וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במערב גינו את הסיפוח הרוסי, זלנסקי יבקש להצטרף לנאט"ו: "רוסיה מסכנת את הסדר העולמי"

עודכן לאחרונה: 30.9.2022 / 17:50

נשיא אוקראינה יגיש בקשה רשמית להצטרפות לברית הצבאית, אחרי שרוסיה הכריזה על סיפוח 4 המחוזות האוקראיניים שכבשה. מדינות המערב, בהן ישראל, גינו את הצעד הרוסי: "כל השטחים שנכבשו יישארו לעולם חלק מאוקראינה". ארה"ב ובריטניה הטילו סנקציות נרחבות על אישים רוסים

בווידאו: נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין ונציגי ארבעת המחוזות לאחר ההכרזה על הסיפוח/צילום: רויטרס

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הודיע היום (שישי) שמדינתו תגיש בקשה רשמית להצטרף לנאט"ו, אחרי סיפוח ארבעת המחוזות הכבושים על ידי רוסיה. מדינות המערב, בהן ישראל, נעמדו לצידו של זלנסקי והודיעו כי לא יכירו בסיפוח הרוסי. "ישראל תומכת בריבונותה ובשלמותה הטריטוריאלית של אוקראינה", מסר משרד החוץ. זאת, אחרי שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין הכריז על סיפוח ארבעת המחוזות שכבשה מדינתו במזרח אוקראינה: לוהנסק, דונצק, זפוריז'יה וחרסון.

האיחוד האירופי גינה בתוקף את הסיפוח הרוסי וקבע כי הוא לעולם לא יכיר במשאלי העם "הלא-חוקיים" שמתקיימים שם. הוא איים להחמיר את הסנקציות שמטיל על רוסיה כדי להגביר את הלחץ על המדינה. "הפגיעה המכוונת של רוסיה מסכנת את הסדר והביטחון העולמי", מסרו. "אנחנו לא מכירים ולעולם לא נכיר ב'משאלי העם' הבלתי חוקיים שרוסיה יצרה כתירוץ להמשך הפרת העצמאות והריבונות של אוקראינה, וגם לא נכיר בתוצאות המזויפות והלא-חוקיות שלהם".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מכריז על סיפוח ארבעת המחוזות באוקראינה. 30 בספטמבר 2022. רויטרס
"מאיים על בטחונה של אירופה כולה". פוטין/רויטרס

ראש הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין מסרה כי הסיפוח הרוסי הוא לא חוקי ו"לא ישנה דבר". "כל השטחים שנכבשו יישארו לעולם חלק מאוקראינה", קבעה. קנצלר גרמניה אולף שולץ ייפגש ביום שני עם נשיא צרפת עמנואל מקרון כדי "לדון בהתפתחויות האחרונות הקשורות למלחמה באוקראינה", כך נמסר ממשרדו של מקרון. ארצות הברית הטילה סנקציות גורפות על מאות אנשים וחברות רוסיות, בהן נגידי הבנק המרכזי של רוסיה, אנשי צבא רוסים, בני משפחה של בכירים במדינה ו-278 חברי בית המחוקקים; בריטניה הטילה סנקציות על נגיד הבנק המרכזי של רוסיה, הקפיאה את נכסיו ואסרה על נסיעתו למדינה.

ג'ורג'יה מלוני, שצפויה להתמנות בשבוע הבא לראש ממשלת איטליה, מסרה כי לכיבוש הרוסי "אין כל ערך חוקי ופוליטי". היא הוסיפה כי פוטין "מפגין שוב את חזונו הניאו-אימפריאליסטי שמאיים על בטחונה של אירופה כולה". הולנד ופולין גינו גם הן את הסיפוח, ומשרד החוץ של האחרונה קרא להגביר את הסנקציות על רוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully