וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבדיה: הפגנות אלימות לאחר שריפת ספר קוראן

עודכן לאחרונה: 18.4.2022 / 11:14

לפחות 16 שוטרים נפגעו וכמה ניידות נהרסו בסוף השבוע בהתפרעויות של הימין הקיצוני, כולל בפרברי שטוקהולם. רסמוס פאלודן, מנהיג תנועת ימין קיצוני, אמר כי שרף את הטקסט הקדוש ביותר של האיסלאם - ויעשה זאת שוב

עימותים נמשכים זה היום הרביעי בערים ברחבי שבדיה, על רקע שריפה של ספר קוראן בידי ארגון ימני קיצוני המתנגד להגירה.

על פי התקשורת במדינה, שלושה בני אדם נפגעו אתמול (ראשון) בעיר נורשפינג במזרח המדינה, לאחר שהמשטרה ירתה יריות אזהרה לעבר המפגינים. כלי רכב הוצתו, ולפחות 17 אנשים נעצרו בעיר הדרומית מאלמו במהלך עצרת ימין קיצוני.

ממשלות איראן ועירק זימנו את הנציגים השבדים במחאה על שריפת הקוראן. הפעיל הקיצוני הדני-שבדי רסמוס פאלודן, מנהיג תנועת הימין הקיצוני הדנית Stram Kurs (הקו הקשיח), אמר כי שרף את הטקסט הקדוש ביותר של האיסלאם ויעשה זאת שוב.

לפחות 16 שוטרים נפגעו וכמה ניידות נהרסו בסוף השבוע בהתפרעויות של הימין הקיצוני, כולל בפרברי שטוקהולם.

המשטרה בעיר נורשפינג, שבדיה, אפריל 2022. Stefan Jerrevang/TT News Agency/via REUTERS, רויטרס
המשטרה השבדית בנורשפינג/רויטרס, Stefan Jerrevang/TT News Agency/via REUTERS

פאלודן איים אתמול לערוך עצרת נוספת בנורשפינג ומפגינים משני הצדדים התאספו במקום. המשטרה המקומית הודיעה כי ירתה יריות אזהרה לאחר שהמפגינים תקפו שוטרים, ושלושה איש נפגעו.

מפקד המשטרה אנדרס תורנברג אמר בהצהרה כי המפגינים הפגינו אדישות לחיי שוטרים: "ראינו בעבר הפגנות אלימות, אך זה משהו אחר", הוא הוסיף.

זאת אינה הפעם הראשונה שאיומים של Stram Kurs לשרוף את הקוראן מעוררים אלימות בשבדיה. ב-2020, המפגינים הציתו מכוניות וחלונות ראווה במאלמו. פאלודן - שנכלא בדנמרק למשך חודש ב-2020 על עבירות כולל גזענות - ניסה לתכנן שריפות דומות של ספרי קוראן בערים אירופיות אחרות, כולל צרפת ובלגיה.



.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully