגדות לשחרורה. "החלטה בזויה וחסרת כל היגיון, הילד שלי עדיין עם טראומה ואותה משחררים"

בווידאו: לירז נתן שעבדה כסייעת בגן של כרמל מעודה נשלחה לשנתיים מאסר/עריכה: אביעד בללי

ועדת השחרורים החליטה היום (שלישי) לקצר את עונשה של לירז נתן, הסייעת בגן של כרמל מעודה, משנתיים לשנה. זאת, לאחר שהמדינה לא הביעה התנגדות לשחרור. היא צפויה להשתחרר מכלא נווה תרצה בעוד כחודש.

בהחלטת הוועדה נכתב כי נתן תמלא אחר התנאים הקבועים בחוק לשחרור על תנאי: תתייצב בתחנת משטרה פעמיים בחודש, לא תצא מביתה בשעות החלילה, נאסר עליה עד תום תקופת הרישיון לשהות בראש העין ובסביבותיה ועוד.

לירז נתן הסייעת בגן של כרמל מעודה בקבלת גזר דינה שנתיים מאסר בפועל 27בדצמבר. מטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך, אתר רשמי
לירז נתן בבית המשפט/אתר רשמי, מטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך

הורים לילדים מהגן בראש העין הביעו זעם על ההחלטה. ניקול דניאל, שבנה היה בגן, אמרה: "התחושות קשות. הופתעתי שהמדינה תמכה בשחרור וצמצמה את היכולת של הוועדה להכריע אחרת. המסר נוראי - יותר חשוב לשקם את האסיר מלדאוג לצדק ולמוגנות של הילדים".

"בהתחלה כשקבעו שנתיים הורדתי את הראש ושתקתי, אבל אפילו את זה לא קיבלה. הילד שלי אובחן על ידי פסיכיאטרית שאומרת שהטראומה והמצוקה שלו לא נגמרו. ואותה משחררים בלי למצמץ", הוסיפה.

גם יו"ר הקואליציה, ח"כ אופיר כץ (הליכוד), מחה על שחרורה של נתן. "עצוב ומרתיח שעד שמורגשת התקדמות מסוימת במערכת - אנחנו חוזרים אחורה. מתעללות בפעוטות צריכות לשבת בכלא, וצריכות לשבת זמן ממושך. איפה ההרתעה? אם הפרקליטות תומכת בצעד כזה ומסרבת לקיים את כוונת המחוקק, ניתן מענה בחקיקה מחמירה וחדה יותר. אקיים דיון בכנסת בנושא, תשובות צריכות להינתן לציבור", אמר כץ.

עוד בוואלה!

"צדק לילדים": בית המשפט גזר על כרמל מעודה 9.5 שנות מאסר

לכתבה המלאה
המטפלת כרמל מעודה שעל פי החשד התעללה בפעוטות בפעוטון בראש העין על ידי מטפלת בת 25, 5.7.2019. באדיבות הורי הגן, אתר רשמי
כרמל מעודה/אתר רשמי, באדיבות הורי הגן

העונש היה מגוחך מלכתחילה - וכעת מוקל אף יותר

"החלטה בזויה וחסרת כל היגיון", נמסר ממטה המאבק למען הילדים. "מדובר בפרשה שזעזעה את המדינה. תפארת נתן הייתה שם, והיא חלק בלתי נפרד ממה שכרמל מעודה עשתה לילדים האלו. העונש שנגזר עליה היה מגוחך מלכתחילה - וכעת מקלים עליה אף יותר. המסר שעבר כיום למתעללות ותוקפות ילדים הוא ברור - תכנסי לכלא, ומקסימום תשוחררי מוקדם. ההורים הם אלו שמתמודדים עם ההשלכות של המעשים שלה ומשקמים את הילדים. מן הראוי שהמדינה תראה אותם לפני שהיא רואה את זכויותיה של לירז".

עו"ד חן מאירי, שייצגה את נתן, בירכה על החלטת הוועדה. "אני ערה לזעם הציבורי סביב הפרשה ומבינה לליבם של הקורבנות, יחד עם זה החוק מנחה אותנו שבמקרים בהם אסירה עוברת הליך שיקומי מוצלח- יש מקום לאפשר לה לחזור לחיק החברה במסגרת תכנית שיקומית מותאמת", אמרה.

הפרשה נחשפה בשנת 2019 לאחר שהסייעת אור יחיא שעבדה בגן נחשפה לאלימות והגישה תלונה במשטרה נגד מעודה. מעודה, בת 25, הייתה הבעלים של פעוטון בשם "בייבי לאב" בראש העין, אליו הגיעו פעוטות בגילאים שלושה חודשים עד שלוש שנים.

בדצמבר 2020 הורשעה מעודה בעבירות של התעללות ותקיפת פעוטות, ולאחר מכן נידונה ל-9.5 שנות מאסר - העונש החמור ביותר שנגזר אי פעם על מטפלת או גננת מתעללת בישראל. בדצמבר 2021 נתן, סייעת בגן, נידונה לשנתיים מאסר בפועל, והחלה לרצות את עונשה ב-15 בפברואר - חודשיים לאחר מכן, וכעת תשחורר בתנאים מגבילים. היא הורשעה בביצוע שבע עבירות של תקיפת קטין חסר ישע וכן שלוש עבירות תקיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully