וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפקולטות למשפטים נגד הרפורמה המשפטית של לוין: "תפגע בדמוקרטיה"

עודכן לאחרונה: 8.1.2023 / 17:17

בהודעה שמסרו דיקני הפקולטות והמכללות בישראל הן יצאו נגד הרפורמה אותה הציג שר המשפטים החדש. לטענתם, השינויים שהציג עלולים לבטל "מנגנונים חשובים של איזון ובקרה" שנדרשים במדינה דמוקרטית, יהפכו את הרשות השופטת לכפופה כמעט לגמרי לקואליציה ויתירו אפליה

בווידאו: נתניהו: הטענה שהרפורמה היא סוף הדמוקרטיה - משוללת כל יסוד/רוני כנפו

דיקני הפקולטות למשפטים באוניברסיטאות ובמכללות יצאו היום (ראשון) נגד הרפורמה המשפטית של שר המשפטים יריב לוין, עליה הכריז בשבוע שעבר. בגילוי דעת אותו פרסמו התריעו בפני איומים ממשיים על צביונה הדמוקרטי של ישראל ועל עקרונות היסוד של שיטת המשפט שלה.

"מסתמן שהממשלה החדשה מבקשת לבצע שינוי קיצוני במבנה החוקתי של מדינת ישראל ובמערכת המשפט שלה. זאת, באופן שיסיר מעל הממשלה והכנסת מנגנונים חשובים של איזון, בקרה ובקורת, הנדרשים והמתקיימים בכל מדינה דמוקרטית הפועלת על פי עקרונות של הפרדת הרשויות. שינוי קיצוני זה עלול לפגוע בכל אחת ואחד מאיתנו", כתבו.

בדבריהם התייחסו לרכיבים שונים בהסכמים הקואליציוניים ולהצעות החוק שהוגשו, וטענו כי הם "מעלים חשש כבד" כי השינויים שנעשו יתירו אפליה והדרה כנגד קבוצות שונות, ו"להעדיף באופן לא מידתי את הדת היהודית על חשבון הכרה במגוון הדתי והחברתי במדינה".

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין, במסיבת עיתונאים בכנסת, 4 בינואר 2023. ביני אשכנזי
לוין במסיבת עיתונאים בכנסת, שבוע שעבר/ביני אשכנזי

עוד טענו כי השינויים יביאו לכך שהמינויים של כלל השופטים בישראל יהיו כפופים לרוב בכנסת, מה שיהפוך את הרשות השופטת לכפופה כמעט לגמרי לקואליציה. כמו כן, הם יצמצמו, עד כדי ביטול, את עילת חוסר הסבירות - שהיא "עילה חשובה במשפט הציבורי המאפשרת להתאים את החוק למציאות משתנה והמגינה על הפרט ועל הציבור ממעשי מנהל שרירותיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully