וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכיס של הישראלים נקרע מעליית מחירי הדלק: "אי אפשר לחיות במחירים האלה"

בניגוד להבטחות נתניהו וסמוטריץ', מחירי הדלק יעלו הלילה ומדאיגים את האזרחים. "עד שאתה מתחיל להתנהל עם המצב הקיים - נכנסת עוד החלטה שחונקת את הכיס", האשימה טלי, אמא לשניים. אולם, חלק נהיו כבר אדישים וחלק מעדיפים להתאזר באופטימיות: "זה לא מה שיהרוג אותנו"

בווידאו: זעם על העלייה במחירי הדלק: "אמרו שיורידו מחירים - ומעלים"/יואב איתיאל

בניגוד להבטחות ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ', מחיר הדלק יעלה - והאזרחים זועמים על הפגיעה בכיס. טלי, אמא לשניים, אמרה היום (שני) בכעס: "אין דבר שלא עולה פה. עד שאתה מתחיל להתנהל עם המצב הקיים - נכנסת עוד החלטה שחונקת לנו את הכיס". אולם, היא לא מפנה אצבעות מאשימות: "אני לא ממהרת להגיד שזה הממשלה החדשה. היא עוד צעירה ויש המון גורמים בעייתיים, אולי לוקח לזה זמן, אני לא יודעת".

יקיר, קבלן שיפוצים מאזור ירושלים, הגיע הבוקר במיוחד כדי לתדלק. "לא תכננתי להגיע הבוקר אבל דחיתי את הפגישה שלי - אני כבר מכיר את זה כי עלו מחירים בעבר, אתה מרגיש את זה על הכיס אחרי הרבה זמן", הסביר. "זה רק נראה כמו שלושים אגורות, אתה בסוף צריך להחליט מה אתה עושה עם הכסף, ומרחב האפשרויות שלך נהיה מאוד צר עם הגזרות האלו". חלק נהיו אדישים לעליות המחירים: "אם זה מה שיש, נתקדם", אמר אריאל, בן 35. "זה לא מה שיהרוג אותנו. מחירי הדיור דווקא כן".

המתדלק דיב ג'ורבאן, בתחנת הדלק פז ברניצקי, צומת בנימינה בכביש 4. 30 בינואר 2023. יואב איתיאל, יואב איתיאל
לא מעט באים ומתדלקים בחמישים שקל, יש אפילו שרק בעשרים", המתדלק דיב ג'ורבאן/יואב איתיאל, יואב איתיאל

המתדלק דיב ג'ורבאן, בן 52 מג'סר א-זרקא, שעובד בתחנת הדלק פז ברניצקי בצומת בנימינה על כביש 4, סיפר כי הוא סופג את טענות הלקוחות מהבוקר. "לכל אחד יש מה להגיד. כאילו שאנחנו אלה שאשמים. שומעים מהלקוחות שהם מקצצים. לפני שבוע הורידו בעשר אגורות, השבוע מעלים בשלושים ושלוש. הלקוחות אומרים שזה לא הגיוני. שאי אפשר לחיות במחירים כאלה", אמר. "זה לא רק הדלק, זה מצטרף לעליה במחירי חשמל, מים, ארנונה - הכול. המשכורת לא מספיקה. כל אגורה נחשבת. רואים לא מעט כאלה שבאים ומתדלקים בחמישים שקל, יש אפילו שרק בעשרים".

"זו חבורה של ילדים קטנים - אומרים שיורידו מחירים, ומעלים", מאשים תושב חדרה בן 53, שבחר שלא להזדהות בשמו. "מורידים לנו קצת בחשמל ומעלים הרבה בדלק". חלק מהאזרחים מתאזרים באופטימיות. הנהג חמודי עמאש, אב לשישה מג'סר א-זרקא אמר, "קשה לנו עם זה ועם ההעלאות האחרות. אנחנו מקווים שהממשלה החדשה תשמע אותנו ותוריד את המחירים".

ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ יקיימו  מסיבת עיתונאים בהשתתפות שר הכלכלה ניר ברקת ושר החוץ אלי כהן 25 בינואר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
"אומרים שיורידו מחירים, ומעלים". סמוטריץ' ונתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

בהמשך השבוע מחיר הדלק יעלה ב-33 אגורות, ויעמוד החל מרביעי לפנות בוקר על 7.17 שקלים לליטר. "זה נשמע כלום אבל זה מצטבר ובסוף זה מתבטא בסוף החודש ובסוף השנה. זה המון כסף", אמר דוד פחימה מאור עקיבא, שנכנס לתחנה לתדלק. "בגלל העלייה הזו כל הדברים עולים ואנחנו לא עומדים בזה, לכן המחיר לא מתאים למצב של היום. המצב לא מאפשר לנו לתדלק בסכומים האלה", הוסיף, "אז נוסע פחות כדי גם לקנות דברים לבית וזה קצת מגביל אותנו וזה לא עוצר - הכול עולה ועולה ועולה. אנחנו בבעיה. קורא לממשלה לטפל בזה, כל השאר בסדר".

טל סגרון מנתיבות טען כי "עליית מחירי הדלק רק מוכיחה כמה שאין משמעות לאיזה ממשלה בשלטון" - והסביר שבעיניו, לפחות ביישובי הדרום, הבעיה היא אחרת. "מחירי הדלק הם תוצר של כלכלה בין לאומית, אין לשום ממשלה שליטה ישירה על כך. מחיר הדלק לא תלוי ממשלה כזאת או אחרת, עליית מחירי הדלק יגרמו לתושבים רבים לנסוע ברכבות ובתחבורה הציבורית, והבעיה היא שהתחבורה הציבורית מאוד לא נגישה, בטח בשל עבודות התשתית של הרכבות בדרום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully