וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נרגם באבנים ומאבד שליטה על הרכב: ניסיון הלינץ' בנהג בירושלים - שלב אחר שלב

עודכן לאחרונה: 10.5.2021 / 17:19

הנהג ניסה להימלט מפלסטינים שיידו אבנים על רכבו ליד העיר העתיקה, עלה על המדרכה ופגע בעוברים ושבים. עשרות התגודדו ליד רכבו ורגמו אותו באבנים, שוטר שהגיע למקום הרחיק את המתפרעים כשירה באוויר. הנהג לוואלה!: "ראיתי את הרצח בעיניים"

בווידאו: נהג ניצל מניסיון לינץ' במזרח ירושלים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים, ניב אהרונסון ודוברות המשטרה

ניסיון לינץ' ליד העיר העתיקה בירושלים: נהג רכב נסע היום (שני) בדרך יריחו בעיר כשכמה פלסטינים יידו אבנים לעבר רכבו. בשלב מסויים, תוך כדי ניסיון הימלטות, איבד הנהג שליטה על הרכב, עלה על מדרכה ופגע בכמה עוברי אורח. מיד לאחר מכן התגודדו עשרות פלסטינים סביב הרכב תוך כדי יידוי אבנים, כשבשלב מסויים נחלצו שוטרים לעזרת הנוסעים ברכב. אחד השוטרים ירה באוויר באקדחו. נהג הרכב ושני נוסעים שנסעו עמו נפצעו באורח קל.

"הגענו דרך הרחוב של שער האריות, שני רחובות שכתושבים אנחנו יודעים שאמורים להיות מאובטחים על ידי המשטרה ביום ירושלים, בפועל הרחובות מלאים בצעירים ערבים ללא נוכחות משטרה", סיפר הנהג בריאיון לוואלה!. "כמו חיות טרף הם מחכים לראות רכב יהודי, עבר רכב עם שלושה יהודים עם כיפות, עפו אבנים, חתכתי צומת באדום והעליתי משטרה על הקו, והאבנים ממשיכות לעוף".

"עשרות אבנים וסלעים נכנסו לרכב, השמשות מנופצות ואין לי לאן לברוח. יותר כואב מהכול לראות את מדינת ישראל 54 שנים אחרי הגבורה שגילינו במקום הזה, בפתח שער האריות לראות את ההשפלה ואת הכניעה של המטרה לטרור ולאלימות ומקפלים את הזנב בין הרגליים. מדובר פה על חיות אדם ועשרות רוצחים", המשיך הנהג בתיאור.

שער האריות: נהג ישראלי איבד שליטה על רכבו בשל יידוי אבנים 10 במאי 2021. ניב אהרונסון
הנהג אחרי ניסיון הלינץ'/ניב אהרונסון

בתוך כך, שני צעירים הותקפו כשהלכו ברחוב מעלה ח'אלידיה בעיר העתיקה בירושלים. אחד מהצעירים פונה על ידי צוות מד"א לבית החולים הדסה הר הצופים בעיר. חובשי מד"א אריאל אטיאס וגלעד אדמון סיפרו: "שני הפצועים היו בהכרה וסבלו מחבלות בראש. הם סיפרו לנו שבזמן שהלכו בעיר העתיקה עם קבוצת אנשים נוספת הם הותקפו ונפצעו. הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני שכלל חבישות ועצירת דימומים. אחד מהצעירים נזקק לפינוי לבית חולים להמשך טיפול רפואי כשמצבו יציב".

עוד בוואלה!

מהומות פרצו בהר הבית: פלסטינים מיידים אבנים, שוטרים פרצו למתחם

לכתבה המלאה
מפה ירושלים. ShutterStock
האזור בו הרכב הותקף/ShutterStock

"עשרות אבנים וסלעים נכנסו לרכב, השמשות מנופצות ואין לי לאן לברוח", המשיך הנהג בתיאור האירוע, "יותר כואב מהכל לראות את מדינת ישראל 54 שנים אחרי הגבורה שגילינו במקום הזה, בפתח שער האריות לראות את ההשפלה ואת הכניעה של המטרה לטרור ולאלימות ומקפלים את הזנב בין הרגליים. מדובר פה על חיות אדם ועשרות רוצחים".

דובר המשטרה אלי לוי תיאר את פרטי האירוע: "בשלב מסוים מצלמת אבטחה קלטה יותר מעשרה צעירים מיידים אבנים, נהג הרכב ניסה להיחלץ, נסע בהתחלה לאחור, ולאחר מכן בנסיעה איטית קדימה וסטה בנסיון להימלט מיידוי אבנים, עלה על המדרכה ונעצר במעקה. שוטר שהיה במקום ירה באוויר בנסיון לחלץ את יושבי הרכב שנפגע קל מאוד. האירוע מתוחקר על ידי מפכ"ל המשטרה ומפקד מחוז ירושלים".

21 שוטרים נפצעו במהומות בהר הבית היום, בהם שלושה שפונו לטיפול רפואי בבתי החולים. המהומות החלו כשעשרות פלסטינים יידו אבנים וירו זיקוקים מההר לעבר שער העופל. במקביל מאות החלו ביידוי אבנים לכיוון שער המוגרבים. כוחות משטרה נכנסו להר במטרה להדוף את המתפרעים, תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות. הסהר האדום דיווח על 305 פצועים בעימותים, שבעה במצב קשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully