וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם רוסיה חיבלה בפלטפורמת המסרים ווטסאפ?

עודכן לאחרונה: 25.10.2022 / 11:37

מחוקקים ברוסיה קראו בשבוע שעבר להחרים את האפליקציה שלטענתם מנהלת "מלחמת מידע" נגד המדינה. הם קראו להשתמש אך ורק בתוכנות רוסיות

פלטפורמת המסרים המיידיים ווטסאפ הפסיקה לעבוד הבוקר (שני) ברחבי העולם, למשך 30 דקות לפחות. על פי אתר Downdetector, השירות אינו עובד בכמה אזורים כולל ארצות הברית, קנדה, חלקים באירופה, בריטניה, הודו, מלזיה, יפן והפיליפינים. משתמשי ווטסאפ אינם יכולים גם להתחבר לשירות והמסרים לא עוברים. אינסטגרם ופייסבוק עובדים כרגיל. התקלה בווטסאפ משפיעה לא רק על הטלפון הסלולרי אלא גם על האינטרנט.

ברשתות החברתיות החלו להתרבות הפוסטים לגבי חבלה רוסית בשירות, במיוחד על רקע העובדה שביום רביעי שעבר מחוקקים רוסים קראו להפסיק את השימוש בווטסאפ מסנג'ר ושר התעשייה אמר כי הוא רוצה לקדם תוכנות שמיוצרות ברוסיה על מנת להיגמל מהתלות בטכנולוגיה מערבית.

ולדימיר פוטין ווטסאפ. טוויטר, אתר רשמי
פוסטים ברשתות מאשימים את רוסיה/אתר רשמי, טוויטר

רוסיה גם מצאה את מטא פלטפורס, של מארק צוקרברג, אשמה במרץ ב"פעילות קיצונית" והוסיפה אותה לרשימה השחורה של "טרוריסטים וקיצוניים". עורך הדין של מטא אמר בבית המשפט כי החברה אינה פועלת בצורה כזאת ומתנגדת לתופעת ה"רוסופוביה".

רוסיה חסמה את פייסבוק ואינסטגרם במרץ, בשל ההתנגדות למגבלות שהטילו על התקשורת הרוסית בשל המלחמה באוקראינה. ווטסאפ היא פלטפורמה נפוצה ביותר ברוסיה ובאופן כללי נותרה זמינה כל העת. אנטון גורלקין, סגן ראש הוועדה הפרלמנטרית הרוסית בנושא מידע, אמר בשבוע שעבר כי ימחק את האפליקציה מהטלפון שלו והמליץ על חרם נרחב.

"אני חושב שהמדינה הרוסית חייבת להחרים את ווטסאפ ואת השימוש בה גם על ידי עובדי רשויות מקומיות ועובדי מדינה", הוא כתב בטלגרם. "לא אכפת לי אם נשתמש באפליקציה רוסית אחרת או באפליקציה מדובאי - העיקר שהיא לא שייכת לחברה ולא משתתפת באופן גלוי במלחמת מידע נגד המדינה שלנו או כלולה ברשימה השחורה של ארגונים קיצוניים", הוא כתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully