וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגיד בנק ישראל לנתניהו: הרפורמה המשפטית תפגע בדירוג האשראי

עודכן לאחרונה: 25.1.2023 / 9:18

במהלך הפגישה פרופ' אמיר ירון הביע דאגה בפני ראש הממשלה בנוגע למהפכה המשפטית והשלכותיה הכלכליות על ישראל.עוד הוסיף כי בעולם עוקבים בדאגה אחרי ההתפתחויות שעלולות להרחיק חברות בינלאומיות מהשקעות במדינה

נגיד בנק ישראל בסקירה כלכלית בוועדת הכספים/דוברות הכנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב (שלישי) עם נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון בלשכת ראש הממשלה בכנסת. בפגישה הזהיר הנגיד את נתניהו מפני פגיעה בדירוג האשראי של ישראל כתוצאה מהחלת הרפורמה המשפטית - כך לפי פרסום של חדשות 12. "בעולם עוקבים בדאגה אחרי ההתפתחויות שעלולות להרחיק חברות בינלאומיות מהשקעות במדינה", אמר.

הנגיד פרופ' ירון התייחס בסקירתו לאתגרים העומדים בפני הכלכלה הישראלית, הן מבחינה מקומית והן בפרספקטיבה בינלאומית. עוד שיקף לראש הממשלה סוגיות שונות שעלו בהקשר הישראלי בדיונים שקיים עם בכירי הכלכלה העולמית, וכן עם בכירי חברות הדירוג בשבועות האחרונים. בנוסף, הוצגה תכנית אסטרטגית שגובשה בבנק ישראל, הכוללת המלצות מדיניות כלכליות בשלל תחומים - ובפרט לקראת חוק ההסדרים הקרוב.

הפגישה התקיימה ברקע אזהרות נגידי בנק ישראל לשעבר קרנית פלוג ויעקב פרנקל אליהן הצטרף הנגיד פרופ' ירון, מהשלכות הרפורמה במערכת המשפט על הכלכלה הישראלית, וכן ראיונותיו של אחד מבכירי חברת דירוג האשראי הגדולה בעולם S&P Global Ratings. בהם, הזהיר הבכיר על פגיעה מסתמנת בדירוג האשראי של המדינה במידה והרפורמה תאושר. לטענתו, הדירוג ייפגע במידה ותתקיים פגישה במוסדות הדמוקרטיים ובראשם מערכת המשפט - והם ייחלשו משמעותית.

נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון בישיבת הפתיחה של ועדת הכספים. דני שם טוב, דוברות הכנסת
נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון בישיבת הפתיחה של ועדת הכספים/דוברות הכנסת, דני שם טוב

לאחר הקמת הממשלה, הזהיר נגיד בנק ישראל מהמשמעויות התקציביות של ההתחייבויות בהסכמים - וקרא לממשלה לנהוג באחריות בכל הנוגע למדיניות הפיסקלית. בפגישות שקיים עד כה ראש הממשלה עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ', סוכם על גידור ההסכמים הקואליציוניים - כלומר הגבלת ההתחייבויות התקציביות לשותפות בהסכמים בהתאם למגבלות התקציב.

"סוכם על תכנית מצומצמת יחסית", התייחס לאסטרטגיה הכלכלית שסוכמה בין השניים גורם בקואליציה. "הקורונה והאתגרים מסביב מאלצים אותנו לשמור על התקציב, ובשנה הקרובה אנחנו לא מתכוונים לפתוח מאגרים תקציביים מיוחדים - אלא להשתמש בקיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully