וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד בסרטון ברשתות החברתיות: "מוצאי שבת הפגנה - עוצרים את הטירוף. כן, גם אני אבוא"

עודכן לאחרונה: 18.1.2023 / 20:20

מארגני ההפגנה החלו כבר מוקדם יותר היום לקרוא לראשי מפלגות האופוזיציה להודיע שיגיעו להפגנת הענק ויתייצבו בראש צעדת המחאה. זאת, ברקע האירועים הפוליטים המשפטיים האחרונים והמפכה המשפטית של לוין. "קוראים לציבור להתייצב, זהו הזמן שלנו להציל את הדמוקרטיה", אמרו

ראש האופוזיציה, יאיר לפיד: " בואו להגן על המדינה האהובה שלנו מפני הרס הדמוקרטיה. כן, גם אני אבוא"/מערכת וואלה!

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד אמר היום (רביעי) בסרטון ברשתות כי יגיע להפגנות המתוכננות במוצאי השבת נגד הרפורמה במערכת המשפט של הממשלה. "מוצאי שבת הפגנה, עוצרים את הטירוף - נלחמים על המדינה בחיפה, בירושלים, בתל אביב. בואו להגן על המדינה האהובה שלנו מפני הרס הדמוקרטיה. כן, גם אני אבוא", אמר.

בשבת הקרובה צפויה להתקיים ברחוב קפלן בתל אביב הפגנת ענק נגד ההפיכה המשטרית, כשלאחריה תתקיים צעדת מחאה בה צפויים להשתתף אלפי מפגינים עקב ההמפכה המשפטתית של שר המשפטים יריב לווין ועל רקע האירועים הפוליטים משפטיים האחרונים; פסילת דרעי והקריאות מתוך הקואליציה שלא לציית לפסיקה. על כן, כבר מוקדם יותר היום החלו מארגני ההפגנה לקרוא לראשי מפלגות האופוזיציה להודיע שיגיעו להפגנת הענק ושיתייצבו בראש צעדת המחאה.

ממארגני ההפגנה נמסר: "אנו נמצאים בימים הקשים ביותר שידעה הדמוקרטיה הישראלית. עבריינים מאיימים בגלוי להפוך את ישראל לדיקטטורה, נבחרי ציבור מדברים על הרג בג"צ. מחאה נחושה היא אבן יסוד בדרך להצלת ישראל מהפיכתה לדיקטטורה. קוראים לציבור הרחב להתייצב - זהו הזמן שלנו להציל את הדמוקרטיה. חייבים להתייצב בשבת בערב בתל אביב ולעצור את ההפיכה המשטרית".

בתגובה להכרזתו של לפיד, מסרו המארגנים, "אנו מודים לראש האופוזיציה על הגעתו להפגנת הענק וקוראים לכל ראשי המפלגות להגיע במוצש ולעמוד בראש צעדת המחאה. זו שעתה הקשה ביותר של הדמוקרטיה הישראלית, ועל כל אוהבי המדינה לשלב כוחות כדי לעצור את ההפיכה המשטרית. רק ביחד ננצח. בשבת הקרוב נתייצב ברחוב קפלן בתל אביב לומר לממשלה - עד כאן!"

בנוסף, דיווחו המארגנים כי בשעות האחרונות, מאז הפסיקה בעניין דרעי, נרשמה עלייה דרמטית בהרשמה להפגנה וכי הם צופים עלייה בכמות המשתתפים.

מתקבצים להפגנת ההמונים ברחבת הבימה, 14 בינואר 2023. צילום רחפן: אמיר גולדשטיין, אתר רשמי
הפגנת ההמונים ברחבת הבימה, 14 בינואר 2023/אתר רשמי, צילום רחפן: אמיר גולדשטיין

כ-80 אלף איש הפגינו בשבת האחרונה בכיכר הבימה בתל אביב נגד הרפורמה. עם סיום העצרת המרכזית בכיכר, מפגינים החלו לצעוד ברחובות העיר וכמה מאות הגיעו למחלף השלום, שם המשטרה חסמה אותם מלרדת לכביש המהיר.

העצרת, שתוכננה להתחיל בשעה 19:00, נדחתה בשל מזג האוויר הגשום ומערכות הכריזה והתאורה כובו למשך כשעה. אלפים רבים מילאו את שטח הכיכר, והמשטרה הרחיבה את שטח המחאה שהתפרסה לרחובות הסמוכים. בהמשך, בשל הצפיפות, שוטרים מנעו ממפגינים להגיע לאזור הכיכר.

אישי ציבור ומנהיגים לשעבר הגיעו להפגנה, בהם הח"כים בני גנץ, מיקי לוי, מנור עבאס, חילי טורפר, וכן ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, אהוד ברק וציפי לבני. מארגני ההפגנה, שארגנה התנועה לאיכות השלטון, סירבו לאפשר לפוליטיקאים לנאום על הבמה המרכזית, זאת בניסיון "לשמור על סטריליות פוליטית כדי להרחיב את המסר לכמה שיותר קהלים".

  • עוד באותו נושא:
  • יאיר לפיד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully