וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגרירות ארה"ב בטורקיה: התרעות לפיגועים בבתי כנסת, כנסיות ושגרירויות

עודכן לאחרונה: 30.1.2023 / 12:55

שגרירויות שונות באנקרה התריעו מפני פיגועי נקמה בעקבות תקרית שריפת הקוראן בהפגנה בשבדיה. שגרירות ארה"ב הזהירה כי הפיגועים עלולים להתרחש באזורים תיירותיים, כמו רובע בייאואולו, שכונת גלאטה, כיכר טקסים ושדרות איסתיקלאל

בווידאו: נטלי סוויסה ניצלה מפיגוע באיסטנבול טורקיה/אבי רוקח

שגרירות ארצות הברית בטורקיה התריעה היום (שני) מפני מתקפות טרור בכנסיות, בתי כנסת ושגרירויות באיסטנבול. זוהי ההתרעה השנייה זה ארבעה ימים, בעקבות תקרית שריפת הקוראן בשבדיה.

שגרירות ארצות הברית הרחיבה כי "מתקפות הנקמה" עלולות להתרחש באזורים תיירותיים, כמו רובע בייאואולו, שכונת גלאטה, כיכר טקסים ושדרות איסתיקלאל. התרעות דומות נשמעו גם בשגרירויות גרמניה, צרפת ואיטליה באנקרה.

הפוליטיקאי הדני הימני קיצוני רסמוס פלודן שורף ספר קוראן בסמוך לשגרירות טורקיה בשטוקהולם, שבדיה, 21 בינואר 2023. רויטרס
מנהיג מפלגת ימין קיצוני בדנמרק שורף קוראן/רויטרס

בשבוע שעבר מפגינים שרפו קוראן בסמוך לשגרירות טורקיה בבירת שבדיה, שטוקהולם. שריפת הקוראן נעשתה על ידי רסמוס פלודן, מנהיג מפלגת ימין קיצוני בדנמרק המחזיק גם באזרחות שבדית, שכבר קיים בעבר הפגנות שבהן שרף את הספר הקדוש למוסלמים.

כמה מדינות ערביות ומוסלמיות, בהן ערב הסעודית, איראן, ירדן וכווית, גינו את שריפת הקוראן בחריפות. טורקיה כבר זימנה בתגובה את שגריר שבדיה במדינה לשיחת הבהרה וביטלה ביקור מתוכנן של שר ההגנה של שבדיה באנקרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully