וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החוץ: ישראלים בעלי אזרחות רוסית עלולים להיות מגוייסים לצבא הרוסי

עודכן לאחרונה: 30.9.2022 / 17:48

משרד החוץ הזהיר אזרחים ישראלים עם אזרחות כפולה כי במידה והם נמצאים ברוסיה, הם כפופים לחוק הרוסי. "מתבקשים לקחת את המידע הזה בחשבון בעת תכנון נסיעות", מסר. בכיר ישראלי ציין: צה"ל הנחה חיילים המחזיקים באזרחות רוסית ונמצאים ברוסיה לשוב מיד לישראל

נשיא רוסיה פוטין הכריז על תמיכה במשאלי עם במחוזות בדלנים באוקראינה/צילום: רויטרס

משרד החוץ מזהיר אזרחים ישראלים בעלי אזרחות רוסית כי במידה והם נמצאים ברוסיה הם כפופים לחוק הרוסי בכל הנוגע לגיוס לצבא ואיסור אפשרי של יציאה מהמדינה. "אזרחי ישראל שמחזיקים באזרחות רוסית מתבקשים לקחת את המידע הזה בחשבון בעת תכנון נסיעותיהם", נמסר ממשרד החוץ.

על אף שבמשרד החוץ לא מגדירים זאת באופן רשמי כאזהרת מסע בשל הרגישות המדינית, מדובר בהודעה חריגה ביותר שמעידה על החשש בישראל מכך שאזרחים ישראלים לא יוכלו לעזוב את רוסיה. בכירים ישראלים אמרו כי ההודעה אושרה על ידי ראש הממשלה לפיד ועברה שורה ארוכה של ניסוחים בשל הרגישות המדינית מול רוסיה.

בכיר ישראלי ציין כי צה"ל הוציא הנחיה לכל החיילים שמחזיקים באזרחות רוסית ונמצאים ברוסיה לשוב מיד לישראל. ההנחיה כוללת גם איסור על חיילי צה"ל שמחזיקים באזרחות רוסית לטוס לרוסיה.

ירי ארטילרי במהלך תרגיל של צבא רוסיה וצבא בלארוס, 12 בפברואר 2022. רויטרס
בישראל חוששים שאזרחים לא יוכלו לעזוב את רוסיה. צבא רוסיה/רויטרס

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הכריז על גיוס של כ-300 אלף חיילי מילואים בגילי 65-18. רבים הפגינו נגד צווי הגיוס, ולפי דיווחים של ארגונים לזכויות אדם במדינה יותר מאלפיים אנשים נעצרו בהפגנות. בנוסף, ישנם דיווחים כי צו הגיוס נשלח לאנשים ללא ניסיון צבאי, בניגוד לדברי שר ההגנה סרגיי שויגו, שהבטיח כי רק בעלי ניסיון צבאי יישלחו למלחמה באוקראינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully