וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרמבו הרוסי" שברח מהמדינה: אלחם למען אוקראינה

עודכן לאחרונה: 22.1.2023 / 15:46

בראיון ל"נובאיה גזטה", עיתון שמוחרם ברוסיה, אמר ארתור סמוליאנינוב כי "איני חש דבר למעט שנאה לאנשים בחזית הרוסית. אם הייתי שטח, לא היו רחמים". הוא הוסיף כי עמית לשעבר שלו הצטרף לצבא הרוסי. "האם הייתי יורה בו? ללא ספק"

רוסיה צפויה להגיש כתב אישום פלילי נגד השחקן הרוסי ארתור סמוליאנינוב, לאחר שהשמיע אמירות "אנטי רוסיות" בראיון בשבוע שעבר.

סמוליאנינוב, שכיכב בסרט מ-2005 "The 9th Company" על הקמפיין הצבאי של ברית המועצות באפגניסטן, אמר בראיון בשבוע שעבר כי היה נלחם בעבור אוקראינה ולא בעבור רוסיה, מולדתו, אם היה עליו לקחת חלק במלחמה. באוקטובר, הוא אמר כי אינו מתגורר יותר ברוסיה.

בראיון ל"נובאיה גזטה", עיתון שכיום מוחרם ברוסיה, אמר סמוליאנינוב, בן ה-40, כי "איני חש דבר למעט שנאה לאנשים בחזית הרוסית. אם הייתי שטח, לא היו רחמים". הוא הוסיף כי עמית לשעבר שלו הצטרף לצבא הרוסי. "האם הייתי יורה בו? ללא ספק. האם אני שומר על האפשרויות פתוחות בנושא הלחימה באוקראינה? לחלוטין! זאת הדרך היחידה בשבילי. ואם הייתי יוצא למלחמה, הייתי נלחם בעבור אוקראינה".

ארתור סמוליאנינוב, שחקן מתנגד לפוטין. אתר רשמי, צילום מסך
השחקן הרוסי ארתור סמוליאנינוב/צילום מסך, אתר רשמי
ארתור סמוליאנינוב, שחקן מתנגד לפוטין. אתר רשמי, אתר רשמי
השחקן הרוסי ארתור סמוליאנינוב/אתר רשמי, אתר רשמי
ארתור סמוליאנינוב, שחקן מתנגד לפוטין. אתר רשמי, צילום מסך
השחקן הרוסי ארתור סמוליאנינוב/צילום מסך, אתר רשמי

האמירות של השחקן, שמכונה "רמבו הרוסי", ספגו ביקורת מחברי הפרלמנט הרוסי, אחד מהם אף אמר כי צריך לאסור את השחקן מכל הסרטים הרוסיים. "אפנה לוועדה החוקרת בבקשה לפתוח תיק פלילי לבוגד הזה", אמר המחוקק ביסולטן חמזייב לסוכנות הידיעות RIA. הוועדה החוקרת הודיעה לאחר מכן כי פתחה תיק פלילי נגד סמוליאנינוב בעקבות הראיון עם "הוצאה לאור מערבית".

מאז שרוסיה פלשה לאוקראינה, עשרות שחקנים ואמנים ברחו ממנה בשל החששות כי יפרו את החוקים הנוקשים החדשים של המשטר נגד "מידע כוזב" בנוגע למלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully