וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצנזרים את האינטרנט: רוסיה חסמה גישה לרשת החברתית לינקדאין

18.11.2016 / 0:43

הרשויות הורו על הצעד לנוכח העובדה שמידע על אזרחים רוסים מאוחסן על שרתים לא מקומיים, בניגוד לחוק שאישר פוטין בספטמבר שעבר. המבקרים רואים זאת כצעד נוסף להידוק הפיקוח על האינטרנט

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

הרשויות ברוסיה הורו אתמול (חמישי) על חסימת הגישה לאתר לינקדאין. זאת, בהתאם להוראת בית משפט, שפסק כי הרשת החברתית מפרה חוק הנוגע לשמירה על מאגרי מידע. האתר, שבסיסו בארצות הברית, הוא הרשת החברתית הראשונה שנחסמת במדינה, במה שעשוי לשמש תקדים לחברות אינטרנט זרות אחרות. ללינקדאין יש יותר משישה מיליון משתמשים רשומים ברוסיה.

בקרמלין מסרו כי ההחלטה חוקית וכי הנשיא ולדימיר פוטין לא מתכנן להתערב במקרה. דוברו של הנשיא, דמיטרי פסקוב, נשאל אם צעד זה עלול להגביר את החשש מצנזורה שמטילות הרשויות על האינטרנט, והשיב כי "אין חשש כזה".

עוד בוואלה! NEWS:
"לתת פייט עד הסוף": בעיר החרדית לא מופתעים מאחוז הקרביים
דיווח: טראמפ שוקל למנות את מתנגדו מיט רומני לשר החוץ
הרב הראשי מנסה לבטל גט שניתן לאישה שבעלה לשעבר נפל לתרדמת

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, 27 באוקטובר 2016. רויטרס
לא יתערב במהלך. נשיא רוסיה פוטין/רויטרס

עם זאת, המבקרים רואים את הצעד חלק ממתקפה נרחבת על הרשתות החברתיות ברוסיה, שהגבירה את הפיקוח על האינטרנט. החוק הרוסי דורש מאתרים המאכסנים מידע על אזרחי המדינה לשמור אותו על שרתים מקומיים, מה שלפי הגוף המפקח על התקשורת במדינה אינו קורה. החוק אושר על ידי פוטין ב-2014 ונכנס לתוקף בספטמבר אשתקד.

דובר מטעם הרשות המפקחת על התקשורת ברוסיה מסר כי נציגיה צפויים להיפגש עם נציגים מטעם לינקאדין, אולם זה יתרחש רק בתוך שבועיים. זאת מאחר שנדרש אישור של משרד החוץ ושל שירותי הביטחון מאחר שמדובר בחברה זרה.

(עדכון ראשון: 18:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully