וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הכרעת בג"ץ: דרעי הנחה את חברי ש"ס "להוריד פרופיל" ולבטל ריאיונות

עודכן לאחרונה: 18.1.2023 / 14:20

אחרי שורת התקפות על בג"ץ שכללו סדרת איומים, הורה דרעי להפסיק להתבטא בנושא. מוקדם יותר חברי המפלגה אמרו כי פיטורי דרעי עלולים לפרק את הממשלה. ח"כ משה סעדה מהליכוד: "אם בג"ץ יפסול את דרעי - נתניהו חייב לפטר אותו מיד". פסק הדין צפוי להתפרסם היום ב-16:00

בווידאו: ח״כ אברהם בצלאל מש״ס בראיון לקראת ההכרעה של בג״ץ סביב המינוי של יו״ר המפלגה אריה דרעי לתפקיד שר/ערוץ כנסת

בעקבות ההתבטאויות של חברי ש"ס בנוגע לפסילת מינויו של יו"ר המפלגה, אריה דרעי, העביר היום (רביעי) האחרון הנחייה לשרים ולחברי הכנסת במפלגתו "להוריד פרופיל". בכך הוא דרש מהם לא להתראיין ביממה הקרובה ולבטל ראיונות שנקבעו מראש. פסק הדין של בג"ץ בעניין דרעי צפוי להתפרסם היום ב-16:00.

מוקדם יותר היום איימו חברי המפלגה כי אם בג"ץ יחליט לפסול את דרעי לתפקיד שר, הדבר עלול לפרק את הקואליציה. שר הרווחה יעקב מרגי טען כי אם הפסילה תיושם "לא תהיה ממשלה", וסגן שר הפנים והבריאות, משה ארבל, אמר כי "זה יהיה זעזוע קואליציוני". ההתבטאויות הגיעו לאחר שדרעי עצמו קרא לחברי מפלגתו להפעיל לחץ תקשורתי בעניין.

אריה דרעי, השבעת הממשלה, כנסת, 29 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
חברי מפלגתו יפסיקו לאיים? דרעי/ראובן קסטרו

על אף האיומים, ההערכה בקואליציה היתה כי המסרים שיוצאים מש"ס הם בגדר איומים שלא ימומשו לבסוף, והן נועדו להשפיע על החלטת בג"ץ הצפויה סביב המינוי של דרעי לשר.

בנוסף, מוקדם יותר היום אמר חבר הכנסת משה סעדה מהליכוד, לשעבר בכיר בפרקליטות המדינה, כי אם בג"ץ יפסוק שיו"ר ש"ס אריה דרעי לא יכול לכהן כשר, על ראש הממשלה בנימין נתניהו לפטר אותו באופן מיידי. "הכלל הבסיסי הוא שברגע שבית משפט פוסק - צריך לציית לפסיקה. אין פה שאלה, זה חד ערכי", אמר.

לדבריו, פיטורי דרעי לא בהכרח יביאו לטלטלה בקואליציה: "אני חושב שזה עניין של השקפת עולם וערכים. ואני חושב שיש פה קואליציה מגובשת, עם יחסית תפיסת עולם מאוד קרובה, שגם מעוניינת לקדם את הרפורמה המשמעותית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully