וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כמחצית מהאוכלוסייה הגלובלית סבלה מצנזורה באיטרנט ב-2022"

עודכן לאחרונה: 24.1.2023 / 14:20

דו"ח של חברת סרףשארק וארגון נטבלוקס, מצא כי ב-32 מדינות היתה קיימת צנזורה באינטרנט בשנה שעברה; המקום שבו סבלו אנשים באופן הקשה ביותר מצנזורה אינטרנטית היה אזור ג'אמו וקשמיר - ואחריו באיראן

יותר מ-4.2 מיליארד בני אדם - כמחצית מהאוכלוסייה הגלובלית - היו נתונים ב-2022 תחת צנזורה ממניע פוליטי של האינטרנט - 47% מתוכם היו אסייתיים, כך עולה מדו"ח חדש. עוד עלה כי 19 מדינות הטילו מגבלות חדשות על אזרחים שמשתמשים ברשת בשנה שעברה.

הדו"ח שהוכן על ידי חברת האבטחה באינטרנט סרףשארק (Surfshark) בשיתוף ארגון נטבלוקס, מצא כי ב-32 מדינות היתה קיימת צנזורה באינטרנט ב-2022. המקום שבו סבלו אנשים באופן הקשה ביותר מצנזורה אינטרנטית היה אזור ג'אמו בקשמיר, שבו נרשמו מספר התקריות הרב ביותר של הפעלת צנזורה מקוונת בעולם כולו; במקום השני דורגה איראן.

הצנזורה באיראן החריפה באיראן בעקבות מותה של מחסה אמיני, שנעצרה על ידי משטרת המוסר בטהראן בטענה כי לא חבשה את כיסוי הראש שלה בהתאם לחוק. המוות שלה עורר זעם ציבורי נגד המשטר האיסלמיסטי.

על פי סרףשארק, ממשלות אוטוריטריות משבשות את האינטרנט והמדיה החברתית כדי לשמר את השלטון ולרסן התנגדות אזרחית, חופש ביטוי, אופוזיציה וחששות סוציו-אקונומיים. "יותר ממחצית העולם הושפעה מצנזורה באינטרנט ב-2022", אמרה דוברת החברה גבריאל רקיטייט-קראסאוקה.

"מדובר בשיבושים מלאים ברמות מקומיות ולאומיות. שיבושים אלה עשויים להיות הרסניים ומסוכנים ביותר, במיוחד בעתות מלחמה, הפגנות או דיכוי ממשלתי אלים. מגבלות אינטרנט יכולות להקשות מאוד על גיוס אנשים להגנה על הדמוקרטיה, ליצור קשר עם יקיריהם, להגיע לאתרי חדשות ולהפיץ מידע לעולם החיצוני לגבי מה שבאמת קורה".

אחרי אסיה, האזור שבו הצנזורה באינטרנט היתה נפוצה ביותר בשנה עברה, היתה אפריקה. המדינה המובילה ביבשת במגבלות על האיטנרנט היתה סודאן, ואחריה בורקינה פאסו וזימבבואה.

דאעש מנפץ צלחות לווין וממירי טלוויזיה. טוויטר, צילום מסך
דאעש מנפץ צלחות טלוויזיה/צילום מסך, טוויטר
הפגנה נגד המשטר באיראן בעיר ליון, צרפת, 8 בינואר 2023. רויטרס
הפגנה נגד המשטר באיראן/רויטרס
מעצרים במהלך הפגנה נגד הפלישה הרוסית  בקרסנויארסק, רוסיה 6 במרץ 2022. רויטרס
הפגנות ברוסיה נגד המלחמה באוקראינה/רויטרס
כוחות ביטחון של הודו בג'אמו, קשמיר, 5 באוגוסט 2019. רויטרס
כוחות ביטחון הודים בג'אמו/רויטרס

בבורקינה פאסו, רוסיה ואזרבייג'אן הצנזורה על האינטרנט נמשכה הכי הרבה זמן בשנה שעברה. בורקינה פאסו אף הגבילה את פייסבוק לתושבים בינואר. ברוסיה, טוויטר, פייסבוק ואינסטגרם חוות שיבושים מאז הפלישה לאוקראינה.

המדינה גם חסמה גישה לאתרי חדשות בינלאומיים. אזרבייג'אן חסמה את טיקטוק בספטמבר ועד היום. מכל הפלטפורמות החברתיות, פייסבוק היא השנואה ביותר על ידי מנהיגים אוטוקרטיים והיתה עדה לצנזורה נרחבת ב-2022.

"בשנה הקודמת ראינו כיצד ממשלות השתמשו בהגבלת האינטרנט ככלי לדיכוי ושליטה, השתקת עיתונאים, חברה אזרחית והציבור. גישה לאינטרנט כיום היא הבסיס של זכויות אדם", אמר אלפ טוקר, מנהל נטבלוקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully