וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכוננות במשטרה נמשכת: שקט מתוח בוואדי ערה ברקע שחרור האסירים הביטחוניים

עודכן לאחרונה: 20.1.2023 / 12:13

לאחר ששיבתו של מאהר יונס ליישובו עברה ללא חגיגות שעוררו את חמתו של השר לביטחון לאומי, במשטרה עדיין נערכים לסופ"ש מתוח עם כוחות מוגברים. בין האורחים שכבר הגיעו לברך היו מוחמד ברכה ושיח' ראאד סלאח. "מחזה של ממשל צבאי מימים חשוכים"

בווידאו: אחרי 40 שנה: המחבל מאהר יונס שוחרר מהכלא/שלומי גבאי, יואב איתיאל

המשטרה נותרת היום (שישי) בכוננות מוגברת בוואדי ערה לצורך הבטחת קיום התנאים המגבילים שהעבירה למשפחת האסירים הבטחוניים כרים ומאהר יונס, ששבו לבתיהם בתום 40 שנה בכלא בו ריצו את עונשם על רצח החייל אברהם ברומברג. בנוסף לכוחות על הקרקע מפעילה המשטרה באזור רחפנים, ומדווחת שלעת עתה נשמר שם השקט. מהמשטרה נמסר שכוחות גדולים שלה יהיו ערוכים במקום במהלך כל סוף השבוע "כדי לטפל בכל ארוע או הפרה".

גורם בכיר במשטרה הביע שביעות רצון מאופקת מכך שמשפחת האסיר ששוחרר אתמול עושה הפעם מאמצים למנוע את הפרת התנאים. למשל, בחצר בית המשפחה בו נערכה קבלת הפנים, תלתה המשפחה שלט המזכיר את האיסור להניף דגלים. כמו כן, בני המשפחה שמרו שלא ייחסם הרחוב שלצד ביתם.

במשטרה מסתמן כי גם תושבי עארה-ערערה הבינו את המסר ומצייתים לו, והכוננות של המשטרה היא בעיקר כדי למנוע מגורמים שיגיעו מבחוץ לנסות וליצור פרובוקציה שתפר את האיזון בין רצון המשפחה לחגוג את שחרור הבן ששב אחרי 40 שנה לבין גורמים חיצוניים שינסו להפוך את האירוע שוב "לחגיגת טרור", כלשון השר לביטחון פנים איתמר בן גביר, שנחוש למנוע הפגנת עידוד או תמיכה כזו באסירים ביטחוניים.

אורחים בבית משפחתו של האסיר הביטחוני המשוחרר מאהר יונס בערערה. מימין לשמאל: שיח' ראאד סלאח, מאהר יונס, מוחמד ברכה. 20 בינואר 2022. ., מערכת וואלה!
לפי שעה עבר ללא פרובוקציה. מימין: שיח' ראאד סלאח, מאהר יונס, מוחמד ברכה, הבוקר/מערכת וואלה!, .

מוקדם הבוקר ביקרה את מאהר יונס משלחת ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי בישראל, שבראשה מוחמד ברכה, ראש ועדת המעקב. יחד איתו הגיע שיח' ראאד סלאח, לשעבר ראש העיר הסמוכה אום אל פחם וראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית שהוצא מחוץ לחוק, ומוכר כמי ששולל את הלגיטימיות של מדינת ישראל, ומי שבעצמו ריצה מאסרים בבתי כלא בישראל בגין הסתה ותמיכה בטרור. סלאח נותר הדמות הציבורית הפופולרית ביותר בחברה הערבית בישראל. נציגי מפלגות שונות ממרכיבי וועדת המעקב גם הם ביקרו במקום. המשטרה נערכה לביקורים האלה וגם הם עברו ללא ביטויים פומביים לאהדת טרור וללא שגלשו לרחוב.

"יש בוואדי ערה כעת מחזה אבסורדי", אמר מוחמד ברכה לוואלה, "כל כך הרבה שוטרים שהפכו את ערערה למתקן צבאי ללא שום צורך. אנשים באים, לוחצים יד והולכים. אבל, כנראה שההיערכות היא לא מבצעית אלא כדי לספק את גחמותיו ומאווייו של מורשע בטרור, שמכהן כשר בממשלת נתניהו, ממשלה שעל אף החלטת ביהמ"ש העליון מכהן בה שר מורשע שריצה מאסר. זה מבטא הכול - דמם וכבודם של הערבים הפלסטינים מותרים ואי סדרים בספרי חשבונות זה בסך הכל פשע".

"אלה מחזות של ממשל צבאי מימים חשוכים, וקברניטי הממשל לא תופסים עדיין שהאזרחים הערבים היום רבים יותר, משכילים יותר ונחושים יותר ושמחזות אלה לא יערערו את דבקותם בזכויותיהם, כולל להנפת הדגל הלאומי של העם הפלסטיני".

עוד בוואלה!

42 שנה אחרי: בחזרה לרצח החייל שזעזע את המדינה ושחרור המחבל

לכתבה המלאה
המחבל מאהר יונס בערערה, 19.1.2023. יואב איתיאל
מאהר יונס עם הגעתו לביתו, אתמול/יואב איתיאל

אחיינו של החייל אבי ברומברג נפגש אתמול עם בן גביר, והודה לו על המאמצים למנוע חגיגות תמיכה בטרור לרגל השחרור של מאהר יונס, שאירע אמש - שבועיים לאחר שחרור בן דודו כרים יונס. "המדיניות של ממשלת ישראל, שיורדת למשטרת ישראל, מוכיחה את עצמה בשטח", טען. "לא היה לזה אח ורע בשלטונות קודמים ובאמת גם בתוך מאבקים צריך לעצור רגע ולהגיד תודה.

"המדיניות החדשה מורגשת בשטח ואין לי ספק שיחד עם המדיניות החדשה וקשת רחבה של 106 חברי כנסת שמובילים כרגע חקיקה לביטול אזרחותם של הרוצחים, אנחנו בעוד מספר שבועות נהיה במציאות אחרת", הוסיף.

"הנחתי את המשטרה לפעולה חד משמעית נגד אותם תומכי טרור, מחבקי רוצחים", מסר אתמול בן גביר. "ונכון להרגע, המשטרה ברוך השם שולטת במצב, אוכפת את החוק גם בוואדי ערה. זו ההוכחה שהמשטרה, כשהיא רוצה, היא יכולה".

אברהם ברומברג. באדיבות המשפחה
אברהם ברומברג/באדיבות המשפחה

כוחות המשטרה נערכו אתמול בוואדי ערה בהיקף חסר תקדים כדי למנוע כל גילוי אהדה או תמיכה ביונס באזור מגוריו. הגעתו של האסיר המשוחרר חזרה ליישובו ערערה, עברה ללא אירועים מיוחדים והסדר נשמר במקום.

היערכות רחבה זו של המשטרה הינה פועל יוצא של הנחייתו של בן גביר, שראה בחגיגות על שחרורו של האסיר כרים יונס לפני כשבועיים, במהלכן הנופו דגלי פת"ח ופלסטין, כהתרסה על מדיניותו. בעקבות זאת הוא הורה למנוע את החגיגות באירוע הנוכחי, וכן על בדיקת יישום הנהלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully