וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה: וולודימיר זלנסקי מנקה אורוות בזמן מלחמה

עודכן לאחרונה: 24.1.2023 / 15:19

אוקראינה פיטרה מושלים של חמישה מחוזות, שהם שדות קרב כעת, ועוד בכירים ברענון צמרת ההנהגה הגדול ביותר מאז הפלישה של רוסיה בסוף פברואר, בניסיון למגר שחיתות

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי מדבר בפני משתתפי כנס דאבוס בשוויץ/רויטרס

אוקראינה פיטרה היום (שלישי) מושלים של חמישה מחוזות שהם שדות קרב כעת ועוד בכירים ברענון צמרת ההנהגה הגדול ביותר מאז הפלישה של רוסיה בסוף פברואר.

בין יותר מתריסר המפוטרים שהתפטרו או פוטרו היו גם מושלים של קייב, סומי, דנייפרפטרובסק, חרסון וזפוריז'יה. חמשת המחוזות נהפכו לשדות קרב מרכזיים בשנה החולפת. סגן שר ההגנה, סגן תובע, סגן ראש הלשכה של וולודימיר זלנסקי ושני תתי שרים שאחראים על פיתוח אזורי היו בין אלה שנותרו שעזבו.

חלקם הואשמו בשחיתות. לאוקראינה יש היסטוריה ארוכה של שחיתות וממשלים מושחתים. היא נמצאת תחת לחץ בינלאומי להוכיח שהיא מסוגלת להיות אחראית ואמינה בניהול הסיוע המערבי בסך מיליארדי דולרים. עוזרו של זלנסקי, מיכאיילו פודוליאק צייץ: "הנשיא רואה ושומע את החברה. הוא הורה להגיב לדרישה ציבורית מרכזית - צדק לכול".

וולודימיר זלנסקי בנאומו בקונגרס האמריקני. 22 בדצמבר 2022. רויטרס
הנשיא זלנסקי בארצות הברית/רויטרס
תושבי חרסון מפונים מהעיר. רויטרס
תושבי חרסון מפונים/רויטרס
מתקפת טילים על מחלקת יולדות במחוז זפוריז'יה באוקראינה. רויטרס
מתפקת טילים רוסית בזפוריז'יה/רויטרס

ניקוי האורוות מגיע יומיים לאחר שסגן שר התשתיות נעצר והואשם במעילה בת 400 אלף דולר מחוזים לרכישת גנרטורים בפרשיית שחיתות מהגדולות במדינה מאז תחילת המלחמה. משרד ההגנה הודיע כי סגן שר ההגנה שהיה אחראי על אספקה לחיילים, התפטר לאחר שהואשם שלא בצדק בתקשורת בשחיתות.

משרד התובע לא סיפק סיבה לפיטורי סגנו, שהואשם בתקשורת ביציאה לחופשה בספרד. זלנסקי גם אסר על בכירים לצאת לחופשות בחו"ל. קירילו טימושנקו, סגן ראש הלשכה של זלנסקי, הודיע על התפטרותו אך לא סיפק סיבה.

שינויים כאלה הם נדירים בזמן מלחמה. זלנסקי בדרך כלל דבק בצוותו, פוליטיקאים עמיתים חדשים שהביא עמו כשנבחר ב-2019 לנשיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully