וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג בפרלמנט האירופי: אל תעמדו מנגד אל מול שנאה ואנטישמיות

עודכן לאחרונה: 26.1.2023 / 12:47

בנאום לרגל יום השואה הבינלאומי, הזהיר נשיא המדינה "השיח האנטישמי לא מתרחש רק במשטרים אפלים, הוא מתרחש בלב לבו של המערב". הוא קרא להם "להבטיח שכל יהודי שחפץ לחיות חיים יהודים מלאים במדינתכם יעשה זאת בבטחה וללא חשש"

בווידאו: הנשיא הרצוג בועידת אשמורת/ועידת אשמורת

נשיא המדינה יצחק הרצוג קרא היום (חמישי) לחברי הפרלמנט האירופי לא לעמוד מנגד אל מול שנאה ואנטישמיות. "התהום האפילה של השואה היא הלקח הנורא, העמוק והמחייב של אירופה כולה", אמר הנשיא בנאום לרגל יום השואה הבינלאומי. "אנו רואים כיום תנועות מקצווי הפוליטיקה האירופית והעולמית שנושאות בגאון את דגלה המכוער של האנטישמיות, שפעם נוספת מאיימת להפוך חברה דמוקרטית ומתורבתת לחברה שאוכלת את יושביה. לצערי הרב התמונה מדאיגה, מדאיגה מאד".

לדבריו, "השיח האנטישמי לא מתרחש רק במשטרים אפלים, הוא מתרחש בלב ליבו של המערב, הדמוקרטי, החופשי. שנאת יהודים עדיין קיימת. אנטישמיות עדיין קיימת. הכחשת שואה עדיין קיימת.
ברחבי הרשת נגיף האנטישמיות מופץ במהירות שיא ובלחיצת כפתור. המרחק בין סרטון ויראלי לתקיפה פיזית כמעט לא קיים. המרחק בין פוסט בפייסבוק לניפוץ מצבות בבית עלמין קטן ממה שאנחנו משערים. לציוץ חולני בטוויטר יש יכולת להרוג. ממש כך. האנטישמים שואבים מהפלטפורמות הוירטואליות השראה, רעיונות. הם מוסתים ומלאי כעס כתוצאה משיח מקוון פרוע וחסר גבולות".
 
אני קורא לכם נבחרי אירופה: אל תעמדו מנגד! עליכם לקרוא את תמרורי האזהרה, לזהות את התסמינים של מגפת האנטישמיות, ולהילחם בה בכל מחיר. עליכם להבטיח שכל יהודי שחפץ לחיות חיים יהודים מלאים במדינתכם יעשה זאת בבטחה וללא חשש".

נשיא המדינה יצחק הרצוג נואם בפרלמנט האיחוד האירופי  26 בינואר 2022. רויטרס
הרצוג בפרלמנט האירופי, היום/רויטרס

הרצוג אמר כי הוא מבקש להדגיש "את הגבול החמקמק שבין ביקורת על מדינת ישראל לבין שלילת קיומה של מדינת ישראל. מובן שניתן לבקר את המדינה שאני עומד בראשה. מותר לבקר אותנו, ומותר לחלוק עלינו. בדיוק כמו שניתן לבקר אתכם ואת מדינותיכם, מדינתנו חשופה לביקורת כמו כל חברה במשפחת העמים, והדמוקרטיה הישראלית מצטיינת ממילא בביקורת פנימית עזה ונוקבת.

אבל, וזה ההבדל החשוב והקריטי - אסור שביקורת על מדינת ישראל תהפוך לשלילת עצם קיומה של מדינת ישראל -מדינת הלאום של העם היהודי, שאף הוכרה ככזו על ידי מוסדות הקהילה הבינלאומית. הטלת ספק בזכותה של מדינת הלאום של העם היהודי להתקיים היא לא דיפלומטיה לגיטימית! היא אנטישמיות במלוא מובן המילה, ויש לעקור אותה מן השורש".

לדבריו, "מדינת ישראל ואירופה, קשורים בקשר בל ינתק. האינטרסים המשותפים שלנו, ועוד יותר מכך, הערכים המשותפים, מכתיבים את ההווה שלנו, ומעצבים את העתיד שלנו. חירות, שוויון, צדק, שלום - אלה הם ערכי היסוד החקוקים בהכרזת העצמאות של מדינת ישראל, ושעליהם נשמור ונגן בכל מחיר; ואלה הם הערכים המכוננים של האיחוד האירופי.

זוהי שעת מבחן עבור כולנו. אם אנחנו מאמינים שקולו של הצדק לא נדם; אם אנחנו מאמינים באנושות אחרת, חומלת יותר: עלינו לפעול יחד כקהילה אחת - נחושה ומגובשת, נגד כוחות האופל והשנאה שמאיימים עלינו לכלותנו. כנשיאה של מדינת ישראל, אני מתכוון בראש ובראשונה למשטר האיראני - שלא רק קורא בפומבי להשמדה מוחלטת של מדינתי, אלא גם רוצח את בנות ובני עמו המבקשים לעצמם חירות וזכויות אדם ואזרח, מלבה מלחמות אזרחים ברחבי המזרח התיכון, נוטל חלק פעיל וקטלני במלחמה באוקראינה, ומפתח נשק להשמדה המונית - בדרך לאיום דרמטי על היציבות הגלובלית כולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully