וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יבואן חשוד בהברחת 61 אלף סיגריות אלקטרוניות: טען שמדובר בצעצועים

עודכן לאחרונה: 23.1.2023 / 19:39

הוסר צו איסור הפרסום על שמו של היבואן, צחי קוגוט, בעל החברה "יום הולדת שמח". חוקרי המכס גילו במכולה בנמל אשדוד 154 קרטונים מלאים בסיגריות האלקטרוניות, שעלות המיסים עליהם מגיעה ל-5.6 מיליון שקל. קוגוט נעצר ושוחרר בתנאים מגבילים

בווידאו: תפיסת סיגריות אלקטרוניות מוברחות בנמל אשדוד/צילום: רשות המיסים

צחי קוגוט, בעליה של חברת יום הולדת שמח בע"מ לייבוא צעצועים, חשוד בניסיון להבריח 61 אלף סיגריות אלקטרוניות לישראל דרך נמל אשדוד, תוך התחמקות מתשלום מס בסכום כולל של כ-5.6 מיליון שקל ומתן הצהרה כוזבת לרשויות המס.

קוגוט נעצר ושוחרר בתנאים מגבילים במסגרת חקירה שמנהלת יחידת חקירות מכס ומע"מ תל אביב ברשות המסים, ביחד עם בודקי וחוקרי יס"מ מכס אשדוד. במסגרת החקירה עוכבו לבדיקה שלוש מכולות שייבא החשוד דרך נמל אשדוד, והוצהר כי הן מכילות צעצועים.

אדם מעשן סיגריה אלקטרונית בטורונטו, קנדה 7 באוגוסוט 2015. רויטרס
397 סיגריות אלקטרוניות בכל אחד מ-154 הארגזים שנתפסו. אדם מעשן סיגריה אלקטרונית/רויטרס

בדיקה פיזית של תכולת אחת המכולות, שבוצעה על ידי בודקי וחוקרי יס"מ מכס נמל אשדוד, העלתה כי בקצה המכולה הוסלקו 154 קרטונים המכילים כ-397 סיגריות אלקטרוניות עם מילוי בכל קרטון. הערכת שווי המיסים שקוגוט היה אמור לשלם תמורת הסחורה המוברחת (מס קניה ומע"מ) מסתכמת בכ-5.6 מיליון שקל.

בית משפט השלום בראשון לציון דחה את בקשתו של החשוד למתן צו איסור פרסום גורף על הפרשה, על שמו ועל פרטיו, והסיר את צו איסור הפרסום הזמני שהוטל למשך 11 יום. השופט אבי וסטרמן פסק כי החשוד לא עמד "בתנאי הדורש הוכחת נזק חמור שייגרם לו, כפי שפורש בפסיקה", ולכן בית המשפט לא נדרש "לבחון את האיזון בין מניעת הנזק לבין העניין הציבורי שבפרסום".

עוד בוואלה!

הותר לפרסום: אלו 4 הצעירות החשודות בניסיון הברחת הסמים

לכתבה המלאה
צעירות החשודות בהברחת קוקאין דרך נתב"ג. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, עיבוד תמונה
הצעירות החשודות בהברחת קוקאין וקטמין בנתב"ג/עיבוד תמונה, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אתמול הותרו לפרסום שמותיהן של ארבע הצעירות החשודות בניסיון הברחת הסמים בנתב"ג: הן עידן צאובר, לי פוני, אוראל בן חיים וארבל מזרחי. מעצרן הוארך היום בשמונה ימים, אחרי שבית המשפט קבע כי החדשות נגדן התחזקו.

בשבוע שעבר הודיעה המשטרה כי סוכלה הברחת ענק של יותר מ-15 ק"ג קוקאין וקטמין בשווי מיליוני שקלים. ארבע הצעירות, תושבות המרכז בשנות ה-20 לחייהן, חשודות בסחר, ייבוא וייצוא של סמים. אחרי שתיים מהן עקבה המשטרה לאורך מסלול הכניסה שלהן לארץ, משרוול המטוס, דרך ביקורת הדרכונים ועד איסוף המזוודות.

עידן צאובר, אחת מארבע הצעירות החשודות בהברחת קוקאין בשווי מיליוני שקלים, טענה היום (שני), באמצעות עורכי דינה, כי אינה יודעת כיצד הגיעו הסמים למזוודות שלהן ולמי הם היו מיועדים.

"היא נסעה עם חברות לטיול בגרמניה, ולאחר כמה ימים כשהן חזרו, היא נעצרה, ומאותו רגע כמובן שהשמיים נפלו עליה, היא לא ידעה מאיפה זה מגיע בכלל", אמרה בריאיון לענת דוידוב וגדעון אוקו ב-103FM. "זה משהו שהוא לא קל לעיכול, והיא צריכה לעשת אחד פלוס אחד ולהבין איך היא הגיעה למצב הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully