וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ ידון בעתירת תושבי דרום תל אביב נגד העירייה, המשטרה והשר לביטחון לאומי

עודכן לאחרונה: 19.1.2023 / 18:18

תושבי שכונת נווה שאנן הגישו לפני כשנה עתירה נגד עיריית תל אביב, השר בן גביר והמשטרה, בטענה כי גורמי אכיפת החוק מתעלמים מעבירות שמתרחשות מול עיניהם מדי יום. השופטת שדנה בעתירה קבעה כי הדיון יהיה בהרכב של שלושה שופטי עליון והורתה למדינה להשיב תוך 21 יום

בווידאו: זירת רצח בן 30 ברחוב נווה שאנן בתל אביב/מערכת וואלה!

בג"ץ ידון בעתירה שהגישו תושבי נווה שאנן נגד עיריית תל אביב, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והמשטרה - כך קבעה היום (רביעי) השופטת יעל וילנר. בעתירה הם מבקשים להוציא צו על תנאי בנושא היעדר אכיפה של הפשיעה בשכונה. מאחוריה עומדים 50 תושבים שהגישו אותה, לאחר עבודה של כשנתיים.

השופטת קבעה כי העתירה תובא בפני הרכב, ככל הנראה של שלושה שופטים. בתחילת השבוע ביקשה פרקליטות המדינה ארכה של 60 ימים להגשת התגובה המקדמית לעתירה, לנוכח כניסת הממשלה החדשה וחילופי השרים במשרד לביטחון לאומי. בבקשה נכתב כי לשכתו של השר בן גביר מסרה שנדרש זמן נוסף לבחינת הדברים. עם זאת, הפרקליטות הציעה חלופה של דיון בפני הרכב ומתן אפשרות לתגובה עד 14 ימים לפניו. וילנר החליטה לבסוף על דיון בפני הרכב ותגובה עד 21 ימים קודם לכן.

הפשע בנווה שאנן. ינואר 2023. מטה המאבק של תושבי נווה שאנן, אתר רשמי
עסקאות סמים ואלימות הן מראה שכיח בשכונה. נווה שאנן/אתר רשמי, מטה המאבק של תושבי נווה שאנן

בשכונה שנמצאת בדרום העיר, סמוך לתחנה המרכזית החדשה והישנה, מתגוררים אלפי תושבים. מחירי השכירות הנמוכים ביחס לסביבתה משכו אליה בשנים האחרונות עובדים זרים ומשפרי דיור, שחיים בין בתי בושת, דרי רחוב ומכורים לסמים. למרות שבסביבתה נמצאת תחנת משטרה, עסקאות סמים ואלימות הן מראה שכיח בשכונה. "היעדר משילות של ממש", כינו זאת בעתירה שהוגשה באמצעות עו"ד חגית בלייברג.

עוד נכתב בעתירה שהוגשה לפני כשנה כי "בשכונה מתבצעות עבירות פליליות קשות מדי יום ולאור יום, בידיעתם ולמול עיניהם הפקוחות של גורמי האכיפה. שגרת חיי התושבים אינה מתקבלת על הדעת במדינה מתוקנת". התושבים ביקשו מבית המשפט להורות למדינה להסביר מדוע זו לא "אפליה אסורה של תושבי השכונה על בסיס מקום מגוריהם", מדוע זו לא "התנהלות בלתי סבירה באופן קיצוני של רשויות שלטוניות בישראל והתפרקות מחובתן ואחריותן", מדוע לא סוגרים את בתי הבושת בשכונה, תחנות מכירת הסמים וה"חמארות" ומדוע לא מפנים את "מאות הנרקומנים המשוטטים בשכונה דרך קבע ומשתמשים בסמים קשים לעיני כל".

"האפשרות לחיות בכבוד וביטחון נמנעת כל יום"

"אנחנו סובלים. האפשרות שלנו לחיות בכבוד וביטחון נמנעת כל יום", אמר לוואלה! מוטי כ"ץ, ממובילי העותרים. "גם אנחנו רוצים לחיות כמו מי שחי בבוגרשוב ומונטיפיורי. אנחנו שמחים שהנושא יגיע לדיון בבית המשפט".

בתוך כך, עשרות דיירי פרויקט "בית המורה" בשכונה חתמו על עצומה עם מסר דומה, ושלחו אותה לראש העיר רון חולדאי. הדיירים מבקשים לסגור את בתי הבושת בשכונה, לצד הגדלת התקן לעובדים סוציאליים ביחידות לטיפול בנשים בזנות, נפגעי סמים ודיירי רחוב משתמשים, וכן נוכחות של פקחי עירייה בגינות שעשועים לאורך כל שעות היום.

"בבניין שלנו חיים אנשי הוראה רבים עם משפחותיהם וילדיהם הקטנים. אנו מוקפים במשתמשי וסוחרי סמים שמטילים אימה והרס בכל המרחב הציבורי", הסבירו. "מר חולדאי, האם היית מאפשר לשאר ילדי העיר לחיות במציאות כזאת? האם דמם של ילדי השכונה סמוק פחות? לא ראוי שילדינו וחבריהם יהיו הפקר. לא נסכים יותר למציאות זאת וניאבק למען עתיד ילדינו".

"סוג אחד של אכיפה בשכונות הצפוניות בעיר, וסוג אחר לנווה שאנן"

"החלטת בית המשפט היא עוד אבן דרך משמעותית במאבק של תושבי נווה שאנן על הזכות לחיות בביטחון ובסביבה נקייה מפשיעה ואלימות", נמסר מטעם מארגון תנועה ישראלית המלווה את תושבי נווה שאנן במאבקם. "היעדר המשילות והפשיעה המשתוללת מצליחים לפגוע גם בשכונה מרכזית בלב תל אביב, ויש לשים לכך סוף. כרגע המצב הוא שיש סוג אחד של אכיפה בשכונות הצפוניות בעיר, וסוג אחר לנווה שאנן, דבר שאסור לקבל. יש לקוות שבית המשפט יכריע בנושא ויחייב את העירייה וגורמי האכיפה לטפל ביד קשה בכל מוקדי הפשיעה, מסוחרי הסמים ועד בתי הבושת המתנהלים באין מפריע, ואת העירייה להקצות משאבים לשיקום ופיתוח האיזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully