וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ששוחרר מהכלא ביום חמישי: האסיר הביטחוני מאהר יונס עוכב לחקירה בחשד להסתה לטרור

עודכן לאחרונה: 22.1.2023 / 7:26

מאהר יונס, שהואשם ברצח החייל אברהם ברומברג, עוכב לחקירה עקב דברי שבח לטרור שכתב ברשתות החברתיות, יומיים בלבד לאחר שחרורו מהכלא בתום ריצוי 40 שנות מאסר. השר לביטחון לאומי שהנחה על מדיניות איסור חגיגות השחרור למחבלים, "במשמרת שלי לא אאפשר חגיגות טרור"

בווידאו: אחרי 40 שנה: המחבל מאהר יונס שוחרר מהכלא/שלומי גבאי, יואב איתיאל

האסיר הביטחוני מאהר יונס ששוחרר בסוף השבוע מהכלא לאחר שריצה מאסר של 40 שנים, עוכב הערב (שבת) לחקירה בגין הסתה לטרור לאחר שכתב דברי שבח לטרור ברשתות החברתיות. יונס, ריצה את העונש לאחר שהואשם ברצח יחד עם בן דודו כרים יונס את החייל אברהם ברומברג. בעת ששוחרר, הנחה השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר על איסור חגיגות שחרור שכלל הוראה על אי הנפת דגלים, הקמת אוהלים וכל פעולה אחרת של תמיכה ואהדה בטרור.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר בתגובה, "בסוף השבוע הובלתי מדיניות בלתי מתפשרת של מלחמה בתמיכה טרור ובפעילות יעילה של המשטרה מנענו לראשונה זה שנים רבות, חגיגות הסתה ואהדה לטרור. במשמרת שלי לא אאפשר אוהלים, דגלים וחגיגות טרור".

עוד הוסיף השר ואמר, "ההסתה החוזרת של האסיר מאהר יונס, הוכחה נוספת לחשיבותו הגדולה של חוק עונש מוות למחבלים. עד שנעביר את החוק החשוב הזה, נמשיך להילחם מלחמה עיקשת בתמיכה בטרור ובהסתה בטרור".

אברהם ברומברג. באדיבות המשפחה
נרצח בעת שהיה בדרכו מבסיסו שברמת הגולן לביתו. החייל אברהם ברומברג/באדיבות המשפחה
המחבל מאהר יונס בערערה, 19.1.2023. שלומי גבאי
יומיים בלבד לאחר השחרור מהכלא עוכב לחקירה. האסיר הביטחוני מאהר יונס/שלומי גבאי

החייל אברהם ברומברג, תושב זיכרון יעקב, נרצח ב-1980 בעת שהיה בדרכו מבסיסו שברמת הגולן לביתו. כרים ומאהר יונס העלו את החייל לרכבם, חטפו את נשקו, ירו בראשו ולאחר מכן זרקו אותו מהרכב בצד הדרך. כעבור ארבעה ימים מת מפצעיו.

ישראל עשתה אז את הכל כדי למצות את הדין עם הרוצחים לאחר שנלכדו, כשנתיים לאחר הרצח. הם נשפטו בבית הדין הצבאי ברמלה שגזר על מפקד החוליה סאמי יונס מאסר עולם ועל שני חברי החוליה עונש מוות. הוריו של אבי ברומברג, שרה וחיים ברומברג, דרשו שגזר דין המוות יבוצע לאלתר אבל זה לא קרה וארבע שנים לאחר גזר הדין, הומתק גזר דינם למאסרי עולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully