וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שהורשעה בהתעללות בפעוטות, כרמל מעודה נכנסה לכלא

עודכן לאחרונה: 30.9.2021 / 8:43

הגננת מראש העין התייצבה ב"נווה תרצה" כדי לרצות את 9.5 שנות המאסר שנגזרו עליה. הורי ילדי הגן פתחו שמפניות בפתח הכלא. מוריה קואליו, אמו של אריאל: "הוא מקבל מתנה ליום ההולדת שמי שפגעה בו באה על עונשה". יוסי חברה, אביה של לין: "בתי נלחמת כל יום לחזור לשגרה"

בווידאו: כרמל מעודה נכנסה לכלא, הורי ילדי הגן שנפגעו חגגו בכניסה/יותם רונן

הגננת המתעללת כרמל מעודה נכנסה היום (חמישי) לבית הסוהר "נווה תרצה" ותרצה תשע את שנות המאסר וחצי שנגזרו עליה, בעקבות הרשעתה ב-17 מקרי התעללות. מעודה נדרשה להתייצב עד השעה 10:30 בשערי הכלא, ועשתה זאת בסביבות השעה 06:30. הורים לילדים שחוו התעללות מצד מעודה המתינו מחוץ לבית הסוהר לכניסתה של מעודה, ולאחר שנכנסה לכלא הם פרצו בחגיגות, פתחו שמפניות וירו קונפטי לאוויר.

מעודה תובא היום בפני עובדת סוציאלית, כדי להגדיר את מצבה הנפשי. עוד היום, תיערך לה בדיקת קורונה ובשלב הרשון היא תיכנס לאגף סינון. בעוד שבוע תיערך לה בדיקה נוספת. אם שתי הבדיקות יהיו שליליות, היא תעמוד בפני ועדת קליטה, אז יחליטו באיזו אגף תשהה ומה יהיה סדר היום שלה.

"עברו עלינו שנתיים וחצי מטלטלות לגמרי, רכבת הרים אחת עם עליות וירידות. את מה שהנפש שלו עברה אף אחד לא יכול להבין או לעכל", סיפרה לוואלה! מוריה קואליו, אמו של אריאל, אחד הילדים שבו התעללה מעודה. "אריאל חוגג יום הולדת, ואני שמחה שהמתנה שהוא יקבל השנה היא שמי שפגעה בו כל כך תבוא סוף סוף על עונשה ותיכנס לכלא".

כרמל מעודה הגננת נכנסת לכלא נווה תרצה. 30 בספטמבר 2021. ספיר לוי
תרצה 9.5 שנות מאסר. כרמל מעודה בעת כניסתה לכלא, הבוקר/ספיר לוי

"התחושות הקשות שלנו כהורים, על איך לא ראינו ואיך לא ידענו, ימשיכו ללוות אותנו זמן רב. אנחנו עובדים מאוד קשה לשקם את הילד, את אחים שלו ואת עצמנו, כי זה פוגע בכל המשפחה", הוסיפה קואליו. "היום מבחינתי הצדק באמת ייעשה ואולי אוכל קצת לנשום, לפחות עד למשפט של לירז תפארת נתן, הסייעת שלה".

הכרעת דין | כרמל מעודה, מפעילת גן 'בייבי לאב' בראש העין. המחוזי מרכז (לוד) 9 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
תרצה 9.5 שנות מאסר. כרמל מעודה בבית המשפט המחוזי, שנה שעברה/ראובן קסטרו
גזר דין | הגננת המתעללת כרמל מעודה. המחוזי מרכז, לוד 8 ביולי 2021. ראובן קסטרו
הורים מפגינים בבית המשפט המחוזי מרכז, יולי/ראובן קסטרו

יוסי חברה, אביה של לין ומנכ"ל "צדק לילדים - מטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך", הביע סיפוק על כניסתה לכלא של מעודה: " אנחנו נלווה את מעודה למקום שבו היא צריכה להיות. אחרי שנתיים של עינוי דין, הצדק ייעשה והיא תחל לרצות את עונשה בין כותלי כלא נווה תרצה, שם מקומה".

"כל עם ישראל ראה את מה שהילדים שלנו עברו בגן של מעודה, אבל לצערי את המעשים אליהם נחשפנו בבית המשפט אף אדם נורמלי לא מסוגל בכלל לקלוט: הרעבות, מכות, הטחות, חניקות, העמדה בעונש שעות מול הקיר בלי יכולת להיתמך, סטירות ומה לא", הוסיף חברה. "הבת הגיבורה שלי נלחמת יום יום על השפיות שלה, לחזור לשגרה, לבטוח באנשים, להאמין שהיא מוקפת באהבה ואף אחד לא יפגע בה יותר".

גזר דין לכרמל מעודה, בימ"ש מחוזי לוד, 8 ביולי 2021. ראובן קסטרו
הפגנות הורים לפני הדיון בבית המשפט, יולי/ראובן קסטרו

בית המשפט המחוזי מרכז הרשיע לפני עשרה חודשים את מעודה ב-17 מקרים של התעללות ותקיפה כלפי 11 תינוקות ופעוטות בפעוטון "בייבי לאב" אותו הפעילה. כמו כן, הגישו הורי הפעוטות תביעה אזרחית נגד מעודה במטרה להשיג פיצוי של 2.5 מיליון שקלים.

בין היתר, הואשמה מעודה כי כיסתה את ראשם של התינוקות בשמיכה, ישבה עליהם למניעת תזוזה, קשרה את ידיו של אחד הפעוטות באמצעות חוט למשך דקות עד שעות, אחזה כמה מהם בכוח והרימה אותם באוויר עד להטחתם ברצפה. כמו כן, יוחסו לה עבירות של טלטול, העמדתם של תינוקות עם הפנים אל הקיר, לעתים למשך שעות, וכן כי הצליפה בהם באמצעות חיתול, סטרה להם, צבטה ומשכה את ראשם לאחור תוך חסימת אפם ופיהם.

החקירה נגד מעודה החלה בעקבות פרסום תיעוד של ההתעללות, כפי שנקלט במצלמות שהוצבו בפעוטון. התיעוד חשף מעשים קשים ואף הצית מחאת ענק ברחבי הארץ. הורי הפעוטות בפעוטון של מעודה נהגו להגיע לדיונים המשפטיים בתיק, ולא פעם קראו לעברה קריאות מספסלי הקהל. מעט לאחר התפוצצות הפרשה אף הוצת ביתה של מעודה בראש העין, שבו היה גם הפעוטון. המצית, אדיר רצון, הורשע במסגרת הסדר טיעון בחודש יולי ונידון לשלוש שנות מאסר וחצי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully