וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צדק לילדים": בית המשפט גזר על כרמל מעודה 9.5 שנות מאסר

8.7.2021 / 14:20

הגננת שהואשמה בהתעללות ותקיפת הפעוטות בגן אותו ניהלה תיכנס לעונש מאסר ממושך, הגבוה ביותר בגין התעללות דומה. הורים לפעוטות בגן הפגינו מחוץ לביהמ"ש בדרישה לגזור עליה 14 שנות מאסר - וצהלו למשמע גזר הדין. הם הניפו שלטים בגנותה עליהם נכתב "כל מכשפה מגיע יומה"

בית המשפט המחוזי בלוד גזר היום (חמישי) 9.5 שנות מאסר בפועל על כרמל מעודה, הגננת מראש העין שהורשעה בהתעללות בפעוטות בגן שבבעלותה בעיר לפני כשנתיים. הורים לפעוטות בגן הגיבו בקריאות צהלה מחוץ לכתלי בית המשפט למשמע גזר הדין. עד היום ניתן בישראל גזר דין עד שלוש וחצי שנות מאסר בגין עבירות התעללויות דומות.

השופט עמי קובו מסר בהחלטתו: "קבעתי בסופו של דבר מתחם ענישה בין 13-8 שנות מאסר. הנאשמת בת 28 ללא עבר פלילי. נתתי את דעתי על כך שהנאשמת שילמה מחיר רב, הייתה אווירה ציבורית קשה בנאשמת שפגעה בנאשמת אבל לא פגעה בהליך. עוד נתתי את דעתי בהרתעת הרבים בעניין החומר באלימות כלפי קטינים". עו"ד שירן ברגמן ביקש עיכוב ביצוע להחלטה.

עוד בדיון בשלב הטיעונים לעונש, ציינה התובעת את הענישה לפי תשע שנות מאסר בגין סעיפי ההתעללות בהם הורשעה ושבע שנות מאסר בגין סעיפי התקיפה. עם זאת, היא ביקשה להטיל 14 שנות מאסר ולא 16 כפי שהחוק מאפשר.

בווידאו: תגובת הורי הילדים על גזר הדין לגננת כרמל מעודה שנשלחה ל-9.5 שנות מאסר/צילום: יותם רונן
גזר דין | הגננת המתעללת כרמל מעודה. המחוזי מרכז, לוד 8 ביולי 2021. ראובן קסטרו
הורים לפעוטות צוהלים מחוץ לכתלי בית המשפט, היום/ראובן קסטרו

מחוץ לבניין בית המשפט, עשרות הורים וקרוביהם הפגינו בטרם הקראת גזר הדין. הם הניפו שלטים עליהם נכתבו "כל מכשפה מגיע יומה" ו"יום הדין הגיע למפלצת מספר אחת". הילה שטיין, אם לילד מהגן, אמרה: "היה לנו קשה מאוד לישון בימים האחרונים, הלב דופק כבר כמה ימים. מתח ולחץ, מחכים כבר לשמוע את גזר הדין. מאז המקרה שלנו מתגלים עוד ועוד מקרים אנחנו פוחדים שיאבדו את המומנטום, וירחמו עליה במקום לייצר הרתעה".

"שום עונש לא ייכפר על מה שהיא עשתה", שטיין מבהירה, "אומרים לנו שזה נגמר, אבל היום זה אולי נגמר בבית המשפט, אבל התמודדויות הן יומיומיות". ניקול דניאל חג'בי, אמא לשני ילדים בגן, שיתפה את התחושות המעורבות: "חוששים ממה שיאמר כרגע. שום עונש לא יספיק, הילדים שלי כבר נפגעו. אני מבקשת מבית המשפט שהעונש יהיה אמירה שיש אפס סובלנות לפגיעה בפעוטות".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
גזר דין | הגננת המתעללת כרמל מעודה. המחוזי מרכז, לוד 8 ביולי 2021. ראובן קסטרו
כרמל מעודה לפני הקראת גזר הדין, היום/ראובן קסטרו

יעל טולצ'ינסקי אמה של ה.ה, שההתעללות בה הוזכרה בכתב האישום, תיארה את התקופה שעברה עד כה כקשה במיוחד. "הבת שלי עברה הטחות, דרכו עליה, הראש שלה נחבט בלול כשכרמל זרקה אותה במזרן", סיפרה. "כרמל אחזה בה בלחיים והעיפה את הראש שלה אחורה... התינוקת שלי הייתה בת שנה וקצת. שום עונש לא יספק אותי על מה שכרמל מעודה עשתה. הילדים נותרו עם צלקות לנצח".

"אני מקווה שהשופט יגזור עליה את העונש המרבי", אמרה לפני הקראת גזר הדין. "אז נוכל להתמקד גם במלחמה שלנו מול הסייעת לירז תפארת נתן שמשפטה עוד מתנהל".

גזר דין לכרמל מעודה, בימ"ש מחוזי לוד, 8 ביולי 2021. ראובן קסטרו
"יום הדין למפלצת מספר 1". מפגינים מחוץ לבית המשפט בלוד, היום/ראובן קסטרו
גזר דין לכרמל מעודה, בימ"ש מחוזי לוד, 8 ביולי 2021. ראובן קסטרו
מפגינים מחוץ לבית המשפט בלוד, היום/ראובן קסטרו

ח"כ אופיר כץ מסר בתגובה לגזר הדין של מעודה כי הוא "מברך על גזר הדין שניתן לכרמל מעודה, שנתיים של מאבק יחד עם ההורים הנפלאים שאני מלווה אותם יום יום. אך המאבק אצלם נמשך, ההתמודדות והכאב לא עוזבים. זה צדק קטן בדרך ארוכה. אני אמשיך להאבק למיגור התופעה הזו, אעביר את החוק שלי להחמרת ענישה למתעללות ואעשה כל מה שאני יכול בשביל למנוע את כרמל מעודה הבאה. למען הילדים של כולנו".

גזר דין | הגננת המתעללת כרמל מעודה. המחוזי מרכז, לוד 8 ביולי 2021. ראובן קסטרו
מפגינים מחוץ לבית המשפט בלוד, היום/ראובן קסטרו

בסך הכול, בית המשפט המחוזי מרכז הרשיע לפני שמונה חודשים את מעודה ב-17 מקרים של התעללות ותקיפה כלפי 11 תינוקות ופעוטות. כמו כן, הגישו הורי הפעוטות תביעה אזרחית נגד מעודה במטרה להשיג פיצוי של 2.5 מיליון שקלים.

בין היתר, היא הואשמה כי כיסתה את ראשם של התינוקות בשמיכה, ישבה עליהם למניעת תזוזה, קשרה את ידיו של אחד הפעוטות באמצעות חוט למשך דקות עד שעות, אחזה כמה מהם בכוח והרימה אותם באוויר עד להטחתם ברצפה. כמו כן, יוחסו לה עבירות של טלטול, העמדתם של תינוקות עם הפנים אל הקיר, לעתים למשך שעות, וכן כי הצליפה בהם באמצעות חיתול, סטרה להם, צבטה ומשכה את ראשם לאחור תוך חסימת אפם ופיהם.

החקירה נגד מעודה החלה בעקבות פרסום תיעוד של ההתעללות, כפי שנקלט במצלמות שהוצבו בפעוטון. התיעוד חשף מעשים קשים ואף הצית מחאת ענק ברחבי הארץ. הורי הפעוטות בפעוטון "בייבי לאב" שאותו הפעילה מעודה, נהגו להגיע לדיונים המשפטיים בתיק, ולא פעם קראו לעברה קריאות מספסלי הקהל. מעט לאחר התפוצצות הפרשה אף הוצת ביתה של מעודה בראש העין, שבו היה גם הפעוטון. המצית, אדיר רצון, הורשע במסגרת הסדר טיעון בחודש יולי ונידון לשלוש שנות מאסר וחצי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully