וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסייעת בפעוטון של כרמל מעודה תישלח לשנתיים מאסר

עודכן לאחרונה: 27.12.2021 / 15:55

בית משפט השלום בפתח תקווה גזר על לירז נתן שישה חודשי עבודות שירות ותשלום פיצויים של 5,000 שקלים לכל אחת מחמש המשפחות הנפגעות. זאת, לאחר שהורשעה בשבעה סעיפי תקיפת קטין ושלוש עבירות תקיפה שביצעה כסייעת בפעוטון "בייבי לאב" של הגננת המתעללת מעודה

בווידאו: לירז נתן שעבדה כסייעת בגן של כרמל מעודה נשלחה לשנתיים מאסר/עריכה: אביעד בללי

בית משפט השלום בפתח תקווה גזר היום (שני) שנתיים מאסר בפועל על לירז נתן, סייעת בפעוטון "בייבי לאב" של הגננת המתעללת כרמל מעודה. בנוסף נגזרו על נתן, בת 34, שישה חודשי עבודות שירות ותשלום פיצויים של 5,000 שקלים לכל אחת מחמש המשפחות הנפגעות. היא תתחיל לרצות עונשה ב-6 בפברואר. היא הורשעה בשבעה סעיפים של תקיפת קטין ושלוש עבירות של תקיפה.

מכתב האישום עלה כי נתן הניחה את רגליה על אחת הפעוטות, הצמידה את גופה למזרן - וסטרה על ידה. במקרה אחר, שילבה ידיים של מספר פעוטות בכוח רב, גררה אותם בחוזקה והטיחה אותם בעוצמה ברצפה. נתן נהגה להושיב פעוטות בחוזקה על כיסאות כשגב חולצתם מולבש על משענת הכיסא בכדי למנוע תזוזתם. בפעם אחרת, העמידה פעוטה כשפניה מופנות לקיר במשך שעות מבלי שתוכל להיתמך בדבר - זאת כאשר חבריה לגן משחקים ואוכלים את ארוחת הבוקר שנמנעה ממנה. במקרים נוספים שפורטו בכתב האישום תחבה פרוסת לחם לפיו של אחד הפעוטות, הטיחה פעוטה אל הקיר, וכן גררה אותה והטיחה אותה על כיסא בעוצמה רבה תוך שטלטלה אותה ואחזה בפניה בכוח.

לירז נתן הסייעת בגן של כרמל מעודה בקבלת גזר דינה שנתיים מאסר בפועל 27בדצמבר. מטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך, אתר רשמי
לירז נתן בבית המשפט, היום/אתר רשמי, מטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך

מוריה קואליו, אמא לילד בגן שנפגע מהשתיים אמרה כי גזר הדין לא משמח אותה. "כמובן שזה שהיא נכנסת סוף-סוף לכלא זה המון, אבל זה לא מספיק. מי שחושב שפה זה נגמר, זו טעות. החיים שלנו הם התמודדות יומיומית. הילדים שלנו בקריסה. הבן שלי נמצא שנתיים אחרי ואנחנו שוב רואים החמרה, מצייר ציורים מאותה התקופה, מוציא אגרסיות בלי סוף. זה פשוט לא נגמר".

"לצערי, מראש הגענו לפה בידיעה שהעונש שייגזר על לירז תפארת-נתן אינו עונש מספיק חמור לעומת מה שהיא עשתה לילדים שלנו", אמר יוסי, אבא לילדה מהגן וממנהלי מטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך. "אסור לשכוח את מה שהיא עשתה ואיפה היא היתה. היא יד ימינה של המתעללת הגדולה כרמל מעודה, ומראש לירז היתה צריכה להישפט על התעללות ולא תקיפה. כבר שנתיים שהיא חופשיה כמו כל אדם נורמטיבי, ולפחות עכשיו היא תהיה איפה שהיא אמורה להיות - מאחורי סורג ובריח".

כרמל מעודה הגננת נכנסת לכלא נווה תרצה. 30 בספטמבר 2021. ספיר לוי
כרמל מעודה בכניסה לבית הסוהר נווה תרצה, בספטמבר/ספיר לוי

עו"ד אורי סקוזה המייצג את ההורים הוסיף כי "בית המשפט אמר את דברו באופן חד-משמעי - מי שפוגעת בילדים תשב במאסר בפועל. נגמרו הימים של עבודות שירות וזלזול בילדים. הטענה של ההגנה כי לירז חששה למקור פרנסתה וממרותה של כרמל מעודה נדחתה בשתי ידיים, ואנו שמחים על כך. לירז לא לקחה לרגע אחריות על מעשיה, ובניגוד לאמור בגזר הדין לא ביקשה סליחה מעולם. למשפחות צפויה מלחמה ארוכה לשיקום הילדים ומשפחתם וכן לבריאות נפשם ואסור לנו לשכוח זאת".

עו"ד פיקר-סגל שהגישה את כתב האישום מטעם מפרקליטות מחוז מרכז (פלילי) בירכה על גזר הדין. "טוב עשה בית המשפט שקיבל את עמדתנו וגזר על הסייעת לירז נתן, עונש מאסר בפועל", אמרה. "זה לא סוד שסברנו כי עונש המאסר צריך היה להיות גבוה יותר, אבל יחד עם זאת ברור לנו כי אין עונש שיוכל לכפר על פגיעה באמונם של הורים ופעוטות במקום בו היו אמורים להרגיש מוגנים מכל רע. בהתבסס על הפסיקה הקיימת, אנו עדים להחמרה משמעותית בענישה. אנו תקווה כי גזר הדין שניתן היום יהווה נורת אזהרה בוהקת לכל מי שלוקח חלק בהתעללות בחסר ישע".

חבר הכנסת אופיר כץ מסר: "אנחנו נאבקים כבר שנתיים וחצי כדי לקדם החמרת ענישה למתעללות בפעוטות. ההחמרה לא צריכה להיות נקודתית, ראוי שכל מי שתתקוף או תתעלל בפעוט תשב בכלא, ואת זה הצעת החוק שלי קובעת. אני קורא לקואליציה לקדם אותה במהירות האפשרית. חובתנו לייצר הרתעה, מידתיות וסביבה בטוחה לילדינו. בכוחותינו למנוע את המקרים הבאים".

גזר דין | הגננת המתעללת כרמל מעודה. המחוזי מרכז, לוד 8 ביולי 2021. ראובן קסטרו
הורי ילדי פעוטון "בייבי לאב"/ראובן קסטרו

מעודה עצמה נכנסה לבית הסוהר "נווה תרצה" בספטמבר האחרון, ותרצה תשע שנות מאסר וחצי בעקבות הרשעתה ב-17 מקרי התעללות בידי בית המשפט המחוזי בפתח תקווה. על פי גזר הדין, היא תקפה 11 תינוקות ופעוטות בפעוטון "בייבי לאב" אותו הפעילה. כמו כן, הגישו הורי הפעוטות תביעה אזרחית נגד מעודה במטרה להשיג פיצוי של 2.5 מיליון שקלים.

בין היתר, הואשמה מעודה כי כיסתה את ראשם של התינוקות בשמיכה, ישבה עליהם למניעת תזוזה, קשרה את ידיו של אחד הפעוטות באמצעות חוט למשך דקות עד שעות, אחזה כמה מהם בכוח והרימה אותם באוויר עד להטחתם ברצפה. כמו כן, יוחסו לה עבירות של טלטול, העמדתם של תינוקות עם הפנים אל הקיר, לעתים למשך שעות, וכן כי הצליפה בהם באמצעות חיתול, סטרה להם, צבטה ומשכה את ראשם לאחור תוך חסימת אפם ופיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully