וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם הראשונה: נשיא ישראלי ביקר במטה נאט"ו ונפגש עם שגרירי המדינות החברות

עודכן לאחרונה: 26.1.2023 / 20:01

בביקור, שוחחו הרצוג ומזכ"ל הארגון סטולטנברג על סוגיות שונות המתרחשות בעולם בהן המלחמה באוקראינה, האיום האיראני והמבצע שאירע אמש בג'נין. "שיתוף הפעולה הגובר של המדינות האוטוריטריות חשוב יותר מתמיד להגן על חופש והדמוקרטיה", אמר המזכ"ל

נשיא המדינה יצחק הרצוג נואם בפרלמנט האיחוד האירופי 26 בינואר 2022/רויטרס

נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש היום (חמישי) עם מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג במטה נאט"ו בבריסל, בפעם הראשונה שנשיא ישראלי מבקר במטה הארגון ונפגש עם שגרירי המדינות החברות באטום. השניים, דנו בפגישתם במצב באוקראינה, סיוע האיום האיראני והמבצע שאירע אמש בג'נין.

בפתח הפגישה, התייחסו שני הבכירים למלחמה באוקראינה ולמעורבות האיראנית בחימוש רוסיה. הרצוג קרא לנאטו "לנקוט את העמדה החזקה ביותר האפשרית נגד המשטר האיראני" באמצעות סנקציות כלכליות משפטיות ופוליטיות והרתעה צבאית אמינה. "כשאיראן מהדקת את אחיזתה באדמת אירופה, אשליית המרחק כבר לא יכולה להחזיק", אמר.

נשיא המדינה יצחק הרצוג נואם בפרלמנט האיחוד האירופי  26 בינואר 2022. רויטרס
"האיום האיראני ניצב כעת בפתחה של אירופה". יצחק הרצוג בפרלמנט האיחוד האירופי/רויטרס

מזכ"ל נאטו סטולטנברג אמר כי "איראן מעבירה תמיכה לרוסיה כולל מזל"טים שעמם הם תוקפים מטרות אזרחיות באוקראינה. בתמורה - רוסיה מגבירה את הסיוע שלה לאיראן ואת שיתוף הפעולה עם מדינות אוטוריטריות נוספות כמו סין וצפון קוריאה. כשאנחנו רואים את שיתוף הפעולה הגובר של המדינות האוטוריטריות חשוב יותר מתמיד להגן על החופש והדמוקרטיה".

עוד הוסיף הרצוג בשיחה, "המשבר שם חורג מגבולות אוקראינה. האיום האיראני ניצב כעת בפתחה של אירופה. המשטר האיראני הרדיקלי מוציא להורג אזרחים חפים מפשע בביתם, תוקף ומערער את היציבות ברחבי המזרח התיכון, מפיץ נשק, מוות וטרור באירופה, באוקראינה במיוחד וברחבי העולם, וממשיך במרדף הלוחמני שלו אחר נשק גרעיני על חתירתו לשליטה אזורית ועולמית. בישראל הסכנה ברורה, נוכחת וממשית, ואנחנו אומרים אותה כבר עשרות שנים, ואנחנו באמת מקווים ומצפים מהקהילה הבינלאומית ונאט"ו ליישם אותה בפעולה".

מזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג, לאחר פגישה של בנושא המצב הביטחוני במזרח התיכון, בבריסל, 6 בינואר 2020. רויטרס
"חשוב להגן על החופש והדמוקרטיה". ינס סטולטנברג מזכ"ל נאט"ו/רויטרס

הרצוג התייחס גם למבצע אמש בג'נין ואמר כי "חמאס, אחד הגרורות המקומיות הראשיות של איראן, זורע הרס ומהומה. הוא מאיים, הורג ומחפש כל אמצעי לפגוע באזרחים חפים מפשע. גם הלילה נתפסה חוליית טרור בדרכה לפיגוע בישראל החוליה הזו הייתה מזוהה עם חמאס והג'יהאד האיסלאמי, ואנו נמשיך לפעול ולמנוע טרור בכל מקום שהוא, ללא פשרות, אם או אבל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully