וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה זועמת על "תליית" ארדואן בהפגנה בשבדיה, ומעכבת את הצטרפותה לנאט"ו

עודכן לאחרונה: 15.1.2023 / 14:01

באנקרה פתחו בחקירה בעקבות מחאה פרו-כורדית שבה הוצגה בובה תלויה של הנשיא, וביטלו ביקור של יו"ר הפרלמנט השבדי. יועצו של ארדואן: שבדיה צריכה לשלוח מסר לארגוני הטרור. שבדיה, יחד עם פינלנד, רוצות להצטרף לברית בשל המלחמה באוקראינה, אך טורקיה והונגריה מעכבות זאת

בובה של נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן תלויה מרגליה בהפגנה בשטוקהולם, שבדיה, 12 בינואר 2023. רויטרס
שבדיה הבטיחה לשנות את החוקים נגד הטרור. הבובה של ארדואן בהפגנה בשטוקהולם, בשבוע שעבר/רויטרס

טורקיה מעכבת את הצטרפותה של שבדיה לנאט"ו בצל הטענות שהיא לא עושה מספיק כדי להילחם בטרור כפי שהבטיחה. טורקיה והונגריה הן שתי המדינות היחידות שטרם אשררו את כניסתן של שבדיה ושל פינלנד לברית, שאליה הן שואפות לחבור בעקבות המלחמה של רוסיה באוקראינה. יועצו של הנשיא רג'פ טייפ ארדואן אמר אתמול (שבת) כי זה לא צפוי לקראות לפני הבחירות במדינה, שיתקיימו במאי או ביוני.

הזעם באנקרה על שטוקהולם גבר בעקבות מיצג מחאה בשטוקהולם נגד נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, שבובה שלו הוצגה תלויה על ידי מפגינים. בתגובה, ביטלה טורקיה ביקור מתוכנן של יו"ר הפרלמנט של שבדיה, והתביעה במדינה פתחה בחקירה.

"שטוקהולם מחויבת באופן מלא ליישום ההסכם שנחתם בשנה שעברה במדריד, אבל המדינה צריכה שישה חודשים נוספים כדי לחוקק חוקים חדשים שיאפשרו למערכת המשפט ליישם את ההגדרות החדשות לטרור", אמר איברהים קאלין, יועצו של ארדואן, במסיבת עיתונאים באיסטנבול.

שבדיה ופינלנד חתמו בשנה שעברה על הסכם הבנות עם טורקיה, שכלל דרישות מהן לבטל את האמברגו שהטילו על מכירת נשק לאנקרה ולהסגיר לידיה מבוקשים בחברות במחתרת הכורדית ובמעורבות בניסיון ההפיכה ב-2016. הפרלמנט יצטרך להצביע על אישור הצטרפותן של שתי המדינות הנורדיות לנאט"ו, שסיכמו כי הן יעשו זאת במקביל.

קאלין אמר כי ממשלת שבדיה צריכה לשלוח מסר ברור ל"ארגוני הטרור ולפיו שבדיה לא תשמש עוד מקלט עבורם וכי הם לא יוכלו לאסוף כספים, לגייס חברים ולקיים פעילויות אחרות" משטחה. "יש לנו סוגייה של זמן אם הן רוצות להצטרף לנאט"ו לפני פסגת נאט"ו ביוני. מאחר שהפרלמנט יצא לפגרה לתקופה מסוימת לפני הבחירות, יש מסגרת זמן של חודשיים עד חודשיים וחצי להשלים את הכול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully