וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפרים ניצל מניסיון לינץ' - ונתבע; התובע נעצר בחשד שהיה מעורב בתקיפה

עודכן לאחרונה: 25.1.2023 / 11:27

עם פרוץ מאורעות שומר החומות, כמה פלסטינים יידו אבנים וניסו לפגוע ברכב בירושלים. לפני כמה חודשים קיבל קורבן הלינץ' כתב תביעה מטעמו של מוחמד קוטוב, על כך שנפגע מרכבו, בעת שניסה להימלט. אולם, תיעוד הניסיון מעיד על כך שמגיש התביעה השתתף בעצמו בתקיפה ההמונית

בווידאו: נהג ניצל מניסיון לינץ' במזרח ירושלים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים, ניב אהרונסון ודוברות המשטרה

עם פרוץ פרעות שומר החומות ברחבי הארץ, אפרים, תושב המרכז, עבר ניסיון לינץ' המוני סמוך לשער האריות שבירושלים. לפני כמה חודשים, קורבן הלינץ' קיבל כתב תביעה מטעמו של מוחמד קוטוב, תושב מזרח ירושלים בן 20, הטוען שנפגע מרכבו של אפרים בזמן שניסה להימלט מניסיון הלינץ', ותובע פיצויים בגין הנכות שנגרמה לו מפגיעת הרכב. תיעוד חדש מיום ניסיון הלינץ' מצביע על כך שקוטוב בעצמו היה מעורב בניסיון הלינץ'.

ניסיון הלינץ' אירע ב-10 במאי 2021, יום ירושלים. אפרים נסע עם חבריו לכותל המערבי, ובמהלך הנסיעה הותקפו באבנים ובגז מדמיע על ידי פלסטינים. הוא ניסה להימלט עם רכבו, איבד שליטה ועלה על המדרכה. רפ"ק אמיר בן קיקי שנכח באזור נחלץ לעזרתו, שלף את נשקו והבריח את התוקפים. כתוצאה מהתקיפה נפצע אפרים ברגלו ודימם בראשו.

מאז, הוגש כתב אישום נגד מעורב אחד בלבד, קטין, בעוד חלק מהמעורבים בלינץ' לא זוהו. לפני כמה חודשים, קורבן הלינץ' קיבל את כתב התביעה מטעם קוטוב. בעקבות התביעה, העביר סנגורו של הנהג, עו"ד חיים בלייכר מארגון "חוננו", לידי המשטרה תיעוד חדש שמצביע על מעורבותו של קוטוב בתקיפה, שזהותו עד להגשת התביעה לא הייתה ידועה. לאחר מכן, המשטרה עצרה את הצעיר בחשד לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, יידוי חפץ לעבר רכב נוסע, קשר למעשה טרור ועוד.

שער האריות: נהג ישראלי איבד שליטה על רכבו בשל יידוי אבנים 10 במאי 2021. ניב אהרונסון
הנהג שניצל מניסיון הלינץ'/ניב אהרונסון

במהלך הדיון בבית משפט השלום בירושלים בסוף השבוע, אמר נציג המשטרה כי קוטוב "היה מעורב באירוע שבו תקף יהודים ונדרס עקב מעורבותו. הוא היה באירוע, לא מנע אותו ולא הסגיר עצמו". לטענת סנגורו, "הוא קורבן העבירה והוא זה שנעשו בו מעשים. ניסו לייחס לו יידוי אבן על סמך זה שהניף את ידו והוא נתן לכך הסבר". מעצרו הוארך בחמישה ימים.

בתביעה שהגיש קוטוב בחודש אוקטובר 2022, מתואר את הפגיעות הקשות שנגרמו לו כתוצאה מפגיעת הרכב, בין היתר נזקק לסגרת טיפולים ממושכת. בתיאור האירוע נכתב, "ביום ה-10 למאי 2021, בעת שהתובע הלך ברגלו ברחוב המלך פייסל בכביש עירוני בירושלים, הגיח הרכב הפוגע ודרס את התובע, כתוצאה מהפגיעה נגרמו לתובע נזקי גוף קשים".

עו"ד חיים בלייכר מסר: "לאחר שהתבררה לנו זהותו של התובע, מחבל שהשתתף בלינץ', פנה מרשי לתחנת המשטרה והגיש נגדו תלונה ובעקבות כך המשטרה הגיעה לחשוד ועצרה אותו. אנחנו מברכים את פעילות המשטרה וסבורים כי מעצרם של מחבלים שתקפו יהודים גם לאחר תקופה ממושכת יוצר הרתעה ומעביר מסר לכל מי שמעורב באירועים האלה ומי שמתכנן להשתתף בעתיד שהמשטרה תאתר אותו בסופו של דבר ותמצה איתו את הדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully