וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קניבליזם ארקטי: לדובי הקוטב נגמר האוכל, אז הם טורפים אחד את השני

חוקרים רוסים אומרים כי יש עלייה במספר המקרים המתועדים של דובים האוכלים זה את זה, על רקע המסת הקרחות והרחבת הפעילות האנושית באזור. "זכרים גדולים תוקפים נקבות עם גורים"

עריכה: עמית שמחה

יותר ויותר דובי קוטב הורגים אחד את השני ואוכלים אחד את השני באזור הארקטי, לאור המסת הקרחונים ופעילות בני האדם שהורסים את בית הגידול שלהם - כך אמר אתמול (רביעי) מומחה רוסי.
"מקרי קניבליזם בקרב דובי הקוטב הם עובדה ידועה, אבל אנחנו חוששים שמקרים כאלו שהיה נדירים נרשמים עתה לעתים קרובות", אמר המומחה איליה מורדביצב, ממכון סברצוב לבעיות אקולוגיה ואבולוציה במוסקבה, שצוטט על ידי סוכנות הידיעות אינטרפקס.

במצגת שהעביר בעיר סנט פטרסבורג, הוא ציין כי ייתכן שזה נובע ממחסור באוכל. "בכמה עונות אין מספיק אוכל, וזכרים גדולים תוקפים נקבות עם גורים", אמר.

בנוסף לכך, זה עשוי להיות תוצאה של עלייה במספר האנשים הפועלים באזור, כמו עובדי נפט ואנשי משרד ההגנה, ועל כן גם גדלים הדיווחים על התופעה. לדבריו, החורף הזה האזור המשתרע מפרץ אוב לים ברנץ, שבו נהגו דובי הקוטב לצוד, מהווה כיום מסלול עמוס לספינות הנושאות גז טבעי נוזלי.

"מפרץ אוב תמיד היה אזור ציד של דוב הקוטב. עכשיו הקרח שבור שם כל השנה", אמר המומחה, שקשר זאת לקידוחי הגז בחצי האי הענק יאמל והקמת מפעל לגז טבעי באזור הארקטי.

גור דוב קוטב יוצא בפעם הראשונההחוצה בגן החיות בקופנהגן. רויטרס
דובת קוטב והגור שלה בגן חיות בקופנהגן/רויטרס

רוסיה, שהיא כבר עתה יצואנית נפט וגז עולמית גדולה, מעוניינת למצות עד תום את פוטנציאל הגז הטבעי שלה באזור הארקטי. היא גם שדרגה משמעותית את המתקנים הצבאיים שלה שם.

מדען רוסי אחר, ולדימיר סוקולוב שמו, שהוביל משלחות חיפוש רבות בחוק הארקטי, אמר כי דובי הקוטב מושפעים בעיקר ממזג אוויר חריג בצורה חריגה באי שפיצברגן שממערב לנורבגיה, שבו לא היו קרחונים צפים ומעט שלג.

חוקרים רוסים תיעדו מספר גדל והולך של דובי קוטב שמתרחקים משטחי הציד המסורתיים שלהם, במקביל להמסת הקרחונים בשל התחממות כדור הארץ.

סוקולוב אמר כי ברבע המאה האחרונה, מפלס הקרח בחוג הארקטי בסוף הקיץ ירד בכ-40%. הוא חזה שדובי הקוטב בסופו של דבר כבר לא יצודו על הקרח ויוגבלו לאזורי חוף בארכיפלגים בגובה רב.

הרוסים החיים ביישובים הארקטיים התריעו על המצב אחרי שעשרות דובים נכנסו לאזורי מגורי, במיוחד כדי לפשוט על מזבלות בחיפושיהם אחרי אוכל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully