וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם ברוסיה: דוב קוטב רוסס בכתובת "T-34"

תיעוד מהאזור הארקטי, שלא ברור בדיוק היכן ועל ידי מי צולם, מעורר סערה בקרב מומחים המזהירים כי התעלול יפגע ביכולתו להתמזג בטבע ולצוד. "חוסר כבוד בוטה להיסטוריה"

עריכה: עמית שמחה

דב קוטב תועד בחלק הארקטי של רוסיה עם כתובת גרפיטי של T-34 שרוססה עליו, והרשויות פתחו בחקירה כדי לקבוע היכן בדיוק זה צולם. מומחים מזהירים כי התעלול הזה עלול לפגוע ביכולתו של הדוב להתמזג בסביבה ולצוד. T-34 היה טנק מרכזי של הצבא האדום במאבקו בגרמניה הנאצית במלחמת העולם השנייה.

התיעוד פורסם בפייסבוק על ידי סרגיי קברי, חבר בקרן שימור חיות הבר (WWF), ואז הופץ על ידי התקשורת המקומית. לפי קברי, הסרטון הועלה לקבוצת ווטסאפ של קבוצה ילידית במחוז צ'וקוטקה במזרח הרחוק של רוסיה. הוא הוסיף כי מדענים שמפקחים על מצב חיות הבר באזור לא היו מתייגים את הדוב בצורה כזו. "אם זה משהו של הצבא, אז זה חוסר כבוד בוטה להיסטוריה", אמר.

אנטולי קוצ'נב, מדען במכון ביולוגי באזור, אמר כי לא סביר שהדוב רוסס מבלי שהורדם קודם לכן. זאת, לדבריו, משום "שהאותיות נכתבו באופן שווה וכולן היו באותו הגודל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הורדם לפני הריסוס. דוב הקוטב והכתובת T-34/מערכת וואלה!, צילום מסך

הוא אמר כי ייתכן שהתקרית התרחשה במחוז נוביה זמליה המבודד, שם צוות של מומחים הרדים לאחרונה דובי קוטב ששוטטו באזורים מאוכלסים על מנת להעביר אותם משם.

קוצ'נב אמר כי יידרשו שבועות עד שהכתובת תיעלם, מה שיקשה על הדוב משום שהוא תלוי בפרוותו הלבנה בזמן שהוא צד אחרי טרף בשלג ובקרח באזור הארקטי.

כלי תקשורת ברוסיה העלו סברה שייתכן שהיה זה מעשה ידיהם של תושבים מקומיים, הזועמים על הופעותיהם ההולכות וגוברות של הדובים בשטחי הקהילות השונות. בפברואר הוכרז מצב חירום במחוז לאחר הופעתם של עשרות דובי קוטב בכמה עיירות וכפרים באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully