וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר מחריף: טורקיה ביטלה את ביקור שר ההגנה השבדי בשל שריפת קוראן והפגנות נגדה

עודכן לאחרונה: 21.1.2023 / 18:42

באנקרה זועמים על המחאות המתוכננות בשטוקהולם ואמרו כי הביקור הפך ל"חסר משמעות". בשבוע שעבר הוצגה בובה תלויה של ארדואן בהפגנה בעיר, וההחרפה ביחסים מעכבת את הצטרפות שבדיה, וגם פינלנד, לנאט"ו שבה חברה טורקיה

הפוליטיקאי הדני הימני קיצוני רסמוס פלודן שורף ספר קוראן בסמוך לשגרירות טורקיה בשטוקהולם, שבדיה, 21 בינואר 2023. טוויטר, צילום מסך
באנקרה דרשו למנוע את ההפגנות. הפוליטיקאי הדני רסמוס פלודן שורף קוראן, היום/צילום מסך, טוויטר

טורקיה הודיעה היום (שבת) על ביטול ביקורו המתוכנן במדינה של שר ההגנה של שבדיה בתגובה לאישור שנתנו הרשויות בשטוקהולם לקיום הפגנות נגד אנקרה.

באחת ההפגנות, שאורגנה על איש ימין הקיצוני, הוצת ספר קוראן בסמוך לשגרירות טורקיה בעיר, ובעצרת אחרת הושמעה תמיכה בכורדים והובעה התנגדות להצטרפות שבדיה לנאט"ו. במקביל, נערכה עצרת תמיכה בטורקיה בסמוך לשגרירות הטורקית. לכל שלוש ההפגנות היה אישור משטרה, שציינה כי הסדר נשמר בכולן.

שר ההגנה של שבדיה תכנן להגיע בשבוע הבא באנקרה בהזמנת עמיתו הטורקי ולדון עמו בתהליך ההצטרפות של ארצו לנאט"ו. ואולם, טורקיה זועמת על הפגנות שהתקיימו נגדה בשבדיה בתקופה האחרונה, כולל אחת שבה הוצגה בובה של הנשיא רג'פ טייפ ארדואן כשהיא תלויה מהרגליים, והיא צפויה לעכב את אשרור כניסתה של שבדיה לברית.

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן במתקן לאחסון גז באזור איסטנבול, 16 בדצמבר 2022. רויטרס
בטורקיה דרשו משבדיה למנוע את ההפגנות. ארדואן/רויטרס

"בשלב זה, ביקורו של שר ההגנה השבדי פאל ג'ונסון בטורקיה ב-27 בינואר הפך לחסר משמעות. אז ביטלנו את הביקור", אמר הבוקר שר ההגנה של טורקיה, הולוסי אקר. "זה לא מתקבל שהם לא נקטו צעדים או הגיבו על זה (ההפגנות). היה צריך לעשות את הדברים הנדרשים, היה צריך לנקוט צעדים", אמר אקר, שהעביר למקבילו השבדי את המסר מארדואן בשולי מפגש של קבוצת שרי הגנה ממדינות התומכות באוקראינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully