וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשארים בכוח: 7 נעצרו לאחר שעלו מחדש למאחז המפונה אור חיים שבשומרון

עודכן לאחרונה: 22.1.2023 / 16:36

המאחז פונה רק לפני כיומיים, והיום הוקמו שני מבנים במקום. שוטרי מג"ב שהוזעקו למקום החלו בהריסת המבנים ופינו את התושבים תוך ביצוע מעצרים. מגרעין המאחז נמסר בתגובה, "בכוונתנו להמשיך ולהיאחז בגבעה גם אם נפונה שוב ושוב, אפילו 100 פעמים"

בווידאו: נסיון עלייה נוסף לגבעת אור חיים: משפחות הגרעין יחד עם עשרות תומכים עלו למקום/מערכת וואלה!

7 נעצרו לאחר שעלו למאחז המפונה אור חיים שבשומרון

שבעה בני אדם נעצרו היום (ראשון) בעת שהקימו שני מבנים במאחז הבלתי חוקי לזכר הרב דרוקמן "אור חיים" שבשומרון. המאחז החדש הוקם ביום שישי האחרון, במלאות 30 יום לפטירתו של הרב חיים דרוקמן, ממנהיגי הציונות הדתית ופונה באותו היום בהוראת שר הביטחון יואב גלנט. למקום הגיעו חמש משפחות וגרעין של מספר צעירים, ביניהם נכדו של דרוקמן, נווה שינדלר - מיוזמי המהלך.

גרעין "אור חיים", הגיב לפינוי השני ולמעצר השבעה ומסר, "לצערנו גלנט בוחר להמשיך את מדיניות ממשלת השמאל הקודמת, שכללה התנכלות ורדיפת ההתיישבות עד חורמה - אותה הוביל שר הביטחון הקודם בני גנץ. העם בחר בגלנט כדי לקדם מדיניות ימין, וכעת מתברר שהוא מיישם מדיניות שמאל. בכוונתנו להמשיך ולהיאחז בגבעה גם אם נפונה שוב ושוב, אפילו 100 פעמים. המערכה על יהודה ושומרון בשיאה ואסור לנו לוותר לרגע. קוראים לכל עם ישראל לבוא ולהצטרף אלינו".

מתנחלים ניסו להקים מחדש את מאחז "אור חיים", 7 עצורים במקום. ללא, אתר רשמי
שבעה נעצרו בעת שהקימו מבנים במאחז לא חוקי בשומרון. תיעוד המתנחלים/אתר רשמי, ללא

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' פעלו באותו היום למניעת הפינוי עליו. סמוטריץ' הורה לראש תיאום פעולות בשטחים לעצור את הפינוי של המאחז שהוקם במהלך הלילה ואילו בן גביר גינה את המשך הפינוי בידי כוחות מג"ב שהגיעו למקום.

בתגובה לגינויים גיבה ראש הממשלה בנימין נתניהו את המהלך של גלנט, ושר הביטחון עצמו מסר כי הוא מגבה את צה"ל: "כל פעולה בשטח צריכה להיעשות לפי חוק, בתיאום מלא, ובכפוף להערכת המצב הביטחונית".

מלשכת ראש הממשלה נמסר בשישי בעקבות האירועים: "הממשלה תומכת בהתיישבות אך ורק כשהיא נעשית באופן חוקי ובתיאום מראש עם ראש הממשלה וגורמי הביטחון, דבר שלא נעשה במקרה זה. ראש הממשלה יכנס דיון בנושא בתחילת השבוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully