וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסייעות ממשיכות לשבות, ביבס ייפגש עם סמוטריץ' במטרה למצוא פתרון

עודכן לאחרונה: 30.1.2023 / 10:48

גנים ברחבי הארץ נותרו סגורים בעקבות שביתת הסייעות, שנמשכת ללא תיאום עם ההסתדרות. בנס ציונה איימו כי אם הסייעות לא יחזרו באופן מיידי לעבודה, יבקשו צווי מניעה נגד השביתה: "מהלך לא לגיטימי בעליל שפוגע קשות בילדים". בהסתדרות מנסים להאיץ את המו"מ עם משרד האוצר

הפגנת הסתדרות המורים על שכר עובדי מערכת החינוך (צילום: אבשלום ששוני)/מעריב

גנים ברחבי הארץ נותרו סגורים הבוקר (שני) בעקבות שביתת הסייעות, שנמשכת מאז יום חמישי. יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס ייפגש היום עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' וינסה לקדם פתרון לנושא. בהסתדרות ריככו מעט את המסרים בעקבות פגישה עם האוצר ודיווחו על "נכונות מכל הצדדים להביא לבשורה", אך עדיין לא הורידו צעדי מחאה מאורגנים מהפרק.

הורים בבאר שבע, בנימינה, נס ציונה, רחובות, מועצה מקומית מיתר ויישובים רבים נוספים הלכו לישון מבלי לדעת אם יוכלו לשלוח את הילד לגן, או שייאלצו למצוא חלופה ברגע האחרון. מאז הודעת הווטסאפ האנונימית שהופצה בשבוע שעבר וקראה לצאת למאבק על שיפור תנאי השכר, סייעות נפקדות מהעבודה תוך הוצאת אישורי מחלה. אופי המאבק, שהגיע מהשטח ולא תואמה עם ההסתדרות, מקשה על הרשויות וההורים לעקוב אחרי השיבושים.

גן ילדים. מיכאל גלעדי, פלאש 90
הגן נותר סגור/פלאש 90, מיכאל גלעדי

כך לדוגמה בנס ציונה, בה הושבתו 49 גנים, העירייה קראה לסייעות "לחזור באופן מיידי לעבודה עוד הבוקר". במכתב ששלחו לסייעות כתבו כי "היעדרות מכוונת מהעבודה במסווה של מחלה הוא מהלך בלתי לגיטימי בעליל, המהווה הפרה בוטה של כללי המשחק בתחום יחסי העבודה ופוגעת קשות בילדים". בעירייה הוסיפו כי במידה והסייעות לא ישובו לעבודה, בכוונתם לפנות לבית הדין לעבודה בבקשה למתן צווי מניעה כנגד ההשבתה.

בהסתדרות מנסים בתגובה להאיץ את המו"מ עם משרד האוצר. בשבוע שעבר החלו לנהל שיחות על העלאת שכר הסייעות, כצעד ראשון בדרישה הכוללת להעלות את השכר ל-700 אלף העובדים במגזר הציבורי בקרוב ל-13.5%, כפי שקיבלו המורים בהסכם השכר שנחתם איתם לפני הבחירות. זאת לאחר שמאז 2016, לא נחתמו הסכמי שכר אחרים במגזר הציבורי.

עוד בוואלה!

שביתת פתע של הסייעות בגנים: אלפי ילדים נותרו בבית

לכתבה המלאה
יו"ר ההסתדרות הנכנס,  ארנון בר דוד. אורן כהן, דוברות ההסתדרות, אתר רשמי
מנסה להאיץ את המו"מ על השכר. ארנון בר-דוד/אתר רשמי, אורן כהן, דוברות ההסתדרות

אתמול נפגש יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד עם מנכ"ל משרד האוצר שלומי הייזלר ושוחח עמו על הסכם מסגרת חדש למגזר הציבורי ולקדם את השיחות על תנאי ההעסקה של הסייעות. בשיחה השתתפו גם צוותים מקצועיים, שכללו את הממונה על התקציבים יוגב גרדוס ומ"מ הממונה על השכר אפי מלכין מהצד של האוצר, ומ"מ יו"ר ההסתדרות רועי יעקב וסמנכ"ל מדיניות וכלכלה אדם בלומנברג מהצד השני.

"כולי תקווה שנגיע לרפורמה פורצת דרך בשכר הסייעות בקרוב", אמר לוואלה! יו"ר הסתדרות המעוף, גיל בר-טל. "יש נכונות מצד כל הצדדים להביא לבשורה בסקטור תומכות החינוך". עם זאת, הבהיר כי היעדר התקדמות ושיתוף פעולה מצד האוצר לא ייגמר בשתיקה מצד הארגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully