וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות החלטת בג"ץ - דרעי יגיע מחר לישיבת הממשלה

עודכן לאחרונה: 21.1.2023 / 19:49

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח כמה פעמים עם דרעי בניסיון למצוא פתרון להמשך כהונתו, והוא נמנע בינתיים מפיטוריו. זאת למרות החלטת בית המשפט, ודרישתה של היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה. בקואליציה מעריכים שנתניהו יפטר את דרעי לכל המאוחר ביום שני

ראש הממשלה, מועצת חכמי התורה וחברי הקואליציה מגיעים לביתו של אריה דרעי לאחר פרסום הכרעת הדין/רוני כנפו

למרות ההחלטה של בג"ץ, שקבעה כי אריה דרעי לא יוכל לכהן כשר, מתכוון יו"ר ש"ס להגיע מחר לישיבת הממשלה. מאז הפסיקה בבג"ץ, דרעי ונתניהו שוחחו מספר פעמים, זאת בניסיון למצוא פתרון להמשך כהונת דרעי או כשר או כראש ממשלה חליפי, זאת בהתאם לדרישה של יו"ר ש"ס. נתניהו נמצא בתיאום עם דרעי ובשלב זה נמנע מפיטוריו למרות החלטת בית-המשפט והדרישה של היועמ"שית גלי בהרב מיארה שבאה בעקבותיה. ההערכות בקואליציה הן כי נתניהו יפטר את דרעי בתחילת השבוע , לכל המאוחר ביום שני הקרוב

ביום רביעי הודיעה היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה לראש הממשלה בנימין נתניהו כי לפי פסיקת בג"ץ, אריה דרעי לא יוכל לכהן כשר, על פי ההחלטה. בנוסף אמרה כי נתניהו לא יוכל לקבל את תפקיד השר במקומו.

במכתב ששלחה היועמ"ש לראש הממשלה, כתבה כי על פי פסק הדין שנתן בג"ץ בעניין דרעי, הוא "אינו יכול להמשיך לכהן כשר בממשלת ישראל. אשר על כן, ועל פי סמכותך הקבועה לחוק יסוד: הממשלה, עליך לפעול בהתאם לפסק הדין ולהעביר אותו מתפקידיו בממשלה". במכתב הוסיפה, כי נוכח "מגבלות שבדין" החלות על נתניהו, "יש למנות גורם אחר לכהן בתפקידי שר הבריאות ושר הפנים".

כדי לקיים את פסיקת שופטי בג"ץ יהיה על ראש הממשלה בנימין נתניהו לפטר את דרעי בהקדם. יחד עם זאת, דרעי אמר בשבוע שעבר בשיחות עם מקורביו כי הוא דבק בעמדתו לא להתפטר מתפקידו כשר.

דרעי נשאל בחלק מהשיחות האם נתניהו עדכן אותו על תכנון כזה והוא סרב להתייחס: "תשאלו את נתניהו". בסביבת נתניהו אמרו לפני שבוע, עוד קודם פרסום פסיקת בג"ץ כי נתניהו יפטר אותו אך לא ברור מתי והאם המהלך יעוכב במכוון.

לאחר הפסיקה התייחס דרעי להחלטת בית המשפט. הוא התחייב להמשיך ב"מהפכה" שהתחילו המנהיגים שקדמו לו, והצהיר: "יסגרו לנו את הדלת, ניכנס דרך החלון. יסגרו לנו את החלון - נפרוץ את התקרה".

לדברי יו"ר ש"ס, הוא לא היה מופתע מהכרעת בג"ץ, ואף הוסיף כי היא הסבה לו שמחה. "אין שמחה כהתרת הספקות", הסביר בתום כינוס התמיכה בביתו. "טוב שהם אמרו את דברם, וטוב שזה נגמר בצורה כזו של 10 מול 1. ישפוט העם ויראה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully