וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלסקה: דוב נכנס לעיירה, השתולל, רדף אחרי תושבים וגרם למותם של אישה וילד

עודכן לאחרונה: 18.1.2023 / 21:36

תושב העיירה שנכח במקום ירה והרג את הדוב בעודו תוקף את השניים. התקיפה האחרונה באזור התרחשה בשנת 1990, אך על אף נדירות המקרה, משבר האקלים מעלה את סבירות התופעה; הקרח נמס מוקדם יותר וקופא מאוחר יותר ומשאיר את הדובים על היבשה זמן רב יותר

דוב קוטב רזה וצולע בקנדה. מתוך פייסבוק, צילום מסך
הדוב נכנס לעיירה ווילס שבמערב אלסקה, החל להשתולל ונורה. דוב קוטב/צילום מסך, מתוך פייסבוק

ילד ואישה נהרגו אתמול על ידי דוב קוטב לאחר שרדף אחרים ואחרי תושבים נוספים בקהילה קטנה ומרוחקת באלסקה. כך, דווח היום (רביעי) ב-CNN. לפי דוח חקירת המקרה, הדוב נכנס לעיירה ווילס שבמערב אלסקה, החל להשתולל ונורה על ידי תושב אחר בעת שתקף את השניים. זהות הקורבנות טרם פורסמה.

העיירה וויילס נמצאת על החוף של מערב אלסקה ואוכלוסייתה מונה 168 בני אדם בלבד לפי מפקד האוכלוסין האמריקאי. בשנת 1990 התרחשה התקיפה האחרונה של דוב קוטב באזור, במהלכה נהרג אדם בכפר צפוני לווילס, כפר פוינט לי. ביולוגים אמרו מאוחר יותר שהחיה הראתה סימני רעב.

דוב קוטב עם פחית שנתקעה בפיו, בסיביר, רוסיה, נובמבר 2016. סיביר טיימס, צילום מסך
המפגשים בין דובי הקוטב לבני האדם הופכים סבירים יותר. דוב קוטב עם פחית שנתקעה בפיו/צילום מסך, סיביר טיימס

תקיפות של דובי קוטב בני אדם הינן נדירות ביותר לפי מחקר שפורסם בשנת 2017, לפיו נמצא כי בין השנים 1870 ל-2014 תועדו 73 תקיפות בלבד, שהתפזרו על פני 5 מדינות; קנדה, גרינלנד, נורבגיה, רוסיה וארצות הברית, והביאו למותם של 20 בני אדם, ופציעה אנושה של 63 נוספים.

עם זאת, שינוי האקלים הקיצוני הופך מפגשים אלו, בין הדובים לבני האדם לתדירים יותר; הקרח נמס מוקדם יותר וקופא מאוחר יותר - וכך משאיר את הדובים על היבשה זמן רב יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully