וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה קורה בעוקץ? חיפושים אחר כלב של היחידה שקפץ מרכב נוסע

עודכן לאחרונה: 19.1.2023 / 21:01

קיי, רועה בלגי בצבע חום, קפץ מהמכונית בכביש 6, באזור קריית גת. צה"ל פתח בחיפושים הכלב, שענד קולר עור שחור. בחודש שעבר כלב אחר של היחידה תקף חייל באימון. דו"צ: "הוא לא מהווה סכנה לציבור, האירוע יתוחקר"

בווידאו: תיעוד ממצלמות לוחמי עוקץ של המנהרה מתחת לבריכה שבה טבע למוות כליל קמחי/צילום: רו"צ

כלב של יחידת "עוקץ" קפץ היום (חמישי) מרכב במהלך נסיעה בכביש 6 באזור קריית גת וברח. מדובר בכלב מסוג רועה בלגי, שאינו כלב תקיפה, בצבע חום. בצה"ל מחפשים אחר הכלב, קיי, שענד קולר עור שחור.

יצוין כי בצה"ל מתייחסים לכל כלב כלוחם לכל דבר, מה שבא לידי ביטוי בעלות רכישת הכלב היקרה, תהליך ההכשרה המקצועי והמבוקר שלו, המעקב והיחס אליו, וכן תנאי השירות שלו בבסיס היחידה, באימונים ובפעילות מבצעית. כמו כן, לכלבי היחידה יש גם בית עלמין צבאי בבסיס היחידה ומדי שנה מתקיימים טקסי אזכרה במסגרת החשיבות והערכה הרבה שרוכשים לכלבי היחידה.

קיי, כלב של עוקץ שקפץ מרכב נוסע וברח. דובר צה"ל
מה קורה בעוקץ? הכלב קיי/דובר צה"ל

כל אירוע שכלב מעורב בו מתוחקר ומוגש עליו דוח למפקד היחידה. במקרים חריגים חלק מהתחקירים מגיעים עד לשולחנו של מפקד זרוע היבשה. מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "המקרה מוכר, חיפושים אחר הכלב נערכים כעת. נבהיר כי לא מדובר בכלב המהווה סכנה לציבור. האירוע יתוחקר".

רק לפני כחודש חייל צה"ל נפצע קל במהלך אימון, כשננשך על ידי כלב אחר מהיחידה. לפי החשד הכלב לא נשמע להוראות המאלפים, ותוך התעלמות מקריאות חיילי היחידה שדרשו ממנו לחדול - תקף ופצע חייל בגבו.

קיי, כלב של עוקץ שקפץ מרכב נוסע וברח. דובר צה"ל
הכלב קיי/דובר צה"ל

לפי הסרטון שפורסם ברשתות החברתיות, נראה הכלב שהוכשר לתקיפה ביחידה המיוחדת כשהוא משוחרר וללא מחסום על פיו. לפתע, החל לרוץ אחר חייל צה"ל שהיה במקום. חיילי היחידה שזיהו את התקיפה המסתמנת נשמעו קוראים לו "אליי", בניסיון לגרום לו לעצור - אך הדבר לא עזר.

  • עוד באותו נושא:
  • עוקץ
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully